וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת המחבל שנורה על ידי אזריה: "ציפינו שבית הדין ישחרר אותו"

פואד סלמה

30.7.2017 / 17:11

דודו של עבד אל-פתאח א-שריף, המחבל המנוטרל שנורה למוות על ידי החייל בזירת פיגוע בחברון, סיפר לוואלה! NEWS כי "ההורים שלו אמרו מההתחלה שהעונש יהיה פחות מזה של פלסטיני". הוא הוסיף: "מה שקרה כבר קרה. אנחנו מתנגדים לאלימות"

צילום: צלמי וואלה, עריכה: ורד לידני

פתחי א-שריף, דודו של עבד אל-פתאח א-שריף, המחבל שנורה למוות על ידי אלאור אזריה בזירת הפיגוע בחברון לפני כחצי שנה, התייחס היום (ראשון) בשיחה עם וואלה! NEWS להכרעת בית הדין בעניינו של החייל, שהרשעתו בהריגה נותרה בעינה ונגזר עליו עונש מאסר בפועל של 18 חודשים. לדברי א-שריף, "משפחת ההרוג, ובעיקר אביו ואמו, לא ציפו שיקרה היום שום דבר מיוחד".

"הם אמרו מההתחלה שהעונש שיוטל יהיה שונה מעונש של פלסטיני, ויהיה פחות ממנו", הוסיף הדוד. הוא אף אמר כי המשפחה "ציפתה שבית המשפט ישחרר את החייל". במקום זאת, בית הדין הצבאי דחה את ערעורי שני הצדדים.

א-שריף עוד טען כי הוא "מבקש לשים את האירוע הזה בצד. מה שקרה כבר קרה". הוא קרא לפלסטינים ולישראלים "לחנך את ילדיהם לאהבה ולשלום בין העמים", וסיכם את דבריו בפנייה לאזרחי ישראל: "אנחנו מתנגדים לכל סוגי האלימות, גם של פלסטינים וגם של ישראלים, וקוראים להקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
מאות מפגינים למען אזריה מחוץ לבית הדין: "לשחרר את אלאור עכשיו"
לכלא או לחופש: ההחלטה שתשפיע על צה"ל הרבה אחרי שאזריה יישכח
אזריה שוחרר מצה"ל והפתיע את משפחתו: "שמחים שהוא בבית"

משפחתו של עבד אל-פתאח א-שריף, חברון, 21 בפברואר 2017. רויטרס
הפגנת תמיכה במשפחת א-שריף בחברון, חודש פברואר/רויטרס
משפחת המחבל עבד אל-פתאח א-שריף מפגינים אחרי שנגר דינו של אלאור אזריה, חברון 21 בפברואר 2017. טוויטר, צילום מסך
הפגנת תמיכה במשפחת א-שריף בחברון, חודש פברואר/צילום מסך, טוויטר

שופטי בית הדין הצבאי קבעו בהחלטתם כי "מידת הפגיעה של מעשי הנאשם בערכים רבה מאוד. אין זו דרכה של מדינת ישראל, אין זו דרכו של צה"ל. מדובר במעשה אסור ולא מוסרי". לדבריהם, "על חיילים מוטלים חובות שאינם מוטלים על אזרחים. לפי כללי הצבא, החיילים מחויבים לפעול אותם ערכים של רוח צה"ל - הקוד האתי של הצבא".

השופטים גם הדגישו כי לא נשקפה מהמחבל א-שריף סכנה ממשית לאחר שנוטרל ושכב בזירת האירוע בחברון. לדברי השופטים, אזריה היה יכול לצעוד כמה צעדים קדימה להתייעץ עם מפקדיו. "העובדה שאזריה פסע כמה צעדים לפני שירה במחבל, אם הירי נועד למנוע הפעלה של מטען, הוא בזבז זמן יקר מהירי המידי. לכן, גרסתו של המערער ביחס לשני האיומים היא גרסה תלושה", קבעו. "התנהגותו של המערער מיד לאחר האירוע רחוקה שנות אור מהמצופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully