וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד שפטל המייצג את אזריה תוקף: "הרמטכ"ל נראה כמו פקיד שמן"

עורך הדין הידוע באמירות שנויות במחלוקת הגן על דבריו באשר למראה של רא"ל איזנקוט: "הוא לא משדר חיילו?ת". לפני כשבוע תקף בתכניתו: "פקיד שמן שעובד במחלקת הביוב של העירייה", אמר חרף העובדה כי החייל המורשע עשוי לבקש מהרמטכ"ל להמתיק את עונשו

צילום: בצלם, צלמי וואלה וארכיון, עריכה: יוסי אלטר

עורך הדין יורם שפטל, המייצג את אלאור אזריה, תקף היום (שני) בראיונות שונים את הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, ואמר כי הוא "לא משדר חיילו?ת בשל משמניו (שומני גופו)" ושהוא נראה כמו פקיד עירייה. אמירותיו מגיעות יום לאחר שבית הדין הצבאי לערעורים הותיר את הרשעתו של אזריה על כנה, והרמטכ"ל אמר כי ישקול בכובד ראש בקשה של החייל המשוחרר להמתקת עונשו, העומד על 18 חודשי מאסר.

בריאיון לתוכנית "קלמן ליברמן" ברשת ב' נדרש שפטל להגיב לאמירותיו משבוע שעבר שבהן כינה את הרמטכ"ל "פקיד שמן שעובד במחלקת הביוב של העירייה". עורך הדין השנוי במחלוקת לא חזר בו מדבריו וטען כי מראה הרמטכ"ל לא משדר חיילו?ת.

שפטל המשיך להסביר את טענותיו גם בשיחה בתוכנית הבוקר של אור הלר ומיה זיו וולף בערוץ 10. "מהרגע הראשון הרמטכ"ל הנבחר לא שידר חיילו?ת לעומת שאר הרמטכ"לים", אמר. "לרמטכ"ל אין הופעה של חייל והוא דומה בהופעתו לפקיד בעירייה. מי ששמן כמו הרמטכ"ל לא משדר חיילות והוא לא דוגמה לצבא כולו כפי שהרמטכ"ל צריך להיות. הרמטכ"ל לא עובר מבחן כושר של צה"ל בחיים".

לקריאה נוספת:
הבחירה האחרונה: על אזריה לוותר על ערעור - שרק יחמיר את מצבו
הרמטכ"ל: "אם אזריה יגיש בקשה להקלה בעונש - אשקול זאת בכובד ראש"
שפטל: אם תהיה פנייה רשמית לחנינה - נשקול שלא לערער לעליון

עורך הדין של החייל אלאור אזריה יורם שפטל לאחר גזר הדין בערעור שהם הגישו לבית המשפט הצבאי, 30 ביולי 2917. ראובן קסטרו
"לא היה עובר מבחן כושר". שפטל/ראובן קסטרו

"אזריה הוא לוחם צה"ל, ששירת כמו רבים מחיילינו בחוד החנית, ולקח חלק באתגר המשותף שתכליתו מתן ביטחון לאזרחי מדינת ישראל", הבהיר הרמטכ"ל בהודעה שפרסם לאחר החלטת בית הדין אתמול בעניינו, אך הוסיף: "היום אמר בית הדין הצבאי את דברו באופן חד וברור".

הרמטכ"ל שיבח את התנהלות המשפט, שהסעיר את הציבור. "מערכת המשפט הצבאית קיימה הליך ערכי, מקצועי ונטול פניות ופסקה באופן עצמאי וללא כל התערבות פנימית וחיצונית", הדגיש. "צה"ל תחת פיקודי עסק בלמידת האירוע, הפיק ממנו לקחים וכך יוסיף לעשות גם לנוכח פסק הדין שניתן היום".

עוד באותו נושא

השופטים הסירו את הכפפות: המסר התקיף בהכרעת הדין של אזריה

לכתבה המלאה
ביקור הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט בוועדת חוץ וביטחון. נועם מושקוביץ
אמר שישקול בכובד ראש. איזנקוט/נועם מושקוביץ

לבסוף, הדגיש איזנקוט כי "ההליך המשפטי בבית הדין הצבאי הסתיים. אם יבחר אזריה להגיש בקשה להקלה בעונש, היא תישקל בכובד ראש, תוך בחינת מכלול השיקולים הנוגעים בדבר ומתוך מחויבותי אך ורק לערכי צה"ל, ללוחמיו ולמשרתיו".

בסביבתו של אזריה טרם החליטו כיצד להמשיך לאחר הכרעת בית הדין לערעורים. הוא אמור להתחיל לרצות את עונשו ביום רביעי הבא. אך שפטל אמר כי הם שוקלים לערער לבית המשפט העליון - אך עשויים לרדת מכך אם תגיע "פנייה רשמית" מראש הממשלה בנימין נתניהו או משר הביטחון אביגדור ליברמן.

ההתקפה של שפטל על מראהו של הרמטכ"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully