וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג הודח: "חברי המפלגה אמרו את דברם; מכבד את הכרעתם"

5.7.2017 / 0:33

יו"ר מפלגת העבודה סיים רק במקום השלישי בבחירות לראשות המפלגה, אחרי עמיר פרץ ואבי גבאי. "אני מברך את פרץ וגבאי ומאחל לשניהם בהצלחה", אמר הרצוג שקיבל רק 5,204 קולות. מאז רצח רבין החליפה המפלגה לא פחות מתשע פעמים יושבי ראש

צילום: ניב אהרונסון

ראש המחנה הציוני ויו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג הפסיד אמש (שלישי) וסיים רק במקום השלישי בבחירות המקדימות לראשות המפלגה, אחרי ח"כ עמיר פרץ והשר לשעבר אבי גבאי. "חברות וחבריי מפלגת העבודה אמרו את דברם. אני מכבד את הכרעתם", אמר הרצוג שקיבל רק 16.7% שהם 5,204 קולות.

"אני מברך את עמיר פרץ ואבי גבאי שעלו לסיבוב השני ומאחל לשניהם בהצלחה. בימים הקרובים אתייעץ עם חברותיי וחבריי במחנה הגדול שיש לי במפלגת העבודה לגבי תמיכתי בסיבוב השני", הוסיף הרצוג, המכהן כיו"ר המפלגה מאז 2013.

"אני מודה לכל החברות והחברים שיצאו יחד איתי למסע המדהים הזה. אני מצטער מאוד על התוצאה. אני מצטער על כך ברמה האישית, הפוליטית והרעיונית. זכיתי לצעוד במחיצת חברות וחברים יוצאים מן הכלל. אני אוהב אתכם מעומק הלב. לא אשכח את מה שעשיתם למעני. תודה לכל מי שהצביע בעבורי, יהודים, ערבים ודרוזים, בני העיר ובני הכפר, המושב והקיבוץ, למטה המדהים שלי, למטה הבחירות המדהים שלי, לחבריי הסיעה שתמכו בי ומעל לכולם למיכל שותפתי ובני המשפחה שלי".

לקריאה נוספת:
חיזוק להרצוג: דינה דיין הודיעה על פרישה מהמירוץ ועל תמיכתה בו
חולדאי הודיע: תומך בהרצוג לראשות מפלגת העבודה
קמפיין משמיץ של הליכוד נגד הרצוג ולבני נחשף: "מעורר שאט נפש"

בוז'י הרצוג ומיכל אשתו מצביעים הבוקר בגני התערוכה 4 ביולי 2017. ראובן קסטרו
הרצוג מצביע, אתמול/ראובן קסטרו

מאז שראש הממשלה לשעבר יצחק רבין נרצח החליפה מפלגת העבודה לא פחות מתשע פעמים יושבי ראש. אחרי רבין התמנה שמעון פרס המנוח ליו"ר וכיהן בתפקיד מ-1995 ועד 1997. לאחר מכן שימש בתפקיד אהוד ברק עד 2001. למשך שנה אחת כיהן בתפקיד בנימין בן אליעזר המנוח בין 2001 ל-2002 וכך גם עמרם מצנע בין 2002 ל-2003. ב-2003 זכה שוב פרס בתפקיד הנחשק וכיהן בו שנתיים נוספות. פרץ, שזכה במרבית הקולות הפעם, עמד בראש המפלגה בין השנים 2005 ל-2007. לאחר מכן חזר ברק לראשות המפלגה. ב-2011 זכתה יחימוביץ' לכהן כיו"ר המפלגה. אותה ניצח הרצוג ב-2013.

שר הפנים אריה דרעי התייחס להפסדו של הרצוג וצייץ בעמוד הטוויטר שלו: "בוז'י חבר אמת. מנהיג בעל נאמנות ומחויבות בלתי מתפשרת למען מדינת ישראל. חזק ואמץ!". ח"כ איציק שמולי, שתמך בפרץ, אמר כי "לפני הכול מגיעה מילת תודה עצומה ליו"ר המפלגה, אכן טובת המדינה תמיד קודמת אצלו לכל והוא עדיין לא אמר את המילה האחרונה".

ח"כ ציפי לבני, שעומדת בראש המחנה הציוני לצד הרצוג, אמרה אמש "מפלגת העבודה קיבלה הערב החלטה דמוקרטית ותחליט מי יעמוד בראשה. אני מצטערת בשביל הרצוג. ביחד יצרנו את המחנה הציוני והבאנו תקווה והישג גדול בבחירות. עבדנו בשיתוף פעולה מלא לטובת מדינת ישראל ומעריכה את התנהלותו. אני מאמינה שהדרך להחליף את הממשלה כעת היא להרחיב את המחנה על ידי יצירת גוש פוליטי מנצח למען כלל אזרחי מדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
המועמד לראשות מפלגת העבודה יצחק הרצוג, 3 ביולי 2017. ראובן קסטרו
המועמד לראשות מפלגת העבודה יצחק הרצוג, 3 ביולי 2017/ראובן קסטרו

הרצוג, בנו של חיים הרצוג הנשיא השישי, נולד ב-1960. הוא בעל תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב ולשעבר עו"ד ושותף בכיר במשרד הרצוג-פוקס-נאמן. הרצוג כיהן כמזכיר הממשלה בממשלת ברק בשנים 1999-2001 וכיו"ר הרשות הלאומית למלחמה בסמים.

הוא נבחר לכנסת לראשונה ב-2003. תפקידו הראשון בממשלה היה שר הבינוי והשיכון בממשלת אריאל שרון השנייה. לאחר מכן כיהן כשר התיירות בממשלת אהוד אולמרט עד 2007, ומ-2007 כשר הרווחה והשירותים החברתיים, כשר לענייני תפוצות וכממונה על רשות השידור. אחרי כן הוא המשיך לכהן כשר הרווחה בממשלת בנימין נתניהו. ב-2013 הוא ניצח את שלי יחימוביץ' ועמד בראש המפלגה.

(פרסום ראשון: 22:52)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרצוג עם דינה דיין, המועמדת שפרשה והכריזה על תמיכה בו שלשום/מערכת וואלה!, צילום מסך
המועמדים לפריימריז במפלגת העבודה בעימות באולפן וואלה! NEWS 4 ביוני 2017. ראובן קסטרו
הרצוג, בעימות באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully