וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג הודיע רשמית: "אתמוך בעמיר פרץ לראשות העבודה"

7.7.2017 / 17:15

יו"ר המפלגה המכהן מסר כי "ניסיונו הכולל של פרץ, הרקורד הביטחוני, המדיני החברתי והכלכלי שלו הם שהכריעו את הכף". ח"כ אראל מרגלית הודיע גם הוא על תמיכתו בשר הביטחון לשעבר. מנגד, כבל הצטרף ליחימוביץ' והודיע כי יצביע לגבאי

צלמים זמניים מורשים

יו"ר מפלגת העבודה המכהן הודיע היום (שישי) על הבעת תמיכה במועמד עמיר פרץ לתפקיד יו"ר המפלגה. "ניסיונו הכולל של עמיר, הרקורד הביטחוני, המדיני החברתי והכלכלי שלו הם שהכריעו את הכף. לניסיון תפקיד מכריע במנהיגות. לעמיר יתרון מובהק בכך".

הרצוג מסר כי בהחלטתו עמד על שלושה עקרונות - "שמירה על המחנה הציוני, דהיינו האחדות עם התנועה, מעמדה של ציפי לבני כיו"ר התנועה והתחייבות לפעול להקמת גוש פוליטי בראשותנו להחלפת הליכוד ונתניהו. שמחתי שפרץ נענה לכל אלה ואני שיפעל ליישומם. אני קורא לתומכיי להתייצב לימינו של עמיר, לבסס את ניצחונו ולפעול במשותף להחלפת השלטון".

הרצוג קיבל את ההחלטה בניגוד לעמדת רבים בסביבתו הקרובה, בהם ראש המטה שלו אייל שוויקי. לחצים רבים הופעלו עליו מאנשי המנגנון המפלגתי ובראשם יו"ר קק"ל עטר שלחץ עליו לתמוך בפרץ.

לקריאה נוספת:
הפריימריז לראשות העבודה: עמיר פרץ ואבי גבאי עלו לסיבוב השני
שלי יחימוביץ' הודיעה על תמיכתה באבי גבאי לראשות מפלגת העבודה
גבאי: "אשמח אם הרצוג ימשיך להיות יו"ר האופוזיציה אם אבחר"

בוזי הרצוג מנופף לשלום בסיום פגישתו עם עמיר פרץ 5 יולי 2017. ראובן קסטרו
תומך בפרץ. הרצוג/ראובן קסטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ מרגלית לצד פרץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאוחר יותר כינס פרץ מסיבת עיתונאים שבה הביע בו תמיכה ח"כ אראל מרגלית, שהיה מועמד בסיבוב ראשון למפלגת העבודה. מרגלית, שהגיע למקום הרביעי בסיבוב הראשון עם 16.1% שהם 4,997 קולות, כינס אמש את תומכיו בתל אביב ובסוף הדיון החליט לתמוך בפרץ. "נעבוד שכם אל שכם כדי להחליף את השלטון בישראל", אמר מרגלית.

"מדינת ישראל היא סך כל מרכיביה ואזרחיה. אי אפשר ואסור להמשיך ולשסות קבוצה בקבוצה, המקום צר מלהכיל את השנאה שראש הממשלה ממלא אותו בה. חם כאן מספיק, ובכל זאת ראש הממשלה ושריו מחממים יותר: לא אכפת להם מה יהיה כאן מחר ומחרתיים ובעוד עשר שנים, הם עסוקים בהישרדותם ובשם זה הם הורסים את החברה הישראלית, את המרקם הדק שמחבר בין כולנו", הוסיף מרגלית.

פרץ אמר במסיבת העיתונאים המשותפת כי הוא מודה למרגלית על התמיכה בו ועל שחבר אליו "כדי להחליף את שלטון הימין בישראל". לדברי פרץ במאבק להחלפת השלטון "יש להניף שני דגלים - צדק חברתי ושלום". לדבריו, "זו הייתה דרכנו, זו דרכנו ואיתה ננצח, גם את נתניהו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי הרצוג הודיע ח"כ פרופ' מנואל טרכטנברג על תמיכתו בפרץ. "תמכתי בהרצוג בסיבוב הראשון כי האמנתי שעלינו להקים גוש רחב שיאחד את כל הכוחות השפויים, ובוז'י היה מחויב לכך. כמו בוז'י, כעת אני משוכנע שעלינו לתמוך בעמיר פרץ, שכן הוא מביא איתו את הניסיון, הבשלות, הנחישות והערכיות הדרושים כדי לאחד שורות ולהביא למהפך שרבים כל כך מייחלים לו".

מוקדם יותר היום הודיע יו"ר קק"ל על תמיכה במועמדותו של פרץ לתפקיד ואמש הודיעה סיעת העבודה בהסתדרות על התמיכה בו. "יש חשיבות גדולה לתמוך בעמיר פרץ, שכן זוהי הבחירה באדם עם הניסיון המדיני-ביטחוני, הרקורד החברתי והשקפת העולם הסדורה הדרושים להתמודדות על תפקיד ראש הממשלה". ח"כ פרץ אמר בתגובה כי "תמיכתו של עטר מחזקת אותי מאוד ותורמת לגיבוש החזית הרחבה הנדרשת שתפתח החל מיום שלישי הקרוב במערכה החשובה באמת – החלפת נתניהו ומדיניותו".

כבל ומזכ"ל התנועה הקיבוצית - בעד גבאי

מנגד, ח"כ איתן כבל הודיע כי יצביע לגבאי, וכינה אותו "איש ראוי שמביא לנו תקווה אמיתית לגדוע 40 שנות שלטון של הימין". "מפלגת העבודה חייבת להתחדש, להיאבק ולכבוש את השלטון. אני מאמין שעם אבי גבאי נוכל בפעם הראשונה זה שנים רבות, לשכנע קהלים חדשים להאמין ולתמוך בדרכנו ובנו. המשימה שלנו כעת היא להפיח תקווה בקרב רבבות ישראלים שרוצים שינוי ותקווה - אני קורא לכם להצביע אבי גבאי ביום שני הקרוב", אמר. כבל נחשב לאחד הח"כים הבכירים במפלגה והוא הצטרף לח"כ שלי יחימוביץ', שהודיעה אף היא על תמיכתה בגבאי. במפלגה מעריכים כי מחר תצטרף גם ח"כ סתיו שפיר לתמיכה בו.

לאחר מכן, הודיע ח"כ מיקי רוזנטל כי הוא תומך בגבאי. "לגבאי סיכוי ממשי להחזיר את המפלגה לחיק הציבור הישראלי ולהשיב לה את החיוניות ואת הרלוונטיות. גבאי אדם נקי כפיים, עובדה שאני מחשיב במיוחד, ועד כה הוכיח אומץ רב בפוליטיקה", אמר. "הוא ויתר ביוזמתו על כיסא הכבוד של שר בממשלה משום שסבר שהחלטותיה נגועות בשחיתות ולא היסס לקפוץ לפריימריז במפלגה שלנו נגד הסיכויים ונגד העסקנים".

רוזנטל תמך במועמדותו של ח"כ עמר בר-לב - שהודיע כי לא יתמוך באיש מהמועמדים - בסיבוב הראשון. לפי ההערכה, גם ח"כ סתו שפיר תודיע בימים הקרובים על תמיכתה בגבאי.

גם מזכ"ל התנועה הקיבוצית ויו"ר מחוז הקיבוצים במפלגת העבודה ניר מאיר הודיע הבוקר כי הוא תומך בגבאי לראשות העבודה וקרא לכל חברי העבודה בקיבוצים להצביע עבורו. "אנחנו מתייצבים לצדו של אבי במאבק על דמותה ועתידה של מפלגת העבודה ושל מדינת ישראל. בימים שנותרו אנחנו מקימים מטה בחירות שיביא לגבאי ולעבודה את הניצחון".

אתמול בערב נפגש מאיר עם גבאי בביתו. השניים קיימו שיחה מעמיקה ולאחריה החליט מאיר על תמיכתו בו. "השתכנעתי שגבאי הוא האדם בעל היכולות הגבוהות ביותר להתמודד עם האתגרים האלה ולנצח. יש לנו את הכוח להביא את הניצחון לגבאי ולהיות שותפים בעיצוב העתיד של המפלגה. גבאי שותף בתפיסת עולמו לאתגרים הקיבוציים, המפלגתיים והלאומיים ואני מאמין שהוא האיש הנכון בזמן הנכון".

אבי גבאי הבוקר בפתח ביתו בתל אביב 5 ביוני 2017. שלומי גבאי
יו"ר קק"ל תומך בו. גבאי/שלומי גבאי

חבר הכנסת זוהיר בהלול הודיע גם הוא על תמיכתו בגבאי. "הזמן הקצר של גבאי בפוליטיקה מוכיח את ייחודו - אדם שאינו מפחד מהחלטות קשות, בעל עמוד שדרה ערכי ואיש עשייה מן המעלה הראשונה. מהיכרותי עם אבי, אני מאמין ביכולתו לשלב ידיים יחד איתי כדי לייצר חיבור כן של הציבור הערבי למפלגת העבודה ולייצר מנהיגות ערבית-צעירה במפלגה".

הסיבוב השני בבחירות לעבודה יתקיים ביום שני. בסיבוב הראשון בבחירות הצביעו בסך הכול 30,998 קולות מתוך כ-52 אלף מתפקדים. פרץ קיבל 32.7%, שהם 10,141 קולות. גבאי קיבל 27.08% שהם 8,395 קולות, הרצוג 16.7% שהם 5,204 קולות, מרגלית 16.1% שהם 4,997 קולות ועמר בר-לב 6.9% שהם 2,147 קולות.

אתמול הודיעה ח"כ שלי יחימוביץ' על תמיכתה בשר לשעבר גבאי לראשות מפלגת העבודה. "את הפתק עם שמו אשים בקלפי ביום שני בידיעה שאני נותנת את קולי ואת תמיכתי לאדם נקי כפיים, אינטליגנטי בצורה יוצאת דופן, ואמיץ, שיעשה טוב למפלגה שלי ולמדינה", אמרה יחימוביץ'.

התמיכה של יחימוביץ' בגבאי מצטרפת לגיבוי הנחרץ שקיבל שלשום מיו"ר המפלגה לשעבר וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. פרץ לעומת זאת גייס שלשום את יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ואת ח"כ מרב מיכאלי שהצהירו על תמיכה בו. מרבית אנשיה של יחימוביץ' תמכו בגבאי כבר במהלך הסיבוב הראשון, אך היא עצמה נמנעה מנקיטת צד עד כה.

אתמול הודיע ח"כ בר-לב כי הוא לא יודיע על תמיכה באף אחד מהמועמדים בסיבוב השני. בר-לב, שזכה ל-6.9% מהקולות בסיבוב הראשון וסיים במקום החמישי, קיים סדרת פגישות עם פרץ וגבאי והחליט לבסוף לא לתמוך באף אחד מהמועמדים. "המועמדים לראשות מפלגת העבודה שניהם ראויים ואני משוכנע כי מי מביניהם שיבחר יוביל את המפלגה להישגים מרשימים. לאור זאת, אין בכוונתי להמליץ בפני חברי מפלגת העבודה במי מהם לתמוך".

(עדכון ראשון: 8:00)

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully