וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום השלישי ברצף: זליגת ירי מסוריה; שריפה בשדה מוקשים ליד הגבול

לפי דובר צה"ל, "מדובר בקליעים בודדים" בבסיס האו"ם סמוך לגבול. אין נפגעים, והשריפה שפרצה נמצאת תחת שליטה. גורמי צבא דיווחו על תקיפה בסוריה, אולם בדובר צה"ל הכחישו. ליברמן: "כל דבר יזכה לתגובה עוצמתית"

צילום:מאיר ועקנין עריכת וידאו: ניר חן

זליגת ירי זוהתה הבוקר (שני) ברמת הגולן, ביום השלישי ברציפות. כמו ביומיים האחרונים, גם היום אין נפגעים ולא נגרם נזק. מדובר צה"ל נמסר כי "לאחר סריקות בשטח, עולה כי מדובר בפגיעה של קליעי מקלע בודדים במחנה אונדו"ף בזיוונית, בצמוד לגדר בצפון רמת הגולן".

צה"ל הורה לחקלאים באזור בקעת קוניטרה להתפנות מהמטעים, ונסגר הכביש המוביל לעין זיוון. זאת, בשל עשן סמיך באזור כתוצאה מהלחימה בסוריה. כמו כן, כתוצאה מפגיעת אחד הקליעים הוצתה שריפה בשדה מוקשים סמוך, אולם השריפה נמצאת תחת שליטה.

גורמים ביטחוניים דיווחו על שמיעת ירי טנקים של צה"ל, כביכול בתגובה לעבר שטח סוריה. עם זאת, בדובר צה"ל הבהירו כי "הדיווחים על תקיפה בסוריה הינם דיווחי שווא". עוד נמסר כי "לא היו אינדיקציות ואיכונים במערכות ולא הופעלה אזעקה".

עוד בוואלה! NEWS:
הזליגה מסוריה נמשכת: נפילות בגולן; צה"ל תקף יעדים של צבא אסד
בין ארה"ב לרוסיה: הפגזת צה"ל בסוריה הפכה למהלך דיפלומטי זהיר
מאבקי ההישרדות של דאעש בעיראק ובסוריה מעלים את המתיחות בגבול הצפון

שר הביטחון אביגדור ליברמן בפתח ישיבת הממשלה 25 ביוני 2017. מארק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
"יש לנו המון נביאים שמנבאים לנו מלחמה". ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, מארק ישראל סלם

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לכך במהלך ישיבת ועדת החוץ והביטחון, ואמר: "יש לנו המון נביאים שמנבאים לנו מלחמה בצפון או בדרום. אין לנו שום כוונה ליזום מהלך צבאי - לא בדרום ולא בצפון". עם זאת, הוא הבהיר כי "אנחנו לא מתכוונים לעבור לסדר היום על שום דבר. כל דבר יזכה לתגובה עוצמתית".

"רציתי להזהיר את האנשים בדמשק, מי שרוצה להפוך את האזור שם לבסיס של חיזבאללה, שיעשה מחשבה נוספת", הוסיף ליברמן, "לא נקבל שסוריה תהפוך לבסיס נוסף שיהפוך לחזית מול ישראל". לדבריו, "אנחנו לא מתעלמים לרגע מהמציאות שאנחנו חיים בה, אבל רצוננו לעסוק בשקט, בצמיחה ובתיירות".

עוד באותו נושא

צבא סוריה מאיים: "יהיו השלכות חמורות למתקפה ישראלית נוספת"

לכתבה המלאה
הפצצה בקונטרה  26 ביוני 2017. ראובן קסטרו
הלחימה באזור קוניטרה, היום/ראובן קסטרו

אתמול תקפו כוחות צה"ל שני תותחים ומשאית תחמושת השייכים למשטר הסורי ברמת הגולן הסורית, בתגובה לזליגת ירי לשטח ישראל. הצבא הסורי איים בעקבות כך על "האויב הישראלי" שלא לתקוף שוב עמדות שלו, והזהיר מפני "ההשלכות החמורות" של מעשה כזה "בכל הקשר שהוא".

"האויב הישראלי חידש היום את מתקפתו נגד אחת מעמדותינו הצבאיות, בניסיון נואש לתמוך בארגוני טרור באזור קוניטרה", עוד נמסר, בטענה כי המתקפה הישראלית הגיעה מיד לאחר שכוחות הצבא סיכלו מתקפה של ארגון "ג'בהת פתח א-שאם", לשעבר "ג'בהת א-נוסרה", באזור העיר אל-בעת. בהודעת הצבא הסורי, עוד הובהר כי דמשק רואה בצה"ל אחראי לכל ההשלכות האפשריות של "פעולות תוקפניות" שכאלה.

לוחמי צבא סוריה החופשית בסמוך לקוניטרה, סוריה, 18 באפריל 2017. רויטרס
כוחות המורדים באזור קוניטרה/רויטרס

מדובר צה"ל נמסר בעקבות המתקפה כי "צה"ל אינו צד ואינו מעורב בלחימה הפנימית-סורית, אך עם זאת, רואה בחומרה כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי האחראי על הנעשה בשטחו". כמה נפילות זוהו בצפון רמת הגולן, אולם לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

שלשום תקף חיל האוויר הישראלי מטרות השייכות למשטר הסורי בצפון רמת הגולן הסורית, בעקבות זליגת הירי. לפי דיווחים ברשת "אל-מיאדין" המזוהה עם המשטר, לפחות שני אזרחים סורים נהרגו במהלך התקיפות.

רמת הגולן, גבול סוריה בעקבות זליגת הלחימה 25 ביוני 2017. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
הלחימה בסוריה, במבט מהר בנטל, אתמול/מערכת וואלה!, מאיר וקנין

על פי דובר צה"ל, הותקפו שני טנקים ועמדה שמהם נורתה האש. "צה"ל רואה בחומרה ולא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי האחראי על הנעשה בשטחו", נמסר מדובר צה"ל.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הבהיר לאחר תקיפת צה"ל כי משטר אסד ימשיך לשאת בתוצאות אם יימשכו הזליגות. "אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום על הפרת הריבונות שלנו ופגיעה בביטחוננו, גם אם מדובר בזליגה מהלחימה בין המורדים למשטר הסורי", אמר.

"אנו מגיבים בעוצמה, בנחישות ובשיקול דעת על כל מקרה שכזה, בדיוק כפי שצה"ל עשה לפני שעה קלה ברמת הגולן", הבהיר ליברמן. משטר אסד הוא מבחינתנו אחראי למתרחש משטחו, והוא ימשיך לשאת בתוצאות אם אירועים כאלו יחזרו על עצמם".

(עדכון ראשון: 8:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully