וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה על מאורעות כפר קאסם: "אין כאן אוזלת יד, זה לא קשור"

דובר מחוז המרכז אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי בהמשך לירי למוות הלילה בצעיר תושב העיר, ושבעת מקרי הרצח בה מהתקופה האחרונה, "יש אפילו יתרון למגזר הערבי בטיפול בתיקים. אזלת יד זו טענת סרק"

צילום: טל אנגלנדר, ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

דובר מחוז המרכז של המשטרה, סגן-ניצב עמי בן דוד, טען היום (שלישי) במשדר וואלה! NEWS בעקבות הרג הצעיר בעימותים בכפר קאסם, כי "אין כאן אוזלת יד של המשטרה, זה נושא אחר לחלוטין שלא קשור בכלל למה שקרה אתמול". בהתייחסו לשבעת מקרי הרצח בכפר קאסם מהתקופה האחרונה, טען: "המקרים האלה הם חמורים מאוד ונמצאים על סדר היום של היחידה שלנו. אנחנו לא מרפים מהתיקים האלה. אחוזי פענוח מקרי הרצח שלנו במגזר הערבי זהים למגזר היהודי, אולי אפילו עם יתרון למגזר ערבי, אז הטענות האלה הן טענות סרק". טענותיו של בן דוד מגיעות ברקע ההאשמות כלפי משטרת ישראל בנוגע לקשייה בטיפול בפשיעה במגזר הערבי והזנחת אכיפת החוק בו.

בהמשך לאירועי הלילה, שבמהלכם מאות תושבי העיר התעמתו עם המשטרה בעקבות מעצר חשוד וברקע מקרי הרצח בכפר קאסם, אמר בן דוד כי המאבטח שירה למוות בצעיר מוחמד טהא צפוי להיחקר. "הוא של חברה פרטית כמו בכל מבנה של משרד ממשלתי ובכל תחנת משטרה בארץ. הוא ייחקר. המקרה הזה כולו הולך לחקירה והנסיבות ייבדקו, זה אירוע חמור מאוד. המסר כאן צריך להיות ברור. פעולת אכיפה מאוד שגרתית בסדר היום של משטרת ישראל, מתפתחת ומשתוללת בעצם".

כפר קאסם בבוקר שלאחר ההתפרעויות 6 ביוני 2017. מגד גוזני
זירת האירועים, הבוקר/מגד גוזני

בהמשך לדרישותיהם של חברי הכנסת הערבים לשחרור העצורים, אמר: "צריך להעביר מסר ברור - אזרחים והנהגה מקומית לא יכולים להחליט אם יהיה מעצר או לא יהיה מעצר". לדבריו, "דיברנו עם המנהיגות המקומית והמנהיגות הארצית של ערביי ישראל כדי לנסות להגיע להרגעת הרוחות. גם המפכ"ל היה בהערכת מצב תחנת ראש העין בלילה והוזמנו אליה כל חברי הכנסת וראש עיריית כפר קאסם במטרה להגיע להרגעת השטח".

בכיר שב"כ לשעבר ירון בלום, התייחס גם הוא לאירועים באולפן וואלה! NEWS ואמר כי חברי הכנסת הערבים, "במקום להרגיע, עושים הכול כדי לגרוף הון פוליטי". "קיים ניסיון של ישראל לשלב את הקהילה הערבית. אני לא אומר שלאורך השנים אין אפליה ושלא נעשו טעויות, אבל בשנים האחרונות אנחנו רואים תנופה במתן פתרונות והדרך עוד ארוכה. אבל בעניין האלימות בחברה הערבית, חייבים לשים לה מעצור דרך טיפול קשוח בעבריינים ותחנות משטרה ביישובים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שוטרים בכפר קאסם במהלך עימותים אלימים בין המשטרה לתושבים בעיר, 6 ביוני 2017. ראובן קסטרו
כוחות בכפר קאסם, הלילה/ראובן קסטרו
ניידת שרופה במסגרת עימותים אלימים בין המשטרה לתושבים בכפר קאסם, 6 ביוני 2017. ראובן קסטרו
ניידת משטרה חרוכה בכפר קאסם, הלילה/ראובן קסטרו

במהלך הלילה, בבדיקה שגרתית של המשטרה עלה כי הנבדק דרוש לחקירה. בעקבות ניסיון מעצרו, התאספו מאות מתפרעים מחוץ לנקודת המשטרה בבניין העירייה, יידו לעברה אבנים, כשבאותה עת שהו במקום שוטר ומאבטחים, והציתו באש שלוש ניידות. לפי המשטרה, מבדיקה ראשונית עלה כי אחד המאבטחים חש בסכנת חיים ופתח באש לעבר המתפרעים - וירה בצעיר מוחמד טהא. הוא פונה לבית החולים, שם נקבע מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully