וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשעה קודמת ותעודת יושר מהמשטרה: מורה בבי"ס יסודי בת"א חשוד בעבירות מין בתלמידות

המורה בן ה-40, שנעצר בחשד למעשים מגונים בתלמידות כיתה ב', הורשע בעבר בעבירות דומות - כמה חודשים לאחר שהוענקה לו תעודת יושר מהמשטרה. עורך דינו הכחיש את המיוחס לו: "הוא חיבק אותן בצורה אבהית ולעיני אחרים"

ניידת משטרה. מגד גוזני
מחר יובא החשוד לדיון בהארכת מעצרו/מגד גוזני

מורה בבית ספר יסודי בצפון תל אביב נעצר היום (שלישי) בחשד שביצע מעשים מגונים בתלמידות כיתה ב' בבית הספר שבו הוא מלמד. החשוד, בן 40, הורשע בעבר בעבירות דומות, ולמרות זאת קיבל תעודת יושר מהמשטרה. מחר הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בעיר.

לפני חודש הורשע המורה במסגרת הסדר טיעון במעשים מגונים בילדה בת 12, לה העביר שיעורים פרטיים במתמטיקה. העבירות בוצעו בשנים 2015-2012 ולחשוד תיק פתוח בנושא בתחנת ראשון לציון. את תעודת היושר לצורך העסקתו כמורה הוציא לפני שהורשע, לכן הרשעתו לא הופיעה ברישומים המשטרתיים.

עוד בוואלה! NEWS:
באופן חריג: ראש ממשלת הודו יבקר בישראל - ולא ברשות הפלסטינית
קב"ט לשעבר באל על: "במשך עשור הטיסו מטענים לא מאובטחים מלונדון"
המאבטח שירה למוות בצעיר מכפר קאסם: "חשתי מאוים, היה פוגרום"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין מניעה להעסקתו". תעודת היושר של המורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות תלונות מצד התלמידות שלחה מנהלת בית הספר מכתב להורים. "הגיעה לפתחי פנייה, ובחרתי מתוך אחריות להעביר את הטיפול בה אל גורמי החוק. העניין נמצא כעת בטיפול יסודי של הגורמים הרלוונטיים ומכיוון שכך, חל עליי איסור למסור אינפורמציה נוספת", כתבה המנהלת.

היא הוסיפה כי "היום נכנסנו לכיתות ב' עד ו', מנהלת בית הספר, היועצת והפסיכולוגית, על מנת לחוש את הילדים ולהעביר את המסר שהם חשובים לנו. שאנו כאן כדי לשמור עליהם, ומתייחסים ברצינות לכל פנייה שלהם".

שי רודה, סנגורו של החשוד, מסר המורה מכחיש את החשדות נגדו. "הוא טוען שהוא נגע בילדות אך עם זאת, הוא לא עשה את זה לצורך מעשה מגונה, אלא חיבוק או נשיקה אבהי. זה נעשה בנוכחות אחרים ולא בסתר".

עורך הדין הוסיף: "לצורך עבודה במוסדות חינוך ובגופים ציבוריים אתה צריך אישור מהמשטרה שאין לך עברות מין, זה שונה מתעודת יושר. בזמן שהוא קיבל את האישור הזה, הוא טרם הורשע למרות שכתב אישום היה תלוי ועומד בבית המשפט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנו כאן כדי לשמור עליהם". מכתבה של המנהלת/מערכת וואלה!, צילום מסך

אב לתלמידת כיתה ב' שבה לימד המורה סיפר כי התלמידות שבהן ביצע המורה לכאורה את המעשים המגונים סיפרו על כך להוריהן, וההורים פנו להנהלת בית הספר. "אין לנו שום מידע, מחזיקים אותנו בעמימות. חוץ מזה שהוא במעצר אנחנו לא יודעים מה קורה", אמר האב. "פתאום גילינו את זה מהילדות, לא חשדנו בכלום, הוא היה מורה מצוין. הוא היה המחנך של הכיתה ועבד איתם במשך חצי שנה".

לדברי אב נוסף לתלמידה בבית הספר, "גילינו עכשיו שיש לו הרשעות קודמות משנת 2013. לא ידענו על זה כלום, אם היינו יודעים היינו מונעים את זה". הוא הוסיף כי "הבנות התלוננו על זה שלשום, זה טרי טרי".

בסוף חודש אפריל, ארבעה חודשים לאחר שהונפקה לו תעודת יושר, הורשע החשוד על פי הודאתו בכמה מקרים של מעשה מגונה בקטינה מתחת לגיל 14. הדיון בטיעונים לעונשו נקבע רק לסוף חודש אוקטובר.

יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, אמרה כי "לא ייתכן שבשעה שאנו מנסים לפעול בכל דרך על מנת למצות את הדין עם מי שפוגע בילדים שלנו ולהרחיק אותו מהם, יש מי שבמחדל של ממש מחזיר את הפוגע לסביבת הילדים". לדבריה, "זה מספר חודשים שאני נאבקת על מנת שכל מי שעובד עם ילדים יידרש לתעודת יושר, והנה אנו נתקלים בקלות הבלתי נסבלת של הוצאת תעודה באופן לא מבוקר". היא הוסיפה: "אני דורשת מהמשרד לבטחון פנים וממשטרת ישראל לחקור את המקרה לעומקו ולהסיק את המסקנות הנדרשות, על כל המשתמע מכך".

משרד החינוך: המורה הועסק לאחר שהציג אישור ממשטרת ישראל

מעיריית תל אביב יפו נמסר כי "מדובר במורה זמני המועסק על ידי משרד החינוך. הנושא נמצא בחקירת משטרה ועבודת המורה הופסקה עד לסיום החקירה. העירייה ומשרד החינוך יפעלו בהתאם לכל המלצה שתתקבל מהמשטרה".

ממשרד החינוך נמסר: "המורה המחליף הועסק לאחר שהציג אישור העסקה תקף ממשטרת ישראל, על פי חוק מניעת העסקת עברייני מין ובהתאם לכל הנהלים. מיד עם קבלת התלונה הראשונה בבית הספר נגד המורה, הפסיקה המנהלת את עבודתו לאלתר ובמקביל פנתה מיידית בתלונה למשטרה. משרד החינוך יפעל בהתאם להנחיות משטרת ישראל".

בהכנת הכתבה השתתף משה שטיינמץ

(עדכון ראשון: 16:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully