וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות: שביתה כללית בשבוע הבא במחאה על מצב השידור הציבורי

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע על השבתה של המגזר הציבורי החל משלישי הבא - היום שבו אמורה הכנסת להצביע על דחיית שידורי התאגיד: "מתנהל משחק ציני על גבם של העובדים, יש לשים סוף לסוגיה". יחימוביץ': "העובדים לא מעניינים את ניסנקורן"

צילום: יותם רונן, עריכה: שמרית גולדשטיין

יושב ראש ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הודיע הבוקר (שלישי) על שביתה כללית במגזר הציבורי החל מיום שלישי הבא במחאה על מצבם של העובדים בשידור הציבורי – ברשות השידור ובתאגיד השידור.

"בשבועות האחרונים התנהל משחק ציני וכואב על גבם של העובדים, שבעקבותיו הכרזתי סכסוך עבודה בכל המגזר הציבורי", מסר ניסנקורן, המתמודד לראשות הארגון. "יש לשים סוף לסוגיה כואבת זאת. אם לא יימצא הפתרון, ביום שלישי הבא תתקיים שביתה כללית בכל המגזר הציבורי".

בין מקומות העבודה שעליהם חל הסכסוך, נמנים כלל המעסיקים במגזר הציבורי ובכלל זה גם בחברות הממשלתיות. מועד השביתה נקבע ליום שבו מתוכננת ההצבעה בכנסת על החוק שדוחה את תחילת שידורי התאגיד בשבועיים, במסגרת דיון פגרה מיוחד.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר בינ"ה שלמה אביטן בישיבה לשם הכרזה על סכסוך כללי במשק, 15 נובמבר 2016. מגד גוזני
השבתה כללית של המשק. ניסנקורן/מגד גוזני

ניסנקורן תקף בשבוע שעבר את נוסח הצעת החוק, שמוזכרים בה גם הסדרי קליטת עובדי רשות השידור בתאגיד החדשות החדש. לטענתו, היא אינה מקובלת עליו ו"אינה מביאה פתרונות לנושאים שבמחלוקת", ובהם תהליך קליטת עובדי רשות השידור וסוגיית תנאי הפרישה".

לפי ההסתדרות, "במרכז הסכסוך ניצבת הרפורמה הכוללת בשידור הציבורי, תוך הקמת גוף נוסף, ויצירת השלכות בעניינים מובהקים הנוגעים לתחום יחסי העבודה, לרבות ביטחון תעסוקתי". לטענת ההסתדרות, ההחלטות על השינויים התקבלו תוך התעלמות מוחלטת מנציגות העובדים, "אף שיש להן השלכות כבדות משקל על מערכת יחסי העבודה וזכויות העובדים".

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), המתמודדת מול ניסנקורן על ראשות ההסתדרות, אמרה בתגובה להכרזה על השביתה: "איש לא חושד ביו"ר ההסתדרות שעובדי הרשות והתאגיד מעניינים אותו. דיל כלשהו ממילא כבר נסגר בינו ובין כחלון, שותפו החדש בהסתדרות. אני מצטערת שלא הכרזתי על התמודדותי לפני שלוש שנים, מה שהיה מחייב את יו"ר ההסתדרות לפעול למען העובדים ולא רק לצרכי קמפיין".

עובדי רשות השידור הפגינו בתל אביב: "ניסנקורן, מכרת אותנו". יותם רונן
הפגנת עובדי רשות השידור/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully