וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב בכיר בציונות הדתית: "לא להתגייס עד שיוקמו יחידות נפרדות לנשים"

16.1.2018 / 18:53

הרב אבינר, שעומד בראשה של אחת מישיבות הדגל של הציונות הדתית, נשאל לגבי "חיילים שנכשלים בצבא בנגיעה ובחיבוק נשים", וענה כי על בחור לפני גיוס לבקש יחידה קרבית או חרדית, כדי להימנע מנשים: "אם זה לא אפשרי, אין ללכת לצבא עד שזה יתוקן"

הרב שלמה אבינר, רבה של שכונה א' בהתנחלות בית אל, וראש ישיבת עטרת ירושלים בירושלים. עומר מירון
אמירה יוצאת דופן בחריפותה מבכיר בציונות הדתית. הרב אבינר/עומר מירון

הרב שלמה אבינר, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, קורא לא להתגייס לצה"ל עד שיוקמו בו יחידות נפרדות לגברים ויחידות נפרדות לנשים. במאמר שאלות ותשובות שפורסם תחת הכותרת "מצוות צבא הבאה בעבירה" באתר הדתי "כיפה" כתב אבינר כי מדובר במצווה גדולה להתגייס לצבא אך יחד עם זאת "לקיים את הוראת התורה שיש לגברים ונשים להתרחק מאוד מאוד".

אבינר הוא ראש ישיבת "עטרת כהנים", מישיבות הדגל של הציונות הדתית. בשנים האחרונות הוא מוביל קו חרדי-לאומי, אולם אמירתו נחשבת יוצאת דופן. באתר הוא נשאל כי "הרבה מתלמידי הישיבות נכשלים בנגיעה וגם בחיבוק" במהלך שירותם בצה"ל, והגיב על כך שבמקרים כאלה יש צורך "לבקש יחידה שבה אין נשים, כגון יחידות קרביות ממש או יחידות של חרדים".

חייל מתפלל, יולי 2014. רויטרס
"לקיים את הוראת התורה ולהתרחק מאוד מאוד מנשים". חייל מתפלל שחרית/רויטרס

השואל הפציר ברב ש"גם זה בלתי אפשרי" משום ש"לא כל חייל מתאים ליחידה קרבית מובחרת, וליחידות הנפרדות של חרדים מקבלים רק חרדים", ועל כך השיב הרב אבינר: "אם זה כך, אז לצערנו, בינתיים אין ללכת לצבא. או יחידה נפרדת - או לא להתגייס בינתיים. אין עושים מצוות צבא על ידי עבירה". השואל טען בתגובה כי "אז אנו מורדים בצה"ל" והרב כתב בתגובה: "חס וחלילה. אנו אוהבים את צה"ל אהבת נפש, ובוודאי נתגייס, כאשר הבעיה תתוקן".

הרב אבינר תקף גם את צה"ל שלדבריו פועל מתוך "אידיאל לכתחילה לערבב את הגברים והנשים. הם מוסיפים חטא על פשע להקים דווקא יחידות מעורבות מתוך עיקרון ולהכריח חיילים דתיים לשרת שם. זה כבר לא קשור לצבא אלא זו מגמה, ומשתמשים בצבא כדי לכפות. אף פעם לא היה מצב כה חמור". במאמר התייחס הרב גם לגיוס בנות דתיות לצה"ל, וטען כי "גם בנות דתיות שמתגייסות לצבא מתקלקלות כמו הבנים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"הרב אבינר חצה קו אדום"

אבינר הוסיף כי גם במהלך שירות מילואים בצה"ל, "בנות מסתובבות בין החיילים בבגדים לא צנועים. זה קלקול חדש. גם אם כל אחד עושה במדינתנו כפי רצונו, אי אפשר להפעיל כפייה לעבירות בצבא. יש צועקים נגד כפייה דתית, למה לא לצעוק נגד כפייה עברתית? בינתיים נתאזר בסבלנות, וכאשר המצב יתוקן, נתגייס במסירות נפש".

דבריו של הרב גררו ביקורת מצד תנועת נאמני תורה ועבודה שמסרו בתגובה כי קריאתו "מהווה חציית קו אדום". בתנועה הוסיפו: "מחלוקות עם הצבא יש לפתור בדרכים של שיח מכובד, כפי שנעשה והוסכם עם רבני הציונות הדתית, ולא בדרכים המוציאות שם רע לחינם ומפרקות את המרקם העדין של צבא העם. צה"ל קדוש לכולנו מתוך ההבנה שעלינו לקחת חלק במצווה על שמירת העם והמדינה, ולא מתוך הבנה מוטעית שהצבא כולו צריך להתנהל לפי דרישותיו המחמירות של הרב אבינר. צר לנו שכך מתבטא רב במקום לקחת חלק בשיח הבונה והמתקן של הרמטכ"ל וההנהגה הדתית".

וואלה טוק - גדי אייזנקוט אלאור אזריה 02. מערכת וואלה! NEWS
קיים מספר פגישות עם רבנים באשר ליוזמת השירות המשותף. איזנקוט/מערכת וואלה! NEWS

דבריו של אבינר נחשבים מעט חריגים, אך הם נאמרים בתקופה שבה רבנים בכירים בציונות הדתית נמצאים במתח מול צה"ל ומפקדיו.

רבנים אלו נפגשו מספר פעמים עם הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט, ברקע הדיונים על יוזמת השירות המשותף לגברים ונשים והמהלך להכנסת לוחמות לשריון וקראו לו לעצור את המהלך, שלדבריהם מפלג את צה"ל. חלק מהרבנים קיימו פגישות קודמות שבהם טענו כי "מדובר פה בקו אדום ושישנה אמירה ברורה של כל רבני ישראל כנגד פקודה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully