וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים בביה"ס שבו לימד המורה החשוד: "המנהלת איימה בשל עצומה נגדה"

12.6.2017 / 0:26

ועד ההורים בבית הספר בצפון העיר פרסם עצומה להדחת המנהלת, אולם זו הוסרה – לדברי ההורים, בעקבות איומי המנהלת. נציג הוועד: "איך היא לא ידעה? היא הייתה צריכה לדווח למשטרה". מנהל החינוך: "המנהלת תישאר"

צלמים זמניים מורשים

ועד ההורים בבית הספר בצפון תל אביב, שאחד ממוריו נעצר לאחרונה בחשד להטרדה מינית של תלמידות בכיתה ב', פרסם במהלך סוף השבוע עצומה להדחת המנהלת, בטענה כי היא לא דיווחה לרשויות על המורה, שאול שמאי. עם זאת, העצומה הוסרה ביום שבת מהאינטרנט. לדברי נציג ועד ההורים, העצומה הוסרה בעקבות מכתב איום בתביעה שהעביר עורך דינה של המנהלת לאתר שבו פורסמה העצומה.

נציג הוועד הבהיר כי למרות ניסיונותיה של המנהלת להשתיק, כהגדרתו, את מחאת ההורים, הם ימשיכו בדרישה להביא לפיטוריה. "העלנו את העצומה ומחצית מההורים התגייסו לחתום עליה, ופשוט הורידו לנו אותה", סיפר, "המנהלת שכרה עורך דין שפנה לאתר וכתב כי מדובר בלשון הרע וכי עליו להוריד באופן מידי את העצומה מהרשת". הוא עוד הסביר כי ההורים שוקלים כעת כיווני פעולה להמשך.

עוד בוואלה! NEWS:
מנהלת ביה"ס שבו לימד החשוד בעבירות מין: "לא חשדתי בדבר"
החוקרים יגיעו לביה"ס שבו עבד בעבר המורה החשוד – ויחפשו עדויות
חשד: המורה מת"א תקף בבתי ספר נוספים - "לא מדובר בנגיעות תמימות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קשה להתמודד עם זה". שמאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המנהלת העידה במשטרה שהיא ראתה את המורה מחבק את הילדות בהפסקה והעירה לו", הסביר נציג ועד ההורים, "היא רק העירה לו ולא דיווחה על זה למשטרה ולרשויות - ומצד שני, היא כל הזמן אומרת שהיא לא ידעה על זה כלום. איך היא לא ידעה על זה כלום?". הוא הוסיף כי "בהנחה שהעדות שלה במשטרה אמיתית ולא שקרית, היא הייתה אמורה ליידע את כל הגורמים הנוגעים בדבר - את העירייה, את משרד החינוך ואפילו את המשטרה".

עוד הבהיר נציג הוועד כי "יותר מחצי בית הספר הביע בה אי אמון", והוסיף: "היא לא יכולה להמשיך ולנהל את בית הספר. אנחנו לא נוותר על זה". לדבריו, "המצב לא טוב, ההורים ממורמרים, יש להם קשיים אובייקטיבים בבית, ועכשיו הם צריכים להתמודד עם הפרשה הזו. הכול ביחד, זאת הצפה רגשית גדולה מדי. לאנשים קשה להתמודד עם יותר מדי דברים במקביל".

עוד באותו נושא

שאול שמאי הוא המורה החשוד בהטרדת תלמידות: "חשש שפגע בנוספות"

לכתבה המלאה
בית הספר בצפון תל אביב בו המורה נחשד בעבירות מין בקטינים 7 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"לומדים כשגרה". תלמידים בבית הספר המדובר/ראובן קסטרו

שירלי רימון ממנהל החינוך בעיריית תל אביב-יפו דחתה בשיחה עם וואלה! NEWS את טענות נציג הוועד. היא הסבירה כי "ההורים עשו עצומה, אבל דווקא הורים אחרים לחצו להוריד אותה". רימון עוד הוסיפה כי "המנהלת מקבלת הרבה מכתבי תמיכה מההורים", והבהירה כי "בית הספר מאוד עטוף, הכנסנו הרבה מומחים ופסיכולוגים חינוכיים עם הצוות והתלמידים, והם לומדים כשגרה עכשיו".

בנוגע לטענות כי המנהלת ידעה על החשד להטרדה ולא עשתה דבר, הבהירו במנהל החינוך: "זה שקר, שמועות רעות ומגעילות. היא לא ידעה שום דבר, אף אחד לא ידע, לא יעלה על הדעת שמנהלת בית ספר תדע כזה דבר ותשאיר אותו". היא הבהירה כי "המנהלת תישאר. גם מבחינת האיכות והיכולות שלה וגם מבחינת האמינות שלה, אין סיבה לחשוב שלא".

החשוד מעבירות מין בתלמידה בת 14, מורה מבית ספק בצפון תל אביב 7 ביוני 2017. ניר קידר, הארץ
"גויס לבית הספר על פי הנהלים". שמאי בבית המשפט/הארץ, ניר קידר

ביום חמישי אמרה המנהלת למשרד החינוך כי "לא הייתה לה סיבה לחשוד" במורה, תושב ראשון לציון בן 49, שחשוד בעבירות מין בלפחות 12 תלמידות. מחוז תל אביב של משרד החינוך החל בבדיקה, ובמהלכה התקיימו שיחות בין המפקחים ובכירי המחוז לבין המנהלת. המנהלת חזרה ואמרה למשרד החינוך כי נהגה לפי נהלי גיוס מורה של המשרד ולא ראתה שום סיבה לחשוש ולחשוד.

מעצרו של המורה הוארך בשבוע שעבר בשבעה ימים. סנגורו, עו"ד שי רודה, טען במהלך הדיון בהארכת מעצרו כי מעשיו של המורה הם נגיעות מעל בגדי התלמידות. השופטת טענה כי אין מדובר בנגיעות תמימות אלא בנגיעות באיברים אינטימיים.

לפני כחודש הורשע המורה בעבירות דומות, ולמרות זאת קיבל אישור העסקה מהמשטרה כמה חודשים לפני כן, כשעוד התנהל ההליך נגדו, שבסיומו הורשע במסגרת הסדר טיעון במעשים מגונים בילדה בת 12, שלה העביר שיעורים פרטיים במתמטיקה.

(עדכון ראשון: 19:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully