וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר לנשום לרווחה: סוף העולם לא הגיע

אמרנו לכם להכין את הבונקרים, הזהרנו אתכם מגלי צונאמי ענקיים, מרעידות אדמה וממגיפות וביקשנו שתסמנו ביומנים את התאריך 23.9, כי בו העולם יגיע לקיצו... ואז -זה לא קרה

גיף סוף העולם. Giphy
זה לא קרה/Giphy

אתם יושבים כרגע לקרוא את הכתבה הזו? אז מן הסתם העולם לא הגיע לקיצו ב-23 בספטמבר, למרות שדיווחנו לכם על כך שוב ושוב ושוב, התראנו והבאנו שלל "הוכחות" שקץ האנושות קרוב מתמיד. אם זו נחמה, אז מדובר בצרת רבים - אנחנו לא היחידים שטרחו להפיץ את תיאוריות הקונספירציה של סוף העולם, עם כל הנבואות, ההוכחות והאזהרות. כמעט כל כלי התקשורת בעולם דיווח על כך, בצורה כזו או אחרת.

דיווחים על סוף העולם. אילוסטרציה, מערכת וואלה!
הנה למשל הדיווחים של The Sun ושל Fox news על סוף העולם המתקרב/מערכת וואלה!, אילוסטרציה

זה לא נגמר עד שזה נגמר

מאז ומעולם התעסקו בני האדם באובססיביות בשאלת סוף העולם. משהו באופי האנושי נמשך לקונספט המשחרר הזה, שהסוף מוכתב מראש ושום דבר שנעשה לא ישנה דבר. בפעם הקודמת שזה קרה, לפני חמש שנים, נטען שלפי לוח השנה של תרבות המאיה העתיקה, סוף העולם יגיע ב-21 בדצמבר 2012 (זה לא קרה, אגב). בכלל, לאורך ההיסטוריה נרתמו לעניין כוהני דת, מדענים, נביאים (בעיני העולם ובעיני עצמם) וסתם תמהונים, ושפכו תילי תילים של כתבים, ניתוחים, איורים וחישובים מתמטיים ונומרולוגיים כדי לנסות ולספק מענה לשאלה: מתי ואיך סוף העולם יקרה.

העלייה לשלטון של דונלד טראמפ, קולות המלחמה שנשמעים מצפון קוריאה הגרעינית, פיגועי הטרור העולמיים, גילויו של כוכב אקס, ליקוי חמה ייחודי ופגעי מזג אויר בממדים כמותם עוד לא ראינו - כל אלה יחד חברו השנה בכדי לספק כר פורה לאותם נביאים וחוזי עתידות. כשזה קורה בעידן הרשתות החברתיות, בהן ויראליות היא שם המשחק והפייק ניוז זה הדבר הכי חם - ידיעות סוף העולם האלה הפכו למניבות רייטינג רב. כי זה טיבו של המין האנושי - אופטימי אבל כל הזמן מפחד מהאסון המתקרב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מצאנו הוכחות בפירמידות

אז לא פעם ולא פעמיים דיווחנו לכם השנה שהסוף של המין האנושי נמצא מעבר לפינה - לפי הוכחות מהתנ"ך, לפי הזויות של הפירמידות, לפי זה שעשר מכות מצרים חזרו, בגלל ליקוי החמה, בגלל אינספור נבואות של מיסטיקנים, נביאים ושלל מאמינים ואפילו הבאנו הוכחות מסרטים וקליפים. אם זה לא מספיק, אז גם דיווחנו שעשירי העולם יודעים על מה שעומד לקרות והחלו בבניית בונקרים מיוחדים לשרוד את האפוקליפסה. ב-23 בספטמבר רבים חיכו בכיליון עיניים לסוף, וכשפורסם שצפון קוריאה ערכה עוד ניסוי טילים וטראמפ איים עליהם במקביל ללא פחות מ-20 רעידות אדמה שהתרחשו בעולם ביממה אחת - הם היו בטוחים שהסוף הגיע. אבל כמובן שכלום לא קרה ואנחנו עדיין פה.

איך זה קרה? איך זה יכול להיות?! ובכן, מעבר לעובדה שמדובר בשטויות ושלאף אחד מאותם "נביאים" אין באמת יכולת לנבא את העתיד, אנחנו נעניק את זכות ההסבר למי שאחראי לבהלה הנוכחית - התיאורטיקן דייויד מיד, העומד מאחורי הספר "כוכב X: הגעתו ב-2017" והוא זה שסיפק לנו עוד ועוד הוכחות והסברים והוא זה שקבע שסוף העולם יגיע ב-23 בספטמבר. הוא טען כל הזמן שמי שיהיה אחראי לסוף העולם הוא כוכב לכת מסתורי בשם כוכב אקס, שנקרא גם כוכב ניבירו, שעומד להתנגש בכדור הארץ ולהכחיד את כל החיים על פניו.

בנאס"א מיהרו לפרסם שאותו כוכב אקס לא קיים והצהירו שמדובר במתיחה. גם מספר מנהיגים נוצריים גם הפריכו את ההוכחות. מגזין הדת "הנצרות היום" קרא למיד "מנהיג ממוצא בתחום מומצא". כמובן שזה לא הפריע למיד ולמאמיניו להתכנון לסוף העולם. אבל אז - כלום לא קרה.

אז איך זה שלא קרה כלום?

כיצד מיד מסביר את זה שכל מה שאמר לא קרה? ובכן - הוא לא אמר את זה. כלומר - הוא אמר, אבל כולנו לא הבנו אותו נכון. בראיון שהעניק ל"וושינגטון פוסט" כבר שבוע לפני התאריך המיועד, כשהבין כנראה שהסוף לא יגיע, הוא הסביר שמעולם לא טען שהעולם יסתיים, אלא אמר ש"העולם כפי שאנחנו מכירים אותו יסתיים". הוא אפילו טרח להוסיף הערה בכתב לסרטון היוטיוב הפופולארי שלו בו הציג את ההוכחות לסוף העולם, וכתב - "בתאריך הזה יגיע סימן, ולא אחרית הימים". כלומר- ה-23 בספטמבר לא היה התאריך של סוף העולם, אלא רק תאריך בו אולי הגיע סימן כלשהו, איפשהו, שמסמן שסוף העולם יגיע מתישהו. כלומר - היכונו לעוד הרבה ידיעות כאלה על סוף העולם הקרוב - וכשהוא יגיע באמת, בעוד מיליוני שנים, תוכלו להגיד שתמיד ידעתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully