וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנשיא, לחיצת יד?": כשטראמפ השפיל את מרקל בבית הלבן

19.3.2017 / 9:26

בדומה לפגישותיו עם מנהיגים אחרים מהעולם, נשיא ארה"ב גרם למבוכה עם קנצלרית גרמניה, כשלא נעתר לבקשת הכתבים ושלה עצמה. טראמפ תיאר את הפגישה כ"טובה מאוד" אך טען כי גרמניה "חייבת כסף רב" לארה"ב

צילום: רויטרס

אחרי עיכוב של כמה ימים בשל מזג האוויר הסוער, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הגיעה בשלום לווושינגטון ביום שישי, ובהתאם למעלות בחוץ, זכתה לקבלת פנים קפואה מהנשיא דונלד טראמפ. הם אמנם לחצו ידיים עם הגעתה לבית הלבן - אך מבוכה של ממש נרשמה בחדר הסגלגל, שם ישבו השניים, שנראו רחוקים יותר מאשר המרחק בין ארצות הברית לגרמניה.

שני המנהיגים, שביקרו זה את זה בחודשים האחרונים, מסרו הצהרות קצרות לפני שהחלו במסיבת העיתונאים שלהם. טראמפ היה קר, והישיר את מבטו, מבלי להביט לעברה מרקל. היא, מצדה, רכנה לעברו כמה פעמים בניסיון לשבור את הקרח, אך לשווא. שיא המבוכה אירע כשהכתבים - אמריקנים וגרמנים - ספק שאלו ספק ביקשו לחיצת יד בין השניים, כמקובל בפגישות מסוג זה.

נשיא ארצות הברית לא הוציא הגה מפיו, ואילו מרקל פנתה אליו ישירות ושאלה אותו בלחש בנושא - אולם היא לא זכתה לתשובה ממנו. מצדדיו של טראמפ טענו כי ייתכן שהוא לא שמע את השאלה, אולם לשאלות אחרות הוא דווקא הגיב.

לקריאה נוספת בנושא
"קשקוש מוחלט": בכיר ה-NSA מבטל את טענות טראמפ על האזנות
טראמפ למרקל: "נתמוך בנאט"ו, אך בעלות בריתנו צריכות לשלם את חלקן"

טראמפ וקנצלרית גרמניה מרקל בבית הלבן, 17 במרץ 2017. רויטרס
פגישה מביכה. טראמפ ומרקל, שישי/רויטרס

גם במסיבת העיתונאים עקצו שני המנהיגים של מעצמות המערב אחד את השני. מרקל אמרה כי "עדיף לדבר אחד עם השני מאשר אחד על השני", כשהיא רומזת לביקורת שהשמיע נגדה טראמפ סביב מדיניות ההגירה שלה. הנשיא שב על עמדתו בנושא כשאמר כי "הגירה היא לא זכות, אלא פריבילגיה" ומרקל אמרה כי "מובן שזה משהו שהחלפנו את עמדותינו עליו".

הנשיא, מנגד, המשיך להתעקש כי קודמו בתפקיד ברק אובמה - שהיה ביחסים חמים עם מרקל - צותת לו במהלך הבחירות האחרונות, ואמר כי זה דבר שהוא חולק במשותף עם קנצלרית גרמניה. ב-2013 נחשף כי ה-NSA צותת לטלפון של מרקל, וזו דרשה מאובמה לחדול מכך באופן מידי.

בתום מסיבת העיתונאים, טראמפ ומרקל לחצו ידיים, אך לא חלפו הרבה שעות והנשיא הוסיף שמן למדורה. הוא אמנם ציין כי בניגוד "לדיווחים של התקשורת" הפגישה עם מרקל הייתה מצוינת, אך הוסיף בציוץ עוקב כי גרמניה חייבת לארצות הברית ולנאט"ו כסף רב על ההגנה שהיא מקבלת מהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully