וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד לעבירות מין בתלמידות בת"א: "12 תלונות התקבלו נגד המורה"

החשוד, בן 40, הורשע לפני כחודש בכמה מקרים של מעשים מגונים בתלמידתו , בת 14, ולמרות זאת הוא קיבל אישור מהמשטרה. המשטרה: "פעלנו בהתאם לחוק - אישורי העסקה תקפים רק להרשעה בעבירות מין"

ניידת משטרה. מגד גוזני
מחר יובא החשוד לדיון בהארכת מעצרו/מגד גוזני

לפחות 12 תלונות התקבלו נגד מורה בבית ספר יסודי בצפון תל אביב, שנעצר היום (שלישי) בחשד לביצוע מעשים מגונים בתלמידות כיתה ב' בבית הספר שבו הוא מלמד - כך מסר סנגורו של החשוד, עו"ד שי רודה. החשוד, בן 40, הורשע לפני כחודש בעבירות דומות, ולמרות זאת קיבל אישור העסקה מהמשטרה כמה חודשים לפני כן, כשההליך נגדו עוד התנהל - אולם לפני ההרשעה. מחר הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב.

אב לתלמידה בכיתה ב' שבה לימד המורה סיפר כי התלמידות שבהן ביצע המורה לכאורה את המעשים המגונים סיפרו על כך להוריהן, וההורים פנו להנהלת בית הספר. "אין לנו שום מידע, מחזיקים אותנו בעמימות. חוץ מזה שהוא במעצר אנחנו לא יודעים מה קורה", אמר האב. "פתאום גילינו את זה מהילדות, לא חשדנו בכלום, הוא היה מורה מצוין. הוא היה המחנך של הכיתה ועבד איתם במשך חצי שנה".

לדברי אב נוסף לתלמידה בבית הספר, "גילינו עכשיו שיש לו הרשעות קודמות משנת 2013. לא ידענו על זה כלום, אם היינו יודעים היינו מונעים את זה". הוא הוסיף כי "הבנות התלוננו על זה שלשום, זה טרי טרי".

עוד בוואלה! NEWS:
10% מההורים דיווחו על אלימות מילולית של מורים כלפי ילדיהם
אחד החשודים באונס הקבוצתי בהרצליה נחקר בגין איומים על אם המתלוננת
"דחף רגעי": בן 22 הורשע בהריגת בן 20 בקטטה ברחובות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין מניעה להעסקתו". האישור שקיבל החשוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד רודה מסר כי המורה מכחיש את החשדות נגדו. "הוא טוען שהוא נגע בילדות אך עם זאת, הוא לא עשה את זה לצורך מעשה מגונה, אלא חיבוק או נשיקה אבהי. זה נעשה בנוכחות אחרים ולא בסתר". לדבריו, "לצורך עבודה במוסדות חינוך ובגופים ציבוריים אתה צריך אישור מהמשטרה שאין לך עברות מין, זה שונה מתעודת יושר. בזמן שהוא קיבל את האישור הזה, הוא טרם הורשע למרות שכתב אישום היה תלוי ועומד בבית המשפט".

בעקבות תלונות מצד התלמידות, שלחה מנהלת בית הספר מכתב להורים. "הגיעה לפתחי פנייה, ובחרתי מתוך אחריות להעביר את הטיפול בה אל גורמי החוק. העניין נמצא כעת בטיפול יסודי של הגורמים הרלוונטיים ומכיוון שכך, חל עליי איסור למסור אינפורמציה נוספת", כתבה המנהלת. "חשוב לנו להעביר את המסר שהם חשובים לנו, שאנו כאן כדי לשמור עליהם, ומתייחסים ברצינות לכל פנייה שלהם".

בסוף חודש אפריל הורשע המורה במסגרת הסדר טיעון בכמה מקרים של מעשים מגונים בילדה בת 12, לה העביר שיעורים פרטיים במתמטיקה. העבירות בוצעו בשנים 2015-2012 ולחשוד תיק פתוח בנושא בתחנת ראשון לציון. הדיון בטיעונים לעונשו נקבע רק לסוף חודש אוקטובר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנו כאן כדי לשמור עליהם". ההודעה שהעבירה מנהלת בית הספר/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, התייחסה למקרה ואמרה כי "לא ייתכן שבשעה שאנו מנסים לפעול בכל דרך על מנת למצות את הדין עם מי שפוגע בילדים שלנו ולהרחיק אותו מהם, יש מי שבמחדל של ממש מחזיר את הפוגע לסביבת הילדים". לדבריה, "זה מספר חודשים שאני נאבקת על מנת שכל מי שעובד עם ילדים יידרש לתעודת יושר, והנה אנו נתקלים בקלות הבלתי נסבלת של הוצאת תעודה באופן לא מבוקר". היא הוסיפה: "אני דורשת מהמשרד לבטחון פנים וממשטרת ישראל לחקור את המקרה לעומקו ולהסיק את המסקנות הנדרשות, על כל המשתמע מכך".

מעיריית תל אביב יפו נמסר כי "הנושא נמצא בחקירת משטרה ועבודת המורה הופסקה עד לסיום החקירה". ממשרד החינוך עוד נמסר כי "המורה המחליף הועסק לאחר שהציג אישור העסקה תקף ממשטרת ישראל, על פי חוק מניעת העסקת עברייני מין ובהתאם לכל הנהלים. מיד עם קבלת התלונה הראשונה בבית הספר נגד המורה, הפסיקה המנהלת את עבודתו לאלתר ובמקביל פנתה מיידית בתלונה למשטרה".

המשטרה: "האישור לא דורש מתן מידע מן המרשם הפלילי"

משטרת ישראל הגיבה לדיווחים על הנפקת תעודת היושר למורה, חרף ההליך הפלילי נגדו. "משטרת ישראל כגוף אוכף חוק פועלת על פי חוק ומכוחו בלבד", נמסר, "אישורי העסקה ניתנים על ידי משטרת ישראל בהתאם להוראות החוק למניעת העסקה של עברייני מין במוסדות מסוימים, התשס"א-2001. לפי הוראות חוק זה, מי שאין לחובתו הרשעה בעבירת מין, יקבל אישור העסקה ואין בחקירה מתנהלת או אף בהליך המתנהל בבית משפט, כדי למנוע אישור בהתאם לחוק זה".

"לאחר בחינת בקשתו של נשוא פנייתכם, אל מול הקריטריונים הקבועים בחוק, ניתן האישור", הובהר בתגובת המשטרה. "נדגיש כי מדובר במסמך הקובע אם קיים אישור לפי חוק זה, ואין מדובר במתן מידע מן המרשם הפלילי". עוד נמסר כי "למותר לציין שהמשטרה המשיכה לטפל בחשדות מולו. הניסיון להציג את הדברים אחרת, אינו ראוי, חוטא לאמת ועומד באופן מנוגד לחוק".

(עדכון ראשון: 19:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully