וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ סמוטריץ' על מינוי מפקדת הטייסת: "אבוי אם נשים יהפכו לגברים"

17.1.2018 / 9:05

חבר הכנסת הידוע בעמדותיו הקיצוניות, אמר ברשת ב' כי "מי שמנסה לטשטש את ההבחנות הברורות בין גברים לנשים עושה עוול לעצמו ולעולם". לדבריו, "צה"ל צריך לנצח במלחמה ולא לקדם כל מיני ערכים 'נאורים' וליברליים". בנט: "אני בוטח בצה"ל"

באדיבות רשת ב', עריכה: יאיר דניאל

סמוטריץ' נגד מינוי מפקדת הטייסת - כל הפרטים:
• ח"כ סמוטריץ' התייחס למינויה של רב-סרן ט' למפקדת טייסת הראשונה בצה"ל
• לדבריו, "בסופו של יום יש מקצועות ותפקידים לגברים ולנשים"
• בנט יצא נגד הסערה בטוויטר: "הקריאות נובעות מחרדה, אני בוטח בצה"ל"
• ח"כים מתחו ביקורת על סמוטריץ': "הדרת הנשים הזו משקפת קיצוניות ובורות מסוכנות"

בצלאל סמוטריץ', הבית היהודי במסיבת עיתונאים בנושא חוק הביטוח הסיעודי ממלכתי- צו השעה, 12 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
"כך הקב"ה ברא את העולם וכך טוב לעולם". סמוטריץ'/ניב אהרונסון

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אמר הבוקר (רביעי) ברשת ב' בהמשך למינוי רב-סרן ט' למפקדת טייסת התעופה הראשונה בצה"ל, כי הוא "לא מתלהב מהקמפיין. יש מקצועות ותפקידים לגברים ויש מקצועות ותפקידים לנשים. כך הקב"ה ברא את העולם וכך טוב", אמר. "אוי ואבוי אם נשים יהפכו לגברים. העולם חייב את הדמויות הגבריות ונשיות ומי שמנסה לטשטש את ההבחנות הברורות האלה עושה עוול לעצמו ולעולם", אמר סמוטריץ'.

"צעירי הציונות הדתית מתגייסים בהמוניהם", הוסיף "הצבא חייב לאפשר את התנאים לאורח החיים של החייל הדתי. זו תכליתו, צה"ל צריך לנצח במלחמה ולא לקדם ערכים 'נאורים' וליברליים, ובשביל זה הוא צריך לאפשר ללוחמים ולצבא כולו להיות נאמן לתכליתו. עסקנו הרבה בסוגיית השירות המשותף, היו גם הצלחות. יש דברים שצריך לתקן".

עוד בוואלה! NEWS:
בגבעתיים מתכננים לחמוק מחוק המרכולים; "לעצור את ההידרדרות"
כמה ירוויח ראש הממשלה? ועדת הכספים אישרה את העלאת שכר השרים
חמישה ימים אחרי הפיגוע: ליברמן פועל להסדרת מאחז חוות גלעד

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ט', מפקדת טייסת התעופה הראשונה, 16 בינואר 2018. דובר צה"ל
חיל האוויר קורא לנשים נוספות להצטרף לקור הטיס. סרן ט'/דובר צה"ל

בגלצ אמר סמוטריץ' כי ''יש מיעוט נשים שמתאים לתפקידים גבריים אבל זה לא הכלל''. לדבריו, "באופן טבעי יש גברים ויש נשים, ולכל אחד טבע פיזיולוגי. הניסיון להתכחש לזה מצחיק". לאחר מכן צייץ וטען כי מדובר ב"ניסיון לא אלגנטי שלו להוציא אותי חשוך ונבער". "נראה לי שלא כל כך הלך לו. מוזמנים להאזין לדברים הפשוטים והברורים שאמרתי".

דבריו מצטרפים לדברי הרב שמואל אליהו, שאמר בגלצ כי "הצבא נכנס לאג'נדה פמיניסטית מטורפת. השרים וראש הממשלה צריכים להגיד לאיזנקוט תחזיר את המפתחות ולך הביתה". אתמול מונתה רב-סרן ט', טייסת תובלה בהכשרתה, לתפקיד מפקדת טייסת תעופה. ט' תועלה לדרגת סגן אלוף ותהיה האישה הראשונה בתפקיד ובדרגה הזו בחיל האוויר. ט' בת 35, מתגוררת במרכז עם בן זוגה ושני ילדיה, שירתה בטייסת תובלה 135 וסיימה את קורס הטיס מספר 154.

ח"כ בצלאל סמוטריץ', ירושלים. 15 במרץ 2016. ניב אהרונסון
"ניסיון לא אלגנטי להוציא אותי חשוך ונבער". סמוטריץ'/ניב אהרונסון

עם סיום קורס הטיס האחרון בדצמבר, אמר ראש להק כוח אדם בחיל, תא"ל נתן ישראלי, כי חיל האוויר קורא ליותר נשים להצטרף לקורס ומתחייב לאתר לנושרות מבית הספר לטיסה תפקידים מאתגרים. "נשריין להן מקומות ביחידות מודיעיניות ומבצעיות של החיל. הגברים שנופלים מהקורס עוברים בדרך כלל לתפקידים ביחידות השדה".

הלוחמות התקדמו עד כה לתפקידים בכירים, בהם סגנית מפקד טייסת קרב וסגנית בטייסת תובלה ובטייסת כלי טיס בלתי מאוישים. עוד ציין תא"ל ישראלי כי החיל פועל לקדם את הטובות לתפקידי מפתח.

חמש בנות מסיימות קרוס טיס, דצמבר 2011. דובר צה"ל
נשים בסיום קורס טיס, 2011/דובר צה"ל

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) הגיב לדבריו של סמוטריץ', והזמין אותו "ללמוד על לידיה ליטבק, טייסת יהודיה וגיבורת ברית המועצות, שהפילה לפחות 12 מטוסים נאציים במלחמת העולם השנייה, וגם על אלפי לוחמות במחתרת ובצה"ל, שחירפו נפשן בהגנה על מדינת ישראל ועל החופש שאתה חי בו ולהתנצל בפניהן". הוא הוסיף כי "הדרת הנשים הזו אין לה חלק בדת היהודית והיא משקפת קיצוניות ובורות מסוכנות".

גם ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) התייחסה לדברי סמוטריץ', ואמרה כי "בין ערימות הרפש והבורות שסמוטריץ' זרק הבוקר נגד הטייסות האמיצות שלנו, רק פרט אחד נכון: יש מעט נשים בטיס. הסיבה היא שמעט מדי באות למיונים".

לתגובות נגד סמוטריץ' הצטרפה גם ח"כ תמר זנדברג (מרצ). "הפה המטונף של הפוליטיקה הישראלית עושה זאת שוב. כדאי שבצלאל סמוטריץ' יפנים שכבר אין קונים לסחורה שלו, רוב רובם של אזרחי ישראל הולכים קדימה ומתנגדים לאמירות המטורפת והפרימיטיביות האלה", אמרה.

"הציבור הישראלי חזק יותר וימשיך להילחם בתופעות שוליים קיצוניות כמו המתנגדים לשירות המשותף והמצדדים בהדרת נשים", הוסיפה זנדברג.

ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) אמרה כי "שוב אנחנו עדות להשתלחות השבועית של ח"כ סמוטריץ' בחיילות קרביות ובמפקדות בצבא. לסמוטריץ' אדיאולוגיה חשוכה, מדכאת ושובינסטית. דרכו היא דרך האייתולות באיראן ונתיביו הם מלחמת חורמה בקדמה ובשוויון".

"כשסמוטריץ' פותח את פיו עשרות צעירות דתיות מתדפקות על דלתות הצבא ומבקשות להתגייס - אפשרות שהוא מנסה להכחיד מהבנות המוכשרות הללו. סמוטריץ' בדרכו הפרמיטיבית לא מצליח לקבל שאישה יכולה, בדיוק כמו גבר, לתפקד כטייסת, כמפקדת וכהורה", הוסיפה. "התשובה הטובה ביותר להלכי הרוח המסוכנים היא הצורך המבצעי של צה"ל ורוחן של הנשים".

הרב שלמה אבינר, רבה של שכונה א' בהתנחלות בית אל, וראש ישיבת עטרת ירושלים בירושלים. עומר מירון
קרא לא להתגייס לצה"ל מטעמי צניעות. הרב אבינר/עומר מירון

אתמול קרא הרב שלמה אבינר, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, לא להתגייס לצה"ל עד שיוקמו בו יחידות נפרדות לגברים ולנשים. במאמר שאלות ותשובות שפורסם תחת הכותרת "מצוות צבא הבאה בעבירה" באתר הדתי "כיפה" כתב אבינר כי מדובר במצווה גדולה להתגייס לצבא אך עם זאת "לקיים את הוראת התורה שיש לגברים ונשים להתרחק מאוד מאוד".

אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים" המוביל קו חרדי-לאומי, נשאל כי "הרבה מתלמידי הישיבות נכשלים בנגיעה וגם בחיבוק" במהלך שירותם בצה"ל, והגיב על כך שבמקרים כאלה יש צורך "לבקש יחידה שבה אין נשים, כגון יחידות קרביות ממש או יחידות של חרדים".

לאחר שנשאל כי הדבר בלתי אפשרי משום ש"לא כל חייל מתאים ליחידה קרבית מובחרת, וליחידות הנפרדות של חרדים מקבלים רק חרדים", ועל כך השיב הרב אבינר: "אם זה כך, אז לצערנו, בינתיים אין ללכת לצבא. או יחידה נפרדת - או לא להתגייס בינתיים. אין עושים מצוות צבא על ידי עבירה". לדבריו, "אנו אוהבים את צה"ל אהבת נפש, ובוודאי נתגייס, כאשר הבעיה תתוקן".

הרב אבינר: "בנות דתיות שמתגייסות לצבא מתקלקלות כמו הבנים"

הרב אבינר תקף גם את צה"ל שלדבריו פועל מתוך "אידיאל לכתחילה לערבב את הגברים והנשים. הם מוסיפים חטא על פשע להקים דווקא יחידות מעורבות מתוך עיקרון ולהכריח חיילים דתיים לשרת שם. זה כבר לא קשור לצבא אלא זו מגמה, ומשתמשים בצבא כדי לכפות. אף פעם לא היה מצב כה חמור". במאמר התייחס הרב גם לגיוס בנות דתיות לצה"ל, וטען כי "גם בנות דתיות שמתגייסות לצבא מתקלקלות כמו הבנים".

שר הביטחון אביגדור ליברמן גינה את הדברים, ואמר כי "צה"ל אינו צבא פמיניסט או שוביניסט. כל שיקולים הם מבצעיים בלבד. אני קורא לרב שמואל אליהו ולרב שלמה אבינר לחזור בהם מדבריהם החשוכים, להימנע בעתיד מהתבטאויות דומות ולהפסיק לפגוע בעוצמתו של צה"ל ובלגיטימיות שלו".

השר נפתלי בנט התייחס גם הוא לדברים בטוויטר וכתב כי הוא "דוחה לחלוטין כל קריאה שלא להתגייס, ואת הקריאה החצופה לפטר את הרמטכ"ל. הקריאות נובעות מחרדה כנה אך שגויה של קבוצות מסוימות כאילו צה"ל אימץ אג'נדה פמיניסטית-ליברלית-רדיקלית על חשבון מבצעיות".
עוד הוסיף כי "צה"ל ממוקד בתכליתו: ביטחון לאזרחי ישראל. צה"ל פועל ברגישות ובהתחשבות בצרכי חיילים דתיים. לעתים, כמו בכל גוף גדול, נעשות שגיאות, אך הן מתוקנות מתוך הידברות ואמון. אני בוטח בצה"ל, במפקדיו וברמטכ"ל ואני מכל וכל קריאה מכל סוג לסרב להתגייס".

(עדכון ראשון: 08:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully