וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "הנחיתי לא לשתף באירועים את הרב הראשי שתקף גיוס נשים"

20.1.2018 / 10:40

שר הביטחון ביקר במתחם מסחרי באשדוד שנמצא במחלוקת עקב פתיחתו בשבת, והתייחס להתנגדות הרב הראשי יוסף והרב אבינר לגיוס נשים. לדבריו, "הם לא יכולים לבקש להדיח את הרמטכ"ל ולקבל במה, עליהם לחזור בהם". על חוק המרכולים: "החרדים רוצים להפיל את הממשלה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר היום (שבת) במתחם "ביג פאשן" שבאשדוד, זאת בצל מחאת תושבי העיר על הכפייה לסגור בתי עסק בשבת. ליברמן התייחס במהלך ביקורו לסערת חוק המרכולים, שנגדו יצא בעבר, וטען כי הוא חסר משמעות ויוצר "פילוג בחוסן הלאומי". כמו כן, התייחס השר להתנגדות רבנים מהציונות הדתית לגיוס וקידום נשים בצה"ל.

בהתייחסו לסערה האחרונה סביב מינוי רב-סרן א' למפקדת הטייסת הראשונה בצה"ל, אמר ליברמן: "גם בנושא הביטחוני, מה ששמעתי לאחרונה שרבה של צפת דורש להדיח את הרמטכ"ל, והרב אבינר שקורא לא להתגייס לצה"ל כי אין יחידות נפרדות, ושהרב הראשי לישראל מגבה אותו, זה לא סביר ומקובל", ציין ליברמן. "נשים תמיד היו חלק מצה"ל, האמירות הללו אין להן מקום".

"נתתי הנחיה לצבא שהרב אבינר והרב של צפת לא יקחו חלק באירועים של צה"ל, הם צריכים להירגע ולכבד את כולם", הדגיש ליברמן. "לא הרב הראשי ולא הרב אבינר יכולים לקרוא להדחת הרמטכ"ל, לקרוא לא להתגייס וגם להיות חלק מטקסים ואירועים כלשהם בתוך צה"ל. לא מתכוון לתת להם במה בתוך הצבא עד שלא יחזרו בהם. מדובר בעובדי מדינה שבין היתר מקבלים משכורת ממשלמי המיסים".

עוד בוואלה! NEWS
נתניהו על מינוי מפקדת הטייסת: "לא אגנה את הרמטכ"ל - אני גאה"
ח"כ סמוטריץ' על מינוי מפקדת הטייסת: "אבוי אם נשים יהפכו לגברים"
רב בכיר בציונות הדתית: "לא להתגייס עד שיוקמו יחידות נפרדות לנשים"

שר הביטחון אביגדור ליברמן עם סופה לנדבר באשדוד. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"לחוק המרכולים אין שום משמעות". ליברמן באשדוד, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

בנוסף, דיבר ליברמן גם על אישור חוק המרכולים, שאליו התנגד פעמים רבות. "מי שאומר שלחוק המרכולים שאין שום משמעות הוא טועה ומטעה", טען ליברמן. "מה שאנחנו רואים באשדוד זה ההשפעה, עד לאחרונה חיו באשדוד בהרמוניה ועכשיו העיר מפולגת עקב חוק המרכולים. אני מקווה שזה לא יהיה בערים אחרות, הפילוג הזה פוגע בחוסן הלאומי".

ליברמן הוסיף כי "עשינו כל מה שאפשר, כל המאמצים שלנו לגבי החוק הביאו לשיח ציבורי. אנחנו ימין ואנחנו לא נפיל ממשלת ימין, ומי שמנסה להפיל את ממשלת ימין זה המפלגות החרדיות, שרוב בוחריהן לא משלמים מסים ולא משרתים בצבא".

בשעות הערב תתקיים מול בניין העירייה הפגנה במחאה על הכוונה לסגור עסקים בשבת באשדוד. ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד) יגיע לאשדוד לתמוך בתושבים שמפגינים נגד סגירת המרכולים. לדברי מארגני המחאה, הם התבקשו על ידי פעילים מקומיים של יש עתיד לתת ללפיד לנאום, אך הם טענו כי הם לא רוצים להפוך את המחאה למזוהה עם פוליטקאים ולכן לפיד לא ינאם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שר הביטחון אביגדור ליברמן באשדוד עקב התנגדותו לחוק המרכולים. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
גינה התערבות רבנים בצבא. ליברמן במתחם "ביג פאשן" באשדוד, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

ליברמן התייחס השבוע לדברי הרבנים, וכן לדבריו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), שהביעו את מורת רוחם לנוכח השתלבות נשים בצבא. "אני מגנה בתוקף התערבות בוטה של גורמים חיצוניים, כולל רבנים מכובדים ככל שיהיו, בענייני צבא", אמר.

לפני כשבועיים הצביעה סיעת ישראל ביתנו שבראשה עומד ליברמן נגד חוק המרכולים, זאת בניגוד לעמדת הקואליציה. לאחר אישור החוק במליאה, אמר ליברמן כי "לכפייה דתית אין שום קשר ליהדות או למסורת ישראל. חוק מן הסוג הזה במקום לקרב ליהדות רק מרחיק ממנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully