וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לקרוא לברגותי מנהיג פוליטי זה כמו לקרוא לאסד רופא"

18.4.2017 / 15:00

ראש הממשלה נדרש לסערה שהניב מאמר בכיר פתח ב"ניו יורק טיימס". העיתון הגדיר את ברגותי, המוביל את מחאת האסירים, "מנהיג פלסטיני". "אלה מרצחים, טרוריסטים ואנחנו בצד הצודק, המוסרי", אמר נתניהו באירוע מימונה בדימונה

צילום: ערן גילווארד, עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) באירוע מימונה בדימונה לסערת מאמרו של בכיר פתח מרואן ברגותי ב"ניו יורק טיימס". נתניהו נדרש להגדרתו של ברגותי בעיתון האמריקני כמנהיג פלסטיני ואמר כי לקרוא לו "מנהיג פוליטי זה כמו לקרוא לאסד רופא ילדים (אף שנשיא סוריה הוא רופא עיניים בהכשרתו)".

"קראתי שלשום מאמר בעיתון 'ניו יורק טיימס', שמציג את רב המחבלים ברגותי כפרלמנטר ומנהיג. הוא (העיתון) חזר בו כי אנחנו הערנו להם", אמר נתניהו. "זה כמו לקרוא לאסד רופא ילדים. אלה מרצחים, טרוריסטים. ואנחנו לעולם מאבדים את הבהירות שלנו, כי אנחנו בצד הצודק. אנחנו בצד המוסרי - והם בצד הלא צודק ובצד הלא מוסרי".

לדבריו, "הבהירות המוסרית הזאת, הנכונות להגן על הארץ שלנו, הנכונות להילחם באלה שבאים להכחיד אותנו, זה אחד מהכוחות הגדולים שלנו, לצד אהבת ישראל, שמתבטאת בשפע הזה, ביופי הזה, בחום הזה. אנחנו נמשיך לפתח את המדינה שלנו ונמשיך תמיד לשמור עליה". חגיגות המימונה נמשכות היום באירועים חגיגיים ברחבי הארץ. לצד ראש הממשלה השתתפו באירוע בדימונה גם שרת התרבות מירי רגב, יו"ר הקואליציה דוד ביטן וחברי הכנסת נאוה בוקר ואורן חזן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בחגיגות המימונה בדימונה, 18 באפריל 2017. בני בן סימון
רגב ונתניהו במימונה בדימונה/בני בן סימון

גם שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לשביתת הרעב שיזם ברגותי. בדף הפייסבוק שלו כתב ליברמן: "בכל מה שקשור למחבלים שובתי הרעב בכלא הישראלי, אני מציע לאמץ את גישת מרגרט תאצ'ר", כתב ליברמן, והוסיף: "בנוסף, אני מקווה לראות במהרה את חברי הכנסת מטעם הרשימה המשותפת, ואת השייח ראאד סלאח, מצטרפים לאותה שביתת רעב בלי להישבר ובלי לאכול עופות בלילה".

מנגד, ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ), אמר בתגובה לסערה כי "במקום לשחרר את מרואן ברגותי, מעדיף נתניהו להתנצח עם הניו יורק טיימס על התארים שהצמיד לשמו. ברגותי הוא קודם כל מנהיג פוליטי". לדבריו "הגיע הזמן שגם נתניהו יבין זאת, ובמקום לשלוח את ברגותי לבידוד, ישלח אותו אל מחוץ לכתלי בית הסוהר. ברגותי השתמש באלימות כנגד משטר שבעיניו הוא משטר מדכא וכובש, לא צריך להבין זאת, אבל חשוב לקבל זאת ולזכור שלא הישראלים יקבעו לפלסטינים מי יהיו מנהיגיהם".

אתמול בעקבות הסערה הציבורית שעורר המאמר, הוסיף העיתון הבהרה לגבי תיאורו של ברגותי. "המאמר הסביר את גזר הדין של הכותב, אך כשל במתן הקשר בדרך של ציון העבירות שבהן הורשע", נכתב בסיומו של הטור. ברגותי "הורשע בחמש עבירות של רצח וחברות בארגון טרור", הוסיפו בעיתון. עוד צוין כי "ברגותי סירב להגנה במשפטו וסירב להכיר במערכת המשפט של ישראל ובלגיטימיות שלה". למרות ההערה, תיאור כותב המאמר נותר בעינו: "מרואן ברגותי הוא מנהיג פלסטיני וחבר פרלמנט".

ברגותי, שנעצר במהלך האינתיפאדה השנייה, מרצה חמישה מאסרי עולם בכלא ומנהיג את שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים שהחלה אתמול. במאמר הוא שטח את הסיבות למחאה, שבה לקחו חלק אתמול כ-1,187 פלסטינים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההבהרה של הניו יורק טיימס, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בישראל זעמו על פרסום המאמר, ועל כך שלא צוין בסופו כי ברגותי הורשע ברצח. יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, תקף בחריפות את ברגותי ואת העיתון, וכתב במאמר תגובה ב"טיימס אוף ישראל" כי "ברגותי הוא רוצח מורשע מהסוג הגרוע ביותר". מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, תקף גם הוא את העיתון האמריקני בהשמטת היותו של ברגותי "רוצח ומחבל".

אמש הועבר ברגותי מכלא "הדרים" בשרון לבידוד בכלא קישון כחלק מניסיון של שב"ס להיאבק במחאת האסירים. לפי גורם ביטחוני, ברגותי גם צפוי להישפט על המאמר שפרסם ב"ניו יורק טיימס", שנכתב ללא אישור. על פי ההערכה בשב"ס, רעייתו של ברגותי, פדווא, העבירה את הטור שכתב בעלה. במקרים דומים בעבר שבהם ברגותי התראיין או פרסם מאמרים ללא אישור הוא נשלח לבידוד.

(עדכון ראשון: 12:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully