וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבטח שירה למוות בצעיר מכפר קאסם: "חשתי מאוים, היה פוגרום"

חוקרי ימ"ר שרון חקרו באזהרה את המאבטח, עובד חברת מודיעין אזרחי, שירה למוות במוחמד טהא מכפר קאסם. "בשום שלב לא יריתי כדי לפגוע", טען בחקירתו. גופת טהא נותחה והושבה למשפחתו לקבורה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

"הרגשתי מאוים, זה היה ממש פוגרום", כך אמר היום (שלישי) לחוקרי המשטרה המאבטח שירה למוות במוחמד טהא במהלך העימותים בכפר קאסם הלילה. המאבטח, עובד חברת מודיעין אזרחי, קצין משוחרר מצה"ל שמתגורר במרכז, נחקר הבוקר באזהרה בידי חוקרי ימ"ר שרון בכפר סבא. הוא נחקר באזהרה. סנגורו, עו"ד שחר מנדלמן, אמר כי "מדובר באדם רציני, קצין במיל', שבמהלך האירוע חש סכנה ממשית לחייו".

המאבטח ציין כי "הם הגיעו כ-300 איש לתחנת המשטרה, הציתו באש שלוש ניידות וניסו להצית את העמדה שלי. אמרתי להם לעצור ויריתי יריות אזהרה, בשום שלב לא יריתי כדי לפגוע". לדברי סנגורו, "המשטרה קיבלה את גרסתו של המאבטח כי היא מבינה שהיה בסכנת חיים אמתית". כחלק מחקירת הירי נותחה גופתו של טהא במכון פתולוגי והועברה לידי המשפחה כדי לאפשר את קבורתה בשעות הקרובות.

לקריאה נוספת:
המשטרה על מאורעות כפר קאסם: "אין כאן אוזלת יד, זה לא קשור"
אבי הצעיר שנורה למוות בכפר קאסם: "בני הוא קורבן לשנאת המשטרה"
המאבטח חש בסכנה וירה למוות במוחמד: "יד המשטרה קלה על ההדק"

משפחת טהא אבלים, כפר קאסם 6 ביוני 2017. מגד גוזני
תחנת המשטרה, הבוקר/מגד גוזני
משפחת טהא אבלים, כפר קאסם 6 ביוני 2017. מגד גוזני
סוכת האבלים בביתו של טהא/מגד גוזני

מהמשטרה נמסר הבוקר פירוט השתלשלות האירועים אמש. תחילה הגיע כוח משטרה לעיר ועיכב נהג לבדיקה, שבמהלכה התברר כי הוא דרוש לחקירה. הנהג התנגד למעצר, תקף שוטרים ועשרות הגיעו למנוע את המעצר. הכוח הצליח להשתלט על החשוד, תוך שהמתפרעים מיידים על השוטרים ועל הניידת אבנים. מתפרע נוסף נעצר והכוח עזב את המקום.

בעקבות המעצר התאספו מאות מתפרעים מחוץ לנקודת המשטרה בבניין העירייה, יידו לעברה אבנים, כשבאותה עת שהו במקום שוטר ומאבטחים, והציתו באש שלוש ניידות. לפי המשטרה, מבדיקה ראשונית עלה כי אחד המאבטחים חש בסכנת חיים ופתח באש לעבר המתפרעים. תושב העיר שנפגע מהירי פונה לבית החולים, שם נקבע מותו. נפתחה חקירה לבדיקת נסיבות המקרה.

בשלב זה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לא צפויה לחקור את האירועים בכפר קאסם כיוון שהירי בוצע בידי מאבטח אזרחי של תחנת המשטרה ולא שוטר. עם זאת, ניתן להניח שבשלב מסוים תיכנס מח"ש לתמונה ותערוך בדיקה משלה בנסיבות שהובילו לירי הקטלני.

המהומות בכפר קאסם אירעו ברקע שורת רציחות בעיר שלא נפתרו. המקרה האחרון התרחש בשישי, אז נורו למוות שני תושבי העיר ברחוב המרכזי של העיר. הרצח הכפול הצית מחאה בעיר נגד המשטרה, שלטענת התושבים לא מצליחה להתמודד עם הפשיעה במגזר וביישוב.

כפר קאסם בבוקר שלאחר ההתפרעויות 6 ביוני 2017. מגד גוזני
הריסות מהלילה, כפר קאסם/מגד גוזני
עימות אלים בכפר קאסם-צעיר בן 20 נורה הלילה למוות,שוטר נפצע קל, ניידות הוצתו. ניב אהרונסון
אחת משלוש הניידות שהועלו באש/ניב אהרונסון

דובר מחוז מרכז של המשטרה, סגן-ניצב עמי בן דוד, הדף היום במשדר וואלה! NEWS את טענות התושבים לאוזלת יד של המשטרה בטיפול בפשע. "זה נושא אחר לחלוטין שלא קשור בכלל למה שקרה אתמול". בהתייחסו לשבעת מקרי הרצח בכפר קאסם מהתקופה האחרונה, טען: "המקרים האלה הם חמורים מאוד ונמצאים על סדר היום של היחידה שלנו. אנחנו לא מרפים מהתיקים האלה. אחוזי פענוח מקרי הרצח שלנו במגזר הערבי זהים למגזר היהודי, אולי אפילו עם יתרון למגזר ערבי, אז הטענות האלה הן טענות סרק".

ועדת המעקב העליונה התכנסה לפנות בוקר לישיבת חירום בכפר קאסם. "נתניהו, ארדן ואלשיך נושאים באחריות הן להרג האזרח בכפר קאסם, והן לאוזלת היד בטיפול בפשע המאורגן בחברה הערבית", נמסר מהוועדה. לצד השביתה וההפגנות מחר, מתוכננת הפגנה ארצית בכפר קאסם בשבת.


(עדכון ראשון 11:47)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניידת משטרה עולה באש, הלילה בכפר קאסם/מערכת וואלה!, צילום מסך
שוטרים בכפר קאסם במהלך עימותים אלימים בין המשטרה לתושבים בעיר, 6 ביוני 2017. ראובן קסטרו
כוחות חמושים בכפר קאסם, הלילה/ראובן קסטרו
ניידת שרופה במסגרת עימותים אלימים בין המשטרה לתושבים בכפר קאסם, 6 ביוני 2017. ראובן קסטרו
ניידת משטרה שהוצתה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully