וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי משמרות במפלגת העבודה: הרצוג נפגש עם גבאי בביתו

11.7.2017 / 22:45

יו"ר המפלגה המודח הגיע לביתו של היו"ר הנבחר בתל אביב, יום לאחר שהוכרז כמנצח בסיבוב השני של הפריימריז במפלגה. במרכז תשומת הלב - המשך כהונתו של הרצוג כיו"ר האופוזיציה. מוקדם יותר הבהיר הרצוג: "אני לא הולך לשום מקום"

עריכה: ניב מעוז

יו"ר מפלגת העבודה המודח יצחק הרצוג הגיע הערב (שלישי) לביתו של יו"ר המפלגה הנבחר אבי גבאי, לפגישה ראשונה בין השניים, שעסקה בעיקרה בנושאי חפיפה בין הצדדים, יום לאחר ההכרזה על ניצחונו של גבאי בסיבוב השני של הבחירות הפנימיות במפלגה, שבו התמודד מול עמיר פרץ. הרצוג עצמו הודח כבר בסיבוב הראשון של הפריימריז, בשבוע שעבר.

במוקד תשומת הלב התקשורתית בנוגע לפגישה, עמדה סוגיית המשך כהונתו של הרצוג כיו"ר האופוזיציה. מכיוון שגבאי אינו ח"כ מכהן, הוא אינו יכול לכהן כיו"ר האופוזיציה עד לבחירות הבאות, והוא מתכנן לבחור חבר כנסת ולהביא את בחירתו לאישור סיעת המחנה הציוני. גבאי הצהיר כבר בשבוע שעבר כי הוא מעונין שהרצוג ימשיך בתפקידו, אך הרצוג טרם השיב להצעה. מחר בצהריים צפוי להתקיים בבית מפלגת העבודה בתל אביב אירוע חילופי היו"ר בנוכחות גבאי, פרץ, ומזכ"ל המפלגה ערן חרמוני.

עוד בוואלה! NEWS:
אפקט גבאי: העבודה עוקפת את לפיד; הליכוד שומר על כוחו
גבאי בבוקר שאחרי הניצחון: "הצלחנו להביא תקווה חדשה"
פרץ על תבוסתו: "מי שלא יודע להפסיד לעולם לא ינצח - זו דמוקרטיה"

אבי גבאי, יו"ר מפלגת העבודה הנבחר נועד לראשונה עם ח"כ יצחק הרצוג. ראובן קסטרו
"לא הולך לשום מקום". הרצוג, הערב/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר, לקראת סיבוב ההצבעה השני, אמר השר לשעבר גבאי כי הציע להרצוג להישאר בתפקיד יו"ר האופוזיציה אם ייבחר לתפקיד. אמש בנאום הניצחון שלו בגני התערוכה, שב והבהיר גבאי כי ההצעה עדיין על השולחן. "מבחינתי אשמח אם תיאות להסכים ולשמש יו"ר האופוזיציה בכנסת ישראל", אמר. הרצוג, שתמך במועמדותו של עמיר פרץ בסיבוב השני, היה ראשון המברכים את גבאי, אך עדיין לא אותת אם הוא מתכוון לקבל את ההצעה.

מוקדם יותר היום, בכנס לציון יום האזרחים והאזרחיות הוותיקים בכנסת, אמר הרצוג כי "אני לא הולך לשום מקום. אמשיך לשרת את המדינה ואת הציבור, כאן בכנסת". לדבריו, "אני נשאל על ראשות האופוזיציה. אני מניח שאפגש עם אבי גבאי ביום-יומיים הקרובים, ואלבן איתו את הנושא הזה".

עוד באותו נושא

גבאי לוואלה! NEWS: "נביא את המפלגה ל-30 מנדטים ונחליף את נתניהו"

לכתבה המלאה
יצחק הרצוג בפתח ביתו של אבי גבאי 11 ביולי 2017. ראובן קסטרו
כן או לא? הרצוג, הערב/ראובן קסטרו

תפקיד יו"ר האופוזיציה אמנם מספק כבוד והערכה ופגישות רמות דרג, אך במצב החדש שנוצר עם בחירתו של גבאי מדובר בכהונה תחת פיקודו, והרצוג לא בהכרח ירצה להמשיך בתפקיד כשהוא כפוף להנחיותיו והוראותיו. "אם האופוזיציה תצליח – זה ייזקף לטובת גבאי, אבל אם היא תיכשל – זה ייזקף לרעתו של מי שייקח את התפקיד", הסביר גורם בעבודה את הדילמה.

מכיוון שהכנסת יוצאת לפגרת הקיץ בעוד כשבועיים, ייתכן שהרצוג יסכים להמשיך בתפקיד עד היציאה לפגרה, ויקבל החלטה קבועה בהמשך. לפי ההערכה בעבודה, במידה והרצוג יסרב לתפקיד, גבאי עשוי להציע את התפקיד לבעלת בריתו ח"כ שלי יחימוביץ, כגמול והכרת תודה על העבודה המאומצת שהובילה שהביאה לניצחונו, או ליו"ר התנועה ח"כ ציפי לבני, כמסר שיקעקע את המשך קיומו של "המחנה הציוני" והשותפות עם מפלגת התנועה. במפלגה נפוצה גם שמועה כי ח"כ סתיו שפיר עשויה להיות הבחירה של גבאי לתפקיד, אך בסביבתה הבהירו הערב כי לא מוכרת להם הצעה שכזו.

אבי גבאי בפתח ביתו בתל אביב 11 ביולי 2017. ראובן קסטרו
גבאי בפתח ביתו בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו
אבי גבאי עולה לנאום לאחר הנצחון בראשות העבודה 10 ביולי 2017. ברני ארדוב, ברני ארדוב
גבאי בעת נאום הניצחון, אתמול/ברני ארדוב, ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully