וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת ביה"ס שבו לימד החשוד בעבירות מין: "לא חשדתי בדבר"

המנהלת מסרה למשרד החינוך, שבודק כיצד הועסק המורה שנעצר בחשד למעשים מגונים בתלמידות כיתה ב', כי נהגה לפי הכללים. "ראו אותו אוחז במותני ילדה ומצמיד אותה אליו, ומושיב תלמידה על ברכיו", סיפרו מורות בבית הספר במכתב, שטענו כי התריעו בפני המנהלת

צלמים זמניים מורשים

מנהלת בית הספר שבו לימד החשוד בעבירות מין אמרה היום (חמישי) למשרד החינוך כי "לא הייתה לה סיבה לחשוד" באיש שנעצר בחשד למעשים מגונים בתלמידות כיתה ב'. מחוז תל אביב של משרד החינוך החל בבדיקה, ובמהלכה התקיימו שיחות בין המפקחים ובכירי המחוז לבין המנהלת. המנהלת חזרה ואמרה למשרד החינוך כי נהגה לפי נהלי גיוס מורה של המשרד ולא ראתה שום סיבה לחשוש ולחשוד. במשרד החינוך מסרו כי הם ממתינים להמשך התפתחויות בחקירת המשטרה.

מורות בבית הספר בתל אביב שבו עבד המורה החשוד בתקיפה מינית של לפחות 12 תלמידות כיתה ב' דיווחו למנהלת בית הספר לפני כמה חודשים על התנהגות חריגה שלו, כך עולה ממכתב שהעבירו ונחשף היום לאחר שהגיע לידי כמה הורים. "ידוע לנו כי מספר מורות דיווחו למנהלת ביה"ס לפני מספר חודשים כי ראו אותו אוחז במותניה של ילדה ומצמיד אותה אליו בעודו יושב והיא עומדת לצדו וכן דיווחו כי ראו אותו מושיב על ברכיו תלמידה", כתבו.

בנוסף, ציינו המורות כי "המורה החשוד בתקיפה מינית הועסק ללא תעודת הוראה וללא הסמכה מתכנית הכשרה למורים. המנהלת והמקורבים לה ידעו על כך". לדבריהן, "ידוע לנו כי גם היועצת ומנהלת החטיבה הצעירה יודעות, לא ברור מה עשו המנהלת והיועצת עם המידע שהגיע לידיהן והאם דיווחו למשטרה ולרווחה על המעשים. השאלה הגדולה מכולן היא מדוע לא הופסקה עבודתו כבר אז, עם הדיווח הראשון". את מכתבן חתמו במילים – "בכבוד רב, מורות מודאגות וזועמות".

עוד בוואלה! NEWS:
החוקרים יגיעו לביה"ס שבו עבד בעבר המורה החשוד – ויחפשו עדויות
חשד: המורה מת"א תקף בבתי ספר נוספים - "לא מדובר בנגיעות תמימות"
הרשעה קודמת ותעודת יושר מהמשטרה: מורה בבי"ס יסודי בת"א חשוד בעבירות מין בתלמידות

ראשוני - הארכת מעצר לחשוד בעבירות מין בבית ספר בצפון תל אביב. מאצ'י הוף
המורה בדיון בהארכת מעצרו, אתמול/מאצ'י הוף

בתוך כך, מורה באחד מבתי הספר בראשון לציון שלימד בהם אמרה היום כי "הרוחות סוערות בחדר המורים מאז שהתפוצצה הפרשה. המנהלת ביקשה מכולן לא לדבר עם אף אחד על המקרה, שהמקרה לא יידבק לבית הספר". לדבריה, המורה פוטר מבית הספר עקב תלונות של מורים. ככל הנראה המורה לימד עשרות תלמידים בשכונה בעיר שיעורים פרטיים במתמטיקה ובמקצועות החשבון.

מעצרו השל המורה הוארך אתמול בשבעה ימים. על פי החשד, הוא ביצע עבירות מין בתלמידות כיתה ב', וביום שלישי התקבלו נגדו לפחות 12 תלונות. סנגורו, עו"ד שי רודה, טען במהלך הדיון בהארכת מעצרו כי מעשיו של המורה הם נגיעות מעל בגדי התלמידות. השופטת טענה כי אין מדובר בנגיעות תמימות אלא בנגיעות באיברים אינטימיים. "מבחינתי כשנוגעים בילדה זה לא משנה אם זה מעל הבגדים או לא", אמרה השופטת כוחן. הסנגור עו"ד רודה שאל בדיון את נציגת המשטרה מתי נעשו המעשים, החוקרת טענה כי המעשים נעשו בכמה הזדמנויות שונות לאורך תקופה ארוכה כאשר החשוד שימש מחנך מחליף מתחילת השנה. "הן ילדות קטנות, הן לא יודעות לתאר זמן מדויק", אמרה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
בית הספר בצפון תל אביב בו המורה נחשד בעבירות מין בקטינים 7 ביוני 2017. ראובן קסטרו
תלמידים בבית הספר בתל אביב/ראובן קסטרו

לפני כחודש הורשע המורה בעבירות דומות, ולמרות זאת קיבל אישור העסקה מהמשטרה כמה חודשים לפני כן, כשההליך נגדו עוד התנהל. המורה החשוד הורשע במסגרת הסדר טיעון במעשים מגונים בילדה בת 12, שלה העביר שיעורים פרטיים במתמטיקה. העבירות בוצעו בשנים 2015-2012 ולחשוד תיק פתוח בנושא בתחנת ראשון לציון. את תעודת היושר לצורך העסקתו כמורה הוציא לפני שהורשע, לכן הרשעתו לא הופיעה ברישומים המשטרתיים.

אחת מפעולות החקירה המרכזיות שמבצעים חוקרי המשטרה בשעה זו היא איתור כל בתי הספר שבהם לימד. לפי הנחת העבודה של החוקרים, הוא תקף ילדות נוספות במשך השנים. החוקרים החרימו את הטלפון הנייד והמחשב שלו כדי לבדוק אם הוא פעל גם ברשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully