וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאכזבתם מהסערה? נתוני האו"ם מוכיחים: העולם מתחמם

20.1.2018 / 16:58

נתוני סוכנות מזג האוויר של האו"ם מוכיחים שכדור הארץ מתחמם, ובאופן משמעותי. המאה ה-21 הייתה החמה ביותר בהיסטוריה, ובה שלוש השנים האחרונות שבראש הטבלה. בינתיים, נסיגתו של טראמפ מהסכמי פריז לא מותירה מקום רב לאופטימיות. המגמה לא פסחה גם על ישראל

צילום: רויטרס, נאסא, BBC, עריכה: יוסי אלטר

עוד מערכת חורפית הגיעה אתמול לסיומה: "סופה" ישראלית שהסתיימה בתוך פחות מיממה, הותירה כמה עשרות מילימטרים של גשם על הקרקע והסתכמה בטמפרטורות שנותרו דו-ספרתיות, ובחלק מהמקומות אף הגיעו ל-20 מעלות ויותר. עם או בלי קשר לכך, שלוש השנים האחרונות היו החמות ביותר בהיסטוריה - כך לפי נתונים עולמיים עדכניים שפרסמה ביום חמישי סוכנות מזג האוויר של האו"ם.

על פי הארגון המטאורולוגי העולמי (WMO) המסונף לאו"ם, שאסף נתונים מחמש סוכנויות מזג אוויר בינלאומיות מובילות, השנים 2015 עד 2017 היו החמות ביותר שנרשמו אי פעם, כשלפי שעה 2016 נותרה השנה החמה ביותר בהיסטוריה בשל התופעה האקלימית המכונה "אפקט אל ניניו", שמתרחשת אחת לכמה שנים ומשפיעה על האקלים בחלקים נרחבים בעולם. עם זאת, השנה שעברה נרשמה בתור השנה החמה ביותר מבין השנים שאינן "שנות אל ניניו". לפי מזכ"ל הארגון פאטרי טאלאס, "המגמה ארוכת הטווח של הטמפרטורות הרבה יותר חשובה מדירוג השנה הבודדת החמה ביותר - וזו מגמת עלייה. עוצמת ההתחממות בשלוש השנים האחרונות הייתה יוצאת מכן הכלל".

עוד בוואלה! NEWS:
זרמי נחלים, חסימות כבישים ועבודות של חברת החשמל: הסערה חלפה
וואלה! גלובל עם הילה קובו: הלוחמות היהודיות והכינויים של טראמפ
לא מוטרד מהקור: פוטין ציין את חג ההתגלות בטבילה באגם קפוא

דוב קוטב רזה וצולע בקנדה. מתוך פייסבוק, צילום מסך
דב קוטב מורעב בחלקים הארקטיים של קנדה, שתיעוד שלו הפך לוויראלי בדצמבר האחרון/צילום מסך, מתוך פייסבוק

עד כה, המאה ה-21 היא השנה החמה ביותר אי פעם ונרשמו בה 17 מתוך 18 השנים החמות ביותר בהיסטוריה המתועדת. על פי הנתונים, הטמפרטורה הממוצעת העולמית על פני כדור הארץ עלתה ב-1.1 מעלות צלזיוס מאז טרום המהפכה התעשייתית. ה-WMO הצביע גם על התעצמותם של אסונות הקשורים לאקלים ולמזג אוויר, שבשנה שעברה הגיעו לרמות שיא בארצות הברית. במקביל, כמה ארצות נוספות הוכו בסופות ציקלון, שיטפונות ובצורת.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ינואר 2018. רויטרס
פרש מהסכמי האקלים. טראמפ/רויטרס

המומחים חוששים שהתחממות כדור הארץ מתקרבת לקו האדום שנקבע בוועידת פריז ההיסטורית בשנת 2015. בוועידה הוחלט לעצור את ההתחממות הגלובלית "באופן משמעותי" מתחת לתקרה של שתי מעלות צלזיוס. אולם, החלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לסגת מהסכמי פריז זעזעה את הקהילה הבינלאומית וסיבכה את המאמצים לגבש פעולה משותפת. ממשל ארצות ברית מתעקש מצדו כי הוא נותר מחויב לקיצוץ בפליטות הגזים.

בינתיים בישראל: 2010 היא עדיין השנה החמה ביותר

מנהל גף אקלים בשירות המטאורולוגי, ד"ר עמוס פורת, אמר כי בישראל, שנת 2010 הייתה החמה ביותר בשיעור ניכר מיתר השנים, ולאחריה השנים 2016 ו-2014, כשאת המקום הרביעי חולקות השנים 2017 ו-2015. "מגמת ההתחממות קיימת גם בישראל. ב-30 השנים האחרונות הייתה התחממות בשיעור ממוצע של בין 1.5 לשתי מעלות. שבע השנים החמות ביותר מאז 1951 נרשמו בין השנים 2010 עד 2017", הדגיש ד"ר פורת.

נזקי הסופה בתל אביב, 19 בינואר 2018. ניב אהרונסון
סופה ישראלית. תוצאות מזג האוויר בתל אביב, אתמול/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully