וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טראמפ נתן למרקל חשבונית של 300 מיליארד דולר על חוב לנאט"ו"

גורמים ממשלתיים מסרו ל"סאנדיי טיימס" כי במהלך פגישת שני המנהיגים בבית הלבן, הנשיא האמריקני דרש מהקנצלרית לכסות את החוב הגרמני לכאורה לברית הצבאית – כולל ריבית. "הקנצלרית לא תגיב לפרובוקציות כאלה"

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נתן לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במהלך פגישתם בוושינגטון לפני כשבוע "חשבונית" על הסכום שממשלתה חייבת לכאורה לברית נאט"ו – כך דווח היום (ראשון) בעיתון הבריטי "סאנדיי טיימס" מפי גורמים ממשלתיים בברלין. על פי הדיווח, טראמפ דרש יותר מ-300 מיליארד דולרים – הסכום שלטענת הבית הלבן גרמניה החסירה מאז שנת 2002, בתוספת ריבית.

לדברי שר גרמני שביקש לשמור על אנונימיות, המחווה האמריקנית הייתה "שערורייתית". הוא הוסיף כי "הרעיון שמאחורי הצגת דרישות כאלה היא לאיים על הצד השני". השר טען כי "הקנצלרית קיבלה את זה באופן רגוע, ולא תגיב לפרובוקציות שכאלה". כל חברה בברית נאט"ו מתבקשת להעביר 2% מהתוצר הגולמי הלאומי שלה לתקציב הביטחון, ולמרות שברלין הגדילה בשנים האחרונות את תקציב הביטחון, היא עדיין לא עומדת ברף שנקבע.

עוד בוואלה! NEWS:
חרף המתיחות: טראמפ ייפגש עם מזכ"ל נאט"ו בבריסל בעוד כחודשיים
ארה"ב: שר החוץ ייעדר מפגישתו הראשונה עם שרי החוץ של נאט"ו
"הנשיא, לחיצת יד?": כשטראמפ השפיל את מרקל בבית הלבן

דונלד טראמפ וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בבית הלבן, 17 במרץ 2017. רויטרס
"לא רושמים חובות". טראמפ ומרקל בבית הלבן/רויטרס

לאחר פגישתם בשבוע שעבר, פרסם טראמפ ציוץ שבו טען כי גרמניה חייבת לארצות הברית ולנאט"ו "סכומי עתק" על ההגנה שהיא מקבלת מהן. במסיבת עיתונאים שערכו השניים בפתח פגישתם בבית הלבן, הצהיר טראמפ על תמיכת מדינתו בברית נאט"ו והדגיש פעם נוספת את "הצורך שבעלות בריתנו ישלמו את חלקן ההוגן עבור ההגנה. זה לא הוגן לארצות הברית".

לאחר מכן, שרת ההגנה של גרמניה אורסולה וון דר ליין הבהירה כי "אין חשבון שבו רושמים חובות לנאט"ו". היא טענה כי ההוצאה הביטחונית לא צריכה להימדד רק לפי המחויבות הכלכלית לברית נאט"ו. "הוצאות הביטחון מועברות גם לכוחות שמירת השלום של האו"ם, לכוחות משימה אירופיים ולתרומה שלנו למאבק בטרור של דאעש", ציינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully