וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזריה שוחרר מצה"ל והפתיע את משפחתו: "שמחים שהוא בבית"

20.7.2017 / 10:00

החייל שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל הועבר למעצר בית, שם חיכו לו בני משפחה ושלטי "כמה טוב שבאת הבייתה". "אני מאושרת, בעננים", אמרה אמו אושרה. אזריה צפוי לשהות במעצר עד לסוף החודש, אז יכריעו שופטי בית הדין לערעורים בעניינו

צילום: צלמי וואלה!NEWS, בצלם וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

אלאור אזריה, החייל שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל, השתחרר הבוקר (חמישי) משירותו הצבאי והועבר בשעת בוקר מוקדמת למעצר בית בבית משפחתו שברמלה. שם, חיכו לו שלטי "כמה טוב שבאת הבייתה" ו"אלאור אזריה לחופש נולד". אמו, אושרה, אמרה כי היא "מאושרת ובעננים", ודודו ויקטור אמר כי הם "שמחים שהוא בבית". אזריה עבר למעצר בית מלא בבית הוריו ברמלה עד לסוף החודש, אז צפויה הכרעתם של שופטי בית הדין לערעורים בעניינו. הוא יורשה לצאת מביתו רק בסופי השבוע לתפילות בבית הכנסת, בליווי אחד מהוריו.

לדברי אחד מהפעילים למען זיכויו, אתמול בבוקר נערכה לאזריה מסיבת פרידה מבסיס נחשונים, שבו הוא שהה עד היום במעצר פתוח, במהלך משפטו. בנוסף, לדברי אותו פעיל, חבריו מהשירות הצבאי ותומכים נוספים בחייל המורשע, יחד עם חברים ובני משפחה, אמורים לקבל אותו בביתו לאחר שחרורו.

צילום מחוץ לביתו של אלאור אזריה ברמלה 20.7.17. ראובן קסטרו
צילום מחוץ לביתו של אלאור אזריה ברמלה 20.7.17/ראובן קסטרו
אמו של אלאור אזריה בסיבוב עם הכלב מחוץ לביתם ברמלה 20 ביולי 2017. ראובן קסטרו
אמו של אלאור אזריה בסיבוב עם הכלב מחוץ לביתם ברמלה 20 ביולי 2017/ראובן קסטרו

אריאל, אחד מחבריו של אזריה, אמר לאחר שחרורו: "אני מאוד מקווה שהוא יצא זכאי. הוא אמור לצאת זכאי בעיניי". לדבריו, "הוא חסר מאוד. שנה וחצי זה הרבה זמן". הוא הוסיף כי במהלך השירות, "לא היה פשוט לדבר. בסופו של יום, אנחנו במסגרת צבאית. עכשיו לפחות אפשר לדבר". מאור, חבר נוסף, אמר כי "מה שאלאור עשה זה עם עצמו. אני לא יודע אם הוא צודק או לא, לא אני אשפוט. אני רק מתגעגע, הוא חבר יקר".

חבריו של אזריה סיפרו כי גם לאחר שחרורם הם מתכוונים להמשיך ולתמוך בו. אחד מהפעילים למען אזריה, צחי אליהו, טען כי "שנה וחצי טחנו להם את המוח לא לדבר, דובר צה"ל שלחו אנשים מטעמם שניסו לשכנע אותם לא לדבר, שזה יכול לסבך אותם". לדבריו, "חלק הגיעו עם אמירות חריפות יותר וקיבלו פיק ברכיים, כי הפחידו אותם ברגע האחרון".

ההחלטה להעביר את אזריה למעצר בית התקבלה במסגרת תנאי עיכוב העונש שנגזר עליו – שנה וחצי מאסר. סנגורו של אזריה, עורך הדין יורם שפטל, הגיב להחלטה ואמר כי היא "הייתה צפויה בהחלט". לדבריו, "כך היה בעת מעצרו הפתוח, והסיכוי שבית הדין ישנה זאת היה קלוש". הוא הוסיף וטען: "אבל ניסיתי, ומצבו טוב יותר. הוא חופשי אבל מוגבל, כי הוא יהיה חופשי רק בביתו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דודו של אלאור, ויקטור אזריה, מחוץ לביתו ברמלה היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
חבריו של אלאור אזריה הגיעו היום לבית החייל בירושלים כדי להשתחרר 18 ביולי 2017. שבתי בנדט, מערכת וואלה!
חבריו של אזריה לאחר שחרורם, השבוע/מערכת וואלה!, שבתי בנדט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully