וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר רשות השידור: ההסתדרות מחריפה את העיצומים במגזר הציבורי

19.3.2017 / 17:47

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הכריז על סכסוך עבודה במגזר הציבורי במטרה "להפסיק את ההתעללות בעובדי רשות השידור". בתוך כך עובדי רשות האכיפה והגבייה יצטרפו לעיצומים, תופסק פעילות ההוצאה לפועל ולא ייגבו מסים וקנסות

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ורד לידני

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הכריז היום (ראשון) על סכסוך עבודה ברשות השידור, בתאגיד השידור הציבורי, בשירות המדינה, שירות התעסוקה ובמוסד לביטוח לאומי, במחאה על פיטורי עובדי הרשות. "ההסתדרות דורשת להפסיק את ההתעללות בציבור עובדי רשות השידור, להגן על תעסוקתם, לבטל את תופעת עובדי הקבלן בתאגיד, תוך מניעת העסקה של עובדים נוספים במתכונת פוגענית זו", מסר דובר ההסתדרות יניב לוי.

בתוך כך, החל ממחר יוחרפו העיצומים ברשות האכיפה והגבייה ותופסק גביית הקנסות בפועל ופעילות ההוצאה לפועל. בהנחיית ניסנקורן, ובתיאום עם יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, הושבתו היום גם שירותי מערכת שירות העיבודים הממוכן ברשות המיסים, והופסק הליך גביית המיסים במדינה.

בהסתדרות הבהירו כי המשבר "נעוץ בהתנהלות שאינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים בכלל, וביחסי עבודה קיבוציים בשירות הציבורי בפרט". לטענת לוי, "ההכרזה על הסכסוך תאפשר להסתדרות ולציבור העובדים להרחיב את צעדי הסולידריות לכל מקומות העבודה במגזר הציבורי".

לקריאה נוספת:
כץ תוקף את נתניהו: "לא גוררים את המדינה לבחירות בגלל התאגיד"
מה שבחירות לא יצליחו לעשות לחקירות נתניהו, מנדלבליט כן
כחלון על משבר התאגיד: "אני לא צריך הטפות מוסר וחמלה"

יו"ר ההסתדרות בראיון לוואלה !TALK: "דרושה אפס סובלנו כלפי האלימות". מערכת וואלה! NEWS
"המשבר המשבר נעוץ בהתנהלות שאינה מקובלת ביחסי עבודה". ניסנקורן/מערכת וואלה! NEWS

בשבוע שעבר קיבלו מאות עובדי הרשות מכתבי פיטורים ברקע עלייתו המתוכננת של תאגיד השידור החדש בסוף חודש אפריל. ההסתדרות אף הכריזה על פתיחתה בצעדים ארגוניים, לאות סולידריות עמם. במסגרת המהלך, הופסקה למשך ארבע שעות העבודה בכל יחידות משרד הבריאות ובלשכות הבריאות ברחבי הארץ.

עם זאת, עתיד הרשות עומד שוב בערפל, לאור הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שחזר בו מההסכמות שהושגו עם שר האוצר משה כחלון לגבי מועד תחילת שידורי התאגיד הציבורי. "שיניתי את דעתי בעקבות פגישה שקיימתי אתמול עם עובדי רשות השידור", כתב. "בפגישה שמעתי סיפורים קורעי לב על עובדים מנוסים ומסורים שנשלחים הביתה בגלל התאגיד". לפי ההסכמות, התאגיד יקום כמתוכנן ב-30 באפריל וחוק התקשורת החדש, שמחיל פיקוח פוליטי על כל השידורים בישראל – הן המסחריים והן הציבוריים – יקודם בהסכמת ראשי הקואליציה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
הפגנת עובדי רשות השידור מול בניין ההסתדרות. מאצ'י הוף
הפגנת עובדי רשות השידור, היום/מאצ'י הוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully