וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: צה"ל תוקף מהאוויר טנקים ועמדות של משטר אסד

בתיעוד שפרסם דובר צה"ל, נראית פגיעה במקלע כבד ולאחריה בשני טנקים שלקחו חלק בלחימה הפנימית שממנה זלג הירי לצפון רמת הגולן. "הצבא לא צד בלחימה בסוריה, ורואה את הזליגה לשטח הארץ בחומרה", נמסר. נתניהו: "לא נקבל זליגה משום חזית שהיא"

צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל פרסם הערב (שבת) סרטון ובו נראית תקיפת הצבא ברמת הגולן הסורית בתגובה לעשר זליגות הירי לישראל מוקדם יותר היום. בתיעוד, ניתן לראות פגיעה מדויקת במקלע כבד, ולחאירה בשני טנקים שלקחו חלק בלחימה הפנימית שבמהלכה זלג הירי לישראל. אחד מהטנקים, כפי שמוצג בסרטון, נע לעבר עמדה והושמד טרם ביצוע הירי. לפי דיווחים ברשת "אל-מיאדין" המזוהה עם המשטר, לפחות שני אזרחים סורים נהרגו במהלך התקיפות.

"צה"ל, שאינו צד בלחימה הפנימית בסוריה, רואה בחומרה את אירועי הזליגה לשטח הארץ ולא יאפשר כל פגיעה במרקם החיים התקין בצדו הישראלי של הגבול", נמסר מדובר צה"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקיפה, ואמר כי באמצעותה "אנו מבהירים שוב את המדיניות שלנו: איננו מוכנים לקבל טפטוף או זליגת ירי מכל חזית שהיא.
נגיב בעצמה לכל ירי לשטחנו".

צבא סוריה תוקף מורדים בעיר העתיקה של קוניטרה. 29 באוגוסט 2014. AP
תקיפות בקונייטרה, 2014/AP

שר הביטחון אביגדור ליברמן הבהיר לאחר תקיפת צה"ל כי משטר אסד ימשיך לשאת בתוצאות אם יימשכו הזליגות. "אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום על הפרת הריבונות שלנו ופגיעה בביטחוננו, גם אם מדובר בזליגה מהלחימה בין המורדים למשטר הסורי", אמר. "אנו מגיבים בעוצמה, בנחישות ובשיקול דעת על כל מקרה שכזה, בדיוק כפי שצה"ל עשה לפני שעה קלה ברמת הגולן. משטר אסד הוא מבחינתנו אחראי למתרחש משטחו, והוא ימשיך לשאת בתוצאות אם אירועים כאלו יחזרו על עצמם".

גורמי צבא בפיקוד צפון מסרו כי בסריקות שבוצעו אותרו נפילות בשטחים חקלאיים באזור מעבר קוניטרה, על כן בשלב זה פונה אזור עמק הבכא ופתחת קוניטרה ממטיילים ומחקלאים. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, ביממה האחרונה מתנהלים קרבות עזים בין משטרו של בשאר אסד לבין המורדים באזור קונטרה, הכוללים ירי פגזים ופצצות מרגמה לעבר העיירות חדר וא-סמדאניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שר הביטחון אביגדור ליברמן בגבול ישראל סוריה לאחר התקרית בגבול, 24 ביוני 2017. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ליברמן בגבול לאחר התקרית/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully