וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של אזריה התמוטטה בדיון: "כמה רוע, המחבלים צוחקים עלינו"

30.7.2017 / 17:48

אושרה אזריה טענה בבית הדין הצבאי בקריה כי דחיית ערעורו של החייל היורה היא "ההפסד הכי גדול של צה"ל". צוות רפואה הוזעק למקום לאחר שהתמוטטה. האב צ'רלי: "פשוט לא להאמין, מסרסים את הצבא. לאיפה הגענו?"

צלמים זמניים מורשים

אושרה אזריה, אמו של אלאור אזריה שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בזירת פיגוע בחברון לפני כשנה וחצי, התמוטטה היום (ראשון) ביציאה מאולם הדיונים בבית הדין הצבאי בקריה, לאחר שהשופטים דחו את ערעורי ההגנה והתביעה, והותירו על כנם את הרשעתו של אזריה ואת העונש שנגזר עליו, 18 חודשי מאסר בפועל. טרם התברר מצבה של האם, וצוות רפואה הוזעק למקום.

לאחר הקראת ההכרעה, אזריה האם קראה: "זה הרוע בהתגלמותו, כמה רוע". היא כינתה את ההחלטה "ההפסד הכי גדול של צה"ל", והוסיפה: "הם צוחקים עלינו בעיניים, כל המחבלים האלה. זה מגיע לנו. תחכו עוד מעט לאסון הגדול הבא. האסון לא רחוק, הוא יגיע". אביו של אזריה, צ'רלי, הוסיף: "פשוט לא להאמין. מסרסים את הצבא. לאיפה הגענו?".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "אמליץ לחון את אזריה"; ליברמן: "בטוח שהרמטכ"ל יתחשב בו"
מאות מפגינים למען אזריה מחוץ לבית הדין: "לשחרר את אלאור עכשיו"
אזריה שוחרר מצה"ל והפתיע את משפחתו: "שמחים שהוא בבית"

גזר דיין של אלאור אזריה 30.7.17. תומר אפלבאום, מערכת וואלה! NEWS
"זה תפור!". אזריה ואמו בכניסה לבית הדין, היום/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום

במהלך הדיון הממושך, האם הפריעה לדיון וצעקה, והשופטים איימו להוציא אותה מהאולם. הדיון הופרע בעקבות חלוקת חולצות תמיכה באזריה, על ידי פעילים התומכים בו, והאם צעקה אז בבכי: "למה אתם לא מזכירים לאיפה נעלם המעיל של המחבל? שלושה ימים לא קיבלו את המחבל, שלושה ימים לא הכניסו את המחבל למכון הפתולוגי למה? למה?". לפני כן, היא קראה: "זה תפור!".

מחוץ לבית הדין התקהלו כמה עשרות מתומכיו, ובהם גם הזמר אריאל זילבר, יועץ התקשורת שרון גל וחבר הכנסת אורן חזן, וקראו לזיכויו. המפגינים הגיעו לרחוב קפלן בעיר כשבידיהם דגלי ישראל ושלטים עם הכיתוב "לשחרר את אלאור עכשיו" ו"רוצים את הלוחמים שלנו בחיים". לפני הדיון פנה אביו של אזריה, צ'רלי, למשפחה ולחברים בבית הדין וביקש מהם "להמשיך ולהתנהג כראוי ולשמור על איפוק כמו שנהגו לאורך המשפט".

עוד באותו נושא

משפחת המחבל שנורה על ידי אזריה: "ציפינו שבית הדין ישחרר אותו"

לכתבה המלאה
הפגנות מחוץ לקרייה בעד אלאור אזריה 30 ביולי 2017. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
"לשחרר את אלאור עכשיו". מפגינים בתל אביב, היום/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

הפרשה החלה ב-24 במרץ אשתקד כשאזריה, לוחם מצטיין וחובש בחטיבת כפיר, הגיע לזירת פיגוע דקירה במחסום ג'ילבר בחברון. את הפיגוע, שאירע בחג הפורים, ביצעו שני מחבלים. אחד החיילים נפצע מדקירה, ושני המחבלים נורו. אחד נהרג במקום, ועבד אל-פתאח א-שריף נפצע באורח קשה. אזריה שסייע בפינוי הפצועים ירה 11 דקות אחרי הפיגוע באל-פתאח א-שריף לעבר ראשו והוא מת במקום. בתחילה מפקד הפלוגה של אזריה, תום נעמן, החזיר אותו לפעילות, אך בהמשך הוא נשלח למפקד חטיבת כפיר – ואז הוחלט לפתוח בחקירה ובהליך פלילי בעקבות הירי.

אזריה הורשע בתחילת השנה על ידי הרכב השופטים בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת, ונגזרו עליו שנה וחצי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי והורדה בדרגה לדרגת טוראי. בחודש מרץ הגישו סנגוריו של אזריה, יחד עם עורך דין יורם שפטל שהצטרף להוביל את צוות ההגנה, ערעור על הרשעתו וגזר דינו. כתשובת נגד הגישה גם התביעה הצבאית ערעור על קולת העונש לעומת הכרעת הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully