וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר התאגיד: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה כולל במגזר הציבורי

3.4.2017 / 11:40

במקומות העבודה שעליהם חל הסכסוך, נמנים כלל המעסיקים במגזר הציבורי ובכלל זה גם בחברות הממשלתיות. "ההסתדרות מלינה על ההתעללות בעובדי רשות השידור והתאגיד, תוך שיסוי הקבוצות אלו באלו", נמסר. היום הוגשו עתירות ראשונות לבג"ץ נגד פשרת נתניהו-כחלון

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

בעקבות משבר התאגיד הכריזה היום (שני) ההסתדרות על סכסוך עבודה כולל במגזר הציבורי. בין מקומות העבודה שעליהם חל הסכסוך, נמנים כלל המעסיקים במגזר הציבורי ובכלל זה גם בחברות הממשלתיות. לפני יומיים אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כי הוא מתכוון להחריף באופן משמעותי את הצעדים הארגוניים על רקע הפגיעה המתמשכת בעובדי רשות השידור והתאגיד.

לפי ההסתדרות, במרכז הסכסוך ניצבת הרפורמה הכוללת בשידור הציבורי, תוך הקמת גוף נוסף, ויצירת השלכות בעניינים מובהקים הנוגעים לתחום יחסי העבודה, לרבות ביטחון תעסוקתי. בהסתדרות מדגישים כי אף שהשינויים המתוכננים מרחיקי לכת ונושאים השלכות כבדות משקל על מערכת יחסי העבודה וזכויות העובדים, ההחלטות על השינויים האמורים התקבלו תוך התעלמות מוחלטת מנציגות העובדים.

כמו כן, "ההסתדרות מלינה במסגרת הסכסוך על התעללות בציבור עובדי רשות השידור והתאגיד, תוך שיסוי קבוצות עובדים אלו באלו. ההסתדרות דורשת להגן על תעסוקת העובדים, גם ובפרט, נוכח ריבוי הרפורמות והותרת ציבור העובדים בחוסר וודאות תמידי. במסגרת עילה נוספת לסכסוך, ההסתדרות דורשת להפסיק את תופעת ההעסקה של עובדי הקבלן ולהימנע מהרחבת ההעסקה במתכונת פוגענית זו. בסכסוך צוין כי המשבר נעוץ בהתנהלות שאינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים בכלל, וביחסי עבודה קיבוציים בשירות הציבורי בפרט".

הפגנת מחאה נגד מתווה התאגיד מול קריית הממשלה בתל אביב, 1 באפריל 2017. ראובן קסטרו
עובדי התאגיד מפגינים, שלשום/ראובן קסטרו

ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה בתגובה להכרזה על סכסוך העבודה: "אני מתחילה להצטער שלא הודעתי על התמודדותי לבחירות להסתדרות כבר לפני 3 שנים. אני בטוחה שאז ככל הנראה העובדים היו זוכים לקבל הסתדרות שנלחמת עבור הזכויות של העובדים. שנים הפקיר יו"ר ההסתדרות את עובדי רשות השידור והתאגיד אבל לא רק אותם, אוכלוסיות שלמות של עובדים הופקרו. טוב שהוכרז סכסוך עבודה גם אם באיחור של 3 שנים."

בשבועיים האחרונים התקיימו עיצומים במסגרת צעדי הסולידריות שנקטו עובדים בשירות המדינה עם עובדי רשות השידור. צעדי ההזדהות כללו עד כה שורה ארוכה של שיבושי עבודה במשרדי ממשלה שונים, בהם: משרד התחבורה, משרד הרווחה, משרד החינוך, משרד הבינוי והשיכון, משרד הכלכלה והתעשייה ומשרדים נוספים. צעדים נוספים התקיימו ברשות המסים, רשות האכיפה, בתי הדין הרבניים וכדומה.

היום הוגשו שתי עתירות לבג"ץ נגד הפשרה שאליה הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון. הפעיל הפוליטי, עו"ד אלדד יניב, עתר לבית המשפט בדרישה לצו ביניים שיקפיא כל יישום של מתווה הפשרה, שלפיו, תבוטל חטיבת החדשות בתאגיד ותוקם חטיבה חדשה ונפרדת המבוססת בעיקר על עובדי רשות השידור. לפי המתווה, רוב עובדי התאגיד צפויים להיות מפוטרים. יניב טוען בעתירה כי ניגוד העניינים של נתניהו במשרד התקשורת אינו מאפשר לו לקבל החלטות כאלה. זאת, אף שאתמול קבע היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, כי טענה זו אינה קבילה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

ארגון העיתונאים על עתירתו לבג"ץ

בארגון העיתונאים עתרו לבג"ץ בנושא התאגיד העתירה הוגשה נגד מנדלבליט, נתניהו, כחלון, מ"מ שר התקשורת צחי הנגבי ומשרד התקשורת. בעתירה, שהוגשה בידי עו"ד אמיר בשה וד"ר מורן סבוראי ממשרד עו"ד בשה-זבידה-סבוראי, מבקש ארגון העיתונאים לבטל את המתווה ולמנוע את הפיכתו לחוק. עוד דורש הארגון כי ראש הממשלה, שר האוצר ומ"מ שר התקשורת יחדלו מהתערבותם באשר לזהות מנהלי ועיתונאי התאגיד. בנוסף לכך, הארגון מבקש כי יינתן אור ירוק לפתיחת התאגיד בהתאם לחוק ללא כל דיחוי, שבג"ץ יורה למשיבים לשמוע את עמדת ארגון העיתונאים וועד העיתונאים של התאגיד, וכי המשיבים ינמקו ויסבירו מה ההצדקה למתווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully