וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזליגה מסוריה נמשכת: נפילות בגולן; צה"ל תקף יעדים של צבא אסד

25.6.2017 / 18:55

כמה נפילות זוהו בשטח פתוח בצפון הרמה. אין נפגעים ולא נגרם נזק. צה"ל השיב אש לעבר כוחות המשטר הסורי, ופגע בשני תותחים ובמשאית תחמושת. זאת, יום לאחר שזוהו נפילות דומות וחיל האוויר הגיב בתקיפה

צילום: דובר צה"ל

כמה נפילות זוהו היום (ראשון) בשטח פתוח בצפון רמת הגולן. אין נפגעים ולא נגרם נזק. מדובר צה"ל נמסר כי מדובר בזליגת ירי מהלחימה בסוריה. זאת, יום לאחר שזוהו עשר נפילות דומות ברמת הגולן.

מאוחר יותר, צה"ל תקף שני תותחים ומשאית תחמושת השייכים למשטר הסורי בצפון רמת הגולן הסורית. מדובר צה"ל נמסר כי בנוסף לכך, צה"ל הנחה את החקלאים והאזרחים שלא לשהות בשטחים הפתוחים באזור עמק הבכא ופתחת קוניטרה.

"צה"ל אינו צד ואינו מעורב בלחימה הפנימית-סורית, אך עם זאת, רואה בחומרה כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי האחראי על הנעשה בשטחו", נמסר בהודעת דובר צה"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
מבצע "שכן טוב": "ישראל מעבירה כספים וסיוע למורדים בגולן הסורי"
"כפר חיזבאללה" החדש בגולן: כך יתאמנו הגדודים למערכה הבאה
אחרי התקיפה בסוריה: כלי טיס שחצה את הגבול יורט בידי פטריוט

זליגת אש מהלחימה בסוריה לשטח ישראל, אוגוסט 2014. ג'יליס
"לא נעבור לסדר היום על פגיעה בביטחוננו". נפילות בצפון רמת הגולן, אוגוסט 2014/ג'יליס

אתמול תקף חיל האוויר הישראלי מטרות השייכות למשטר הסורי בצפון רמת הגולן הסורית, בעקבות זליגת הירי. לפי דיווחים ברשת "אל-מיאדין" המזוהה עם המשטר, לפחות שני אזרחים סורים נהרגו במהלך התקיפות.

על פי דובר צה"ל, הותקפו שני טנקים ועמדה שמהם נורתה האש. "צה"ל רואה בחומרה ולא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי האחראי על הנעשה בשטחו", נמסר מדובר צה"ל.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הבהיר לאחר תקיפת צה"ל כי משטר אסד ימשיך לשאת בתוצאות אם יימשכו הזליגות. "אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום על הפרת הריבונות שלנו ופגיעה בביטחוננו, גם אם מדובר בזליגה מהלחימה בין המורדים למשטר הסורי", אמר.

עוד באותו נושא

תיעוד: צה"ל תוקף מהאוויר טנקים ועמדות של משטר אסד

לכתבה המלאה
צבא סוריה תוקף מורדים בעיר העתיקה של קוניטרה. 29 באוגוסט 2014. AP
"מגיבים בעוצמה, בנחישות ובשיקול דעת". תקיפות בקוניטרה, 2014/AP

"אנו מגיבים בעוצמה, בנחישות ובשיקול דעת על כל מקרה שכזה, בדיוק כפי שצה"ל עשה לפני שעה קלה ברמת הגולן", הבהיר ליברמן. משטר אסד הוא מבחינתנו אחראי למתרחש משטחו, והוא ימשיך לשאת בתוצאות אם אירועים כאלו יחזרו על עצמם".

בחודש אפריל תקף צה"ל משגרים בצפון הגולן הסורי, לאחר שנפלה פצצת מרגמה בשטח פתוח בצפון רמת הגולן. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. זמן קצר לאחר הנפילה נשמעה אזעקה בכמה יישובים בדרום רמת הגולן. לאחר הישמע האזעקה, נשמע פיצוץ. מדובר צה"ל נמסר אז כי זוהו שתי נפילות נוספות בשטח פתוח בצפון רמת הגולן.

(עדכון ראשון: 15:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully