וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי הצעיר שנורה למוות בכפר קאסם: "בני הוא קורבן לשנאת המשטרה"

מחמוד טהא טוען כי בנו "לא היווה סכנה ולא איים על אף אחד" בטרם נורה למוות בידי מאבטח אזרחי. תושבי העיר טוענים כי העימותים היו תגובה לאוזלת ידה של המשטרה בכפר קאסם בטיפול בגל הפשיעה. ועדת המעקב הכריזה על שביתה כללית מחר

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

"הבן שלי הוא קורבן השנאה של המשטרה", אמר הבוקר (שלישי) מחמוד טהא, אביו של מוחמד שנורה הלילה למוות בידי מאבטח אזרחי במהומות בכפר קאסם. "בני לא היווה סכנה ולא איים על אף אחד, גם אם התפתח דין ודברים עם השוטרים, לא היו צריכים להרוג למהר ללחוץ על ההדק ולהרוג אותו. הבן שלי הוא קורבן של שנאה מתמשכת, ברגע אחד, הרסו את החיים של המשפחה שלנו".

המדינה מזניחה את הסקטור הערבי, והמשטרה נטשה אותנו - זו התחושה שמורגשת הבוקר בעיר אחרי לילה סוער של עימותים בין התושבים לכוחות המשטרה. מונא, תושבת העיר, סבורה כי מה שקרה בלילה הוא תגובה לנוכחות המשטרתית הדלה, לדבריה, בעיר. הבוקר הכריזה ועדת המעקב העליונה על שביתה כללית מחר בכל החברה הערבית ועל קיום הפגנות בצמתים בשעה 17:00.

"רק אחרי שקורה משהו השוטרים מגיעים לזירה, ככה אי אפשר לעצור את ארגוני הפשיעה, אין לילה שאין קבוצה אלימה שמסתובבת בעיר וזורעת טרור ופחד", אמרה מונא. היא מתחה ביקורת גם על הח"כים הערבים, שהגיעו הלילה לעיר: "'הרשימה המשותפת' במקום לדאוג לערביי ישראל, דואגים לפלסטין. הרצח הבא הוא עניין של זמן".

לקריאה נוספת:
עימותים בין שוטרים לתושבים בכפר קאסם; ניידות הוצתו, מפגין נורה למוות
המאבטח חש בסכנה וירה למוות במוחמד: "יד המשטרה קלה על ההדק"

כפר קאסם בבוקר שלאחר ההתפרעויות 6 ביוני 2017. מגד גוזני
תחנת המשטרה בכפר קאסם, הבוקר/מגד גוזני
כפר קאסם בבוקר שלאחר ההתפרעויות 6 ביוני 2017. מגד גוזני
כפר קאסם, הבוקר/מגד גוזני

ראש עיריית כפר קאסם עאדל בדיר הגדיר את הימים האחרונים כקשים מאוד ולא חשך שבטו מהמשטרה. "אני מציע שהמשטרה תטפל קודם כל בארגוני הפשע, אבל במקום זה היא מתנכלת לתושבים שומרי חוק", אמר. "בפגישה עם המשטרה בתחילת השבוע היא הבטיחה לטפל בארגוני הפשע והדבר הראשון עשתה שלחה יס"מניקים ואיימה על התושבים, משם היה צפוי שתתפתח אלימות בכפר".

"עד עכשיו אני לא מבין מה רצו ממוחמד שנרצח", הוסיף ראש העיר בהתייחס למפגין שנורה למוות בידי מאבטח אזרחי במהלך המהומות. "הוא רק התחתן, בן למשפחה הרביעית בגודלה בכפר קאסם, בן לאיש חינוך, שנים רבות אביו עבד בבתי הספר בכפר קאסם. אנחנו מתכוונים להביא את מוחמד לקבורה בצהריים היום בכפר, בשעה 15:00".

כפר קאסם בבוקר שלאחר ההתפרעויות 6 ביוני 2017. מגד גוזני
תחנת המשטרה החרוכה, הבוקר/מגד גוזני
כפר קאסם בבוקר שלאחר ההתפרעויות 6 ביוני 2017. מגד גוזני
שערי תחנת המשטרה מפורקים, הבוקר/מגד גוזני

בוקר לאחר המהומות בכפר קאסם שורר שקט מתוח ברחובות. העסקים מושבתים ומתחנת המשטרה, הממוקמת במתחם העירייה, אפשר לראות את הנזק שאירע הלילה למקום. כתמים שחורים, קירות מפויחים ושערים שבורים נראים במתחם. ברחבת העירייה מפוזרים ציוד כיבוי, שרידי צמיגים שרופים ורסיסי זכוכיות שהתנפצו. בנקודה אחת מופיע כתם דם גדול, ככל הנראה של הצעיר שנורה בשלושה כדורים למוות.

מהמשטרה נמסר הבוקר פירוט השתלשלות האירועים אמש. תחילה הגיע כוח משטרה לעיר ועיכב נהג לבדיקה, שבמהלכה התברר כי הוא דרוש לחקירה. הנהג התנגד למעצר, תקף שוטרים ועשרות הגיעו למנוע את המעצר. הכוח הצליח להשתלט על החשוד, תוך שהמתפרעים מיידים על השוטרים ועל הניידת אבנים. מתפרע נוסף נעצר והכוח עזב את המקום.

בעקבות המעצר התאספו מאות מתפרעים מחוץ לנקודת המשטרה בבניין העירייה, יידו לעברה אבנים, כשבאותה עת שהו במקום שוטר ומאבטחים, והציתו באש שלוש ניידות. לפי המשטרה, מבדיקה ראשונית עלה כי אחד המאבטחים חש בסכנת חיים ופתח באש לעבר המתפרעים. תושב העיר שנפגע מהירי פונה לבית החולים, שם נקבע מותו. נפתחה חקירה לבדיקת נסיבות המקרה.

עימות בכפר קאסם - צעיר בן 20 נורה הלילה למוות, שוטר נפצע קל, ניידות הוצתו. ניב אהרונסון
אחת משלוש ניידות המשטרה שהוצתו הלילה/ניב אהרונסון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין לילה שאין קבוצה אלימה שזורעת טרור ופחד". ניידת משטרה עולה באש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב זה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לא צפויה לחקור את האירועים בכפר קאסם כיוון שהירי בוצע בידי מאבטח אזרחי של תחנת המשטרה ולא שוטר. עם זאת, ניתן להניח שבשלב מסוים מח"ש תיכנס לתמונה ותערוך בדיקה משלה בנסיבות שהובילו לירי הקטלני.

לפי נתוני מרכז מוסאוא, 48 אזרחים ערבים נורו ונהרגו בידי שוטרים מאז שנת 2000, ורק בשני מקרים הורשעו שוטרים בהריגת אזרחים. עיריית כפר קאסם וועדת המעקב דורשות מהמשטרה להסיג את כוחותיה ולשחרר את גופתו של מוחמד טהא כדי לאפשר את קבורתו מחר. בעירייה טענו כי מצטברות עדויות על אלימות קשה מצד המשטרה, לרבות עדות שההרג בוצע מבלי שנשקף כל איום.

ועדת המעקב העליונה התכנסה לפנות בוקר לישיבת חירום בכפר קאסם. "נתניהו, ארדן ואלשיך נושאים באחריות הן להרג האזרח בכפר קאסם, והן לאוזלת היד בטיפול בפשע המאורגן בחברה הערבית", נמסר מהוועדה. לצד השביתה וההפגנות מחר, מתוכננת הפגנה ארצית בכפר קאסם בשבת.

שוטרים בכפר קאסם במהלך עימותים אלימים בין המשטרה לתושבים בעיר, 6 ביוני 2017. ראובן קסטרו
כוחות משטרה בכפר קאסם, הלילה/ראובן קסטרו
המפכ"ל רוני אלשיך ומפקד מחוז מרכז מוטי כהן בעימותים אלימים בין שוטרים לתושבים בכפר קאסם, 6 ביוני 2017. ראובן קסטרו
המפכ"ל אלשיך בכפר קאסם, הלילה/ראובן קסטרו
ח"כ אחמד טיבי ועיסאווי פריג' בעימותים אלימים בין שוטרים לתושבים בכפר קאסם, 6 ביוני 2017. ראובן קסטרו
הח"כים הערבים בכפר קאסם, הלילה/ראובן קסטרו
ח"כ חנין זועבי בעימותים אלימים בין שוטרים לתושבים בכפר קאסם, 6 ביוני 2017. ראובן קסטרו
ח"כ חנין זועבי בכפר קאסם/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully