וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה דוחה את טענות טראמפ: "אנחנו לא חייבים כסף לנאט"ו"

19.3.2017 / 14:43

נשיא ארה"ב אמר לאחר פגישתו עם מרקל כי ברלין חייבת כסף רב לוושינגטון ולברית בשל ההגנה שהן מספקות לה, אך שר ההגנה של גרמניה הדפה זאת. "חלק מהתקציב מושקע גם במאבק בטרור"

צילום: רויטרס

שרת ההגנה של גרמניה, אורסולה פון דר ליין, דחתה היום (ראשון) את טענותיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי ארצה חייבת סכמו כסף גדולים לנאט"ו ולוושינגטון. "אין לנו כל חוב מול נאט"ו", מסרה בהצהרה מטעמה. לדבריה, ההוצאה הביטחונית המחייבת את חברות הברית של 2% מתקציבן אין פירושה שעל הכסף להיות מועבר לנאט"ו. "הוצאה ביטחונית יכולה להתבטא גם במשימות שמירת שלום של האו"ם ובמאבק בארגוני טרור", הוסיפה.

טראמפ אמר את הדברים אתמול, יום לאחר פגישתו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שהתאפיינה במבוכה ובחוסר הסכמות סביב סוגיות רבות. נשיא ארצות הברית כתב בחשבון הטוויטר שלו כי בניגוד למה "מה ששמעתם מהפייק ניוז", הייתה לו "פגישה נהדרת" עם קנצלרית גרמניה. עם זאת, הוא טען כי ברלין חייבת לוושינגטון כסף רב בשל ההגנה שהיא מספקת לה.

אחד הנושאים העיקריים בקמפיין הבחירות של טראמפ היה תפקודה של נאט"ו. אחרי שחזר בו לאחר ניצחונו כי היא "ברית מיושנת" וחסרת תועלת, הוא עדיין דורש מחברותיה לשלם יותר כדי להשתתף בעלויותיה. "נתמוך בנאט"ו, אך בעלות בריתנו צריכות לשלם את חלקן", אמר טראמפ למרקל במהלך מסיבת העיתונאים שכינסו יחד ביום שישי.

לקריאה נוספת בנושא
"הנשיא, לחיצת יד?": כשטראמפ השפיל את מרקל בבית הלבן
טראמפ למרקל: "נתמוך בנאט"ו, אך בעלות בריתנו צריכות לשלם את חלקן"

דונלד טראמפ וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בבית הלבן, 17 במרץ 2017. רויטרס
הפגישה לא עזרה ליחסים. טראמפ ומרקל, שישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully