וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאבק על החופש": אלפים הפגינו באשדוד נגד סגירת עסקים בשבת

20.1.2018 / 19:18

אלפי תושבים מחו זה השבוע השני נגד סגירת עסקים בעיר בשבת. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיע לעיר כדי להביע תמיכה. המארגנים טענו כי סירבו לאפשר ללפיד לנאום בהפגנה, כדי לא להעניק צביון פוליטי למחאתם

עריכה: תום זואילי

אלפים מתושבי אשדוד התכנסו הערב (שבת) במתחם מול בניין העירייה במחאה על הכוונה לסגור עסקים בשבת ברחבי העיר. ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד) הגיע אף הוא להפגנה כדי להביע את הזדהותם עם התושבים. ח"כ לפיד אף התייחס למתח הרב שנוצר בימים האחרונים על רקע התבטאות רבנים נגד שירות נשים בצבא ואמר כי "שר הביטחון צדק בהחלטתו על הרבנים הראשיים", לפיה יורחקו מאירועים צבאיים.

ח"כ לפיד אמר בהפגנה כי "חברי הכנסת החרדים לא יכולים לקבוע איך תיראה השבת", והצהיר כי "כשניבחר לממשלה נבטל את חוק המרכולים".

לדברי מארגני המחאה, הם התבקשו על ידי פעילים מקומיים של יש עתיד לתת ללפיד לנאום, אך הם טענו כי הם אינם מעוניינים להעניק צביון פוליטי להפגנה ולכן לפיד לא ינאם. חרף כוונה זו, בהפגנה משתתפים כמה פלגים מהזירה הפוליטית המקומית, בהם גם כאלו המעוניינים להביא לסיום כהונתו של ראש העיר המכהן, יחיאל לסרי.

לקריאה נוספת:
הפגנה באשדוד נגד סגירת עסקים בשבת: "לא נפסיק עד שראש העיר יעזוב"
יורש העצר הלוחמני והנסיך שאוהב את מסי: הדור הבא של שליטי מדינות ערב
התאכזבתם מהסערה? נתוני האו"ם מוכיחים: העולם מתחמם

הפגנה באשדוד על פתיחת עסקים בשבת, אשדוד, 20 בינואר 2018. לירון מולדובן
אלפים בהפגנה באשדוד, הערב/לירון מולדובן

"המאבק שלנו הוא לא רק על סגירת העסקים בשבת, אלא על החופש שלנו", אמר אחד המפגינים. "כולם פה בהפגנה – אשכנזים, מזרחים, חילונים ומסורתיים". המפגינים בקהל צעקו: "לסרי הביתה".

מוקדם יותר היום (שבת) ביקר שר הביטחון אביגדור ליברמן במתחם "ביג פאשן" שבעיר, זאת בצל מחאת תושבי העיר. ליברמן התייחס במהלך ביקורו לסערת חוק המרכולים, שנגדו יצא בעבר, וטען כי הוא חסר משמעות ויוצר "פילוג בחוסן הלאומי".

"מי שאומר שלחוק המרכולים שאין שום משמעות הוא טועה ומטעה", טען ליברמן. "מה שאנחנו רואים באשדוד זה ההשפעה, עד לאחרונה חיו באשדוד בהרמוניה ועכשיו העיר מפולגת עקב חוק המרכולים. אני מקווה שזה לא יהיה בערים אחרות, הפילוג הזה פוגע בחוסן הלאומי".

עוד באותו נושא

ליברמן: "הנחיתי לא לשתף באירועים את הרב הראשי שתקף גיוס נשים"

לכתבה המלאה
שר הביטחון אביגדור ליברמן עם סופה לנדבר באשדוד. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
ליברמן וחברי סיעתו בביקור באשדוד, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

ליברמן הוסיף כי "עשינו כל מה שאפשר, כל המאמצים שלנו לגבי החוק הביאו לשיח ציבורי. אנחנו ימין ואנחנו לא נפיל ממשלת ימין, ומי שמנסה להפיל את ממשלת ימין זה המפלגות החרדיות, שרוב בוחריהן לא משלמים מסים ולא משרתים בצבא".

גם בשבוע שעבר התקיימה הפגנה דומה מול בניין העירייה. מאות מתושבי העיר מחו נגד מה שכינו "שינוי הסטטוס קוו בעיר", ומתן דוחות לחנויות הפתוחות בשבת. לדברי המפגינים, הדוחות חולקו בעקבות לחץ של גורמים חרדיים באשדוד על ראש העירייה יחיאל לסרי.

"לאחרונה אנחנו מרגישים כי ישנו לחץ פוליטי של רבנים בעיר על לסרי לסגור מרכזי קניות שעובדים בשבת בעיר, זה שינוי סטטוס קוו, העירייה גם מחלקת קנסות לעסקים שפתוחים בשבת", אמר אחד המפגינים.

"בשבת שעברה קרה מקרה ששבר את גב הגמל, בתי העסק קיבלו התראות על סגירה בשבת, אני באופן אישי מוחה נגד ראש העיר בחודשים האחרונים נגד התעלמות ראש העיר מבקשות התושבים, ראש העיר נתון ללחצים כבדים מאוד מרבנים בעיר התחרדות העיר ועוד מספר דברים בעיר".

(עדכון ראשון 17:31)

הפגנה באשדוד על פתיחת עסקים בשבת, אשדוד, 20 בינואר 2018. לירון מולדובן
מפגינים באשדוד/לירון מולדובן
הפגנה באשדוד על פתיחת עסקים בשבת, אשדוד, 20 בינואר 2018. לירון מולדובן
ההפגנה באשדוד/לירון מולדובן
הפגנה באשדוד על פתיחת עסקים בשבת, אשדוד, 20 בינואר 2018. לירון מולדובן
אלפים באשדוד/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully