וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפטל: אם תהיה פנייה רשמית לחנינה - נשקול שלא לערער לעליון

החייל שהורשע בהריגת מחבל פצוע אמור להתחיל לרצות את עונשו בעוד שבוע וחצי, אך סנגורו ואביו רמזו כי הם ימשיכו להיאבק משפטית - אלא אם תוצע אלטרנטיבה. אזריה יוכל לפנות לנשיא לחנינה, או לבחור בהליך המתקת עונשו בתוך הצבא

צילום: צלמי וואלה, עריכה: ורד לידני

ההחלטה שהתקבלה היום (ראשון) בבית הדין הצבאי לערעורים בקריה להותיר את הרשעתו של אלאור אזריה ואת עונשו על כנם הותירו את החייל שהרג מחבל פצוע עם שורת אפשרויות לפני תחילת ריצוי המאסר בכלא צבאי - אחת מהן היא ערעור לבית המשפט העליון, כפי שרמזו מצדו של אזריה.

סנגורו של אזריה, עו"ד יורם שפטל, ביקש מהרכב השופטים לעכב את ביצוע העונש ב-30 יום, שבמהלכם ישקלו אם להגיש ערעור, אך חמשת השופטים הקציבו לו עשרה ימים. גם אם אזריה ושפטל יחליטו לערער, לא בטוח שהעליון ידון בתיק. העליון מתערב רק כשיש שינוי מהותי מבחינה ראייתית בתיק, שלא היה ידוע קודם לכן, ולכן זו אפשרות בעל סיכוי נמוך.

הכרעת משפט אזריה - כל הכותרות האחרונות
אמו של אזריה התמוטטה בדיון: "כמה רוע, המחבלים צוחקים עלינו"
הערעורים נדחו: עונשו של אזריה נותר שנה וחצי מאסר

הכרעת דיין לאלאור אזריה  30 ביולי 2017. תומר אפלבאום, מערכת וואלה! NEWS
הסיפור עדיין לא נסגר. אזריה ומשפחתו באולם בית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום
הפגנות מחוץ לקרייה בעד אלאור אזריה 30 ביולי 2017. שלומי גבאי
הפגנות מחוץ לבית הדין הצבאי בקריה/שלומי גבאי

"נבואות הזעם הצבועות של כל מיני פרשנים בתקשורת, ליתר דיוק כלבלבי חצר בתקשורת, שאמרו לנו אל תגישו ערעור מאחר שקיים סיכוי של ממש שהעונש יצא חמור יותר, התבדו לחלוטין", אמר עו"ד שפטל לאחר ההחלטה. הכרעת הדין מחזיקה 158 עמודים, אבל גם אם היא הייתה מחזיקה 858 עמודים, היא לא תצליח לעולם להסביר את הדברים ההפוכים הבאים שמחייבם את זיכויו של אלאור, שכתב אותם לא אחר מאשר נשיא בית הדין".

לדבריו, "המסקנה שהיינו כאן נוכחים בעיוות דין חמור שאין כמותו מהפך של 180 מעלות. המהפך הכי גדול בהיסטוריה המשפטית של ישראל. מתכוונים לבקש מבית המשפט לערער על ההכרעה". עם זאת, הוא אמר כי הוא שמע את דבריו של הביטחון אביגדור ליברמן, שקרא להם שלא לערער ושהרמטכ"ל גדי איזנקוט יתחשב במצבו - ואם תהיה פניה רצינית מצדו, הם ישקלו שנית את דרכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם אזריה, לוחם חטיבת כפיר, יחלט לקבל את הדין ולא להמשיך להיאבק משפטית בהרשעה ובעונש - הוא יוכל לפנות בבקשת חנינה לנשיא המדינה ראובן ריבלין, כדי שזה יקצר את עונשו. במצב זה, על אזריה בעצמו לפנות לנשיא - ולא באמצעות חברי כנסת. הנשיא אמור להעביר את הבקשה למחלקת החנינות בבית הנשיא ולמחלקה במשרד המשפטים, שתבחן את הבקשה.

אלאור אזריה לאחר גזר הדין בערעור שהם הגישו לבית המשפט הצבאי, 30 ביולי 2917. ראובן קסטרו
אזריה לאחר הדיון, היום/ראובן קסטרו

גורמים בבית הנשיא אמרו כי ריבלין יאפשר לרמטכ"ל גדי איזנקוט למצות את הכלים שעומדים לרשותו בעניין החנינה, מאחר שהיא פשוטה יותר. בקשת חנינה מהנשיא דורשת חוות דעת מהפרקליט הצבאי הראשי, מראש אכ"א, מהרמטכ"ל ושר הביטחון - תהליך ממושך וארוך - לעומת הליך החנינה של הרמטכ"ל, שמתבצע כולו בתוך צה"ל.

הכרעת הדין המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully