וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ למרקל: "נתמוך בנאט"ו, אך בעלות בריתנו צריכות לשלם את חלקן"

18.3.2017 / 0:18

נשיא ארצות הברית וקנצלרית גרמניה נפגשו לראשונה בוושינגטון, ולאחר תקרית מביכה מול המצלמות בחדר הסגלגל דנו במערכה נגד דאעש ובפתרון הסכסוך באוקראינה. מרקל: "עדיף לדבר זה עם זה, ולא זה על זה"

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וקנצלרית גרמניה נפגשו אמש (שישי) לראשונה מאז כניסתו של טראמפ לתפקיד בבית הלבן. במסיבת עיתונאים שערכו השניים, הצהיר טראמפ על תמיכת מדינתו בברית נאט"ו והדגיש פעם נוספת את "הצורך שבעלות בריתנו ישלמו את חלקן ההוגן עבור ההגנה. זה לא הוגן לארצות הברית".

טראמפ אף הודה למרקל על תמיכתה בפעילות נאט"ו באפגניסטן. "יש לזה עלות משמעותית, כולל 50 חיילים גרמנים שמתו, ואת זה אנחנו מאוד מעריכים", אמר. "אנחנו מעריכים גם את המאמצים לפתור את המשבר באוקראינה, שם אנחנו מחפשים פתרון בדרכי שלום. המדינות שלנו ימשיכו לעבוד יחד כדי להגן מפני טרור אסלאמי רדיקלי וכדי להביס את דאעש".

עוד בוואלה! NEWS:
הבית הלבן: "לא התכוונו לטעון שסוכנות הביון הבריטית צותתה לטראמפ"
ארה"ב מחריפה את הטון: תמה אסטרטגיית הסבלנות כלפי צפון קוריאה
דומים אך כה שונים: איל הנדל"ן ובת הכומר ינסו למצוא שפה משותפת

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל נפגשו בוושינגטון. רויטרס
"נמשיך לעבוד יחד". טראמפ ומרקל, הערב/רויטרס

גם פגישתו של טראמפ עם מרקל לא נעדרה ממבוכה. זאת, כאשר זמן קצר לפני מסיבת העיתונאים ישבו השניים בחדר הסגלגל, וטראמפ לא השיב לעמיתתו הגרמנייה כאשר ביקשה שילחצו ידיים עבור התמונות הרשמיות.

"תמיד אמרתי שעדיף לדבר אחד עם השני ולא אחד על השני", אמרה מרקל במסיבת העיתונאים, בהתייחסה לשורת ההתבטאויות של השניים אחד נגד השנייה בשנים האחרונות, ובמיוחד בתקופת הקמפיין. "שמחתי לראות שטראמפ הכיר בחשיבות נאט"ו. אני שמחה שארצות הברית מתכוונת להמשיך במחויבותה למשימה, נגד הטרור האסלאמי".

"ניסינו גם לשוחח גם על הסוגיות שעליהן אנחנו לא מסכימים ולמצוא פשרות", הוסיפה הקנצלרית. "הנשיא מייצג את עמדת ארצות הברית, אני מייצגת את עמדת גרמניה, העמים שונים ולא לכולם יש אותם אינטרסים, יש מגוון, זה דבר טוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל נפגשו בוושינגטון. רויטרס
"ניסינו למצוא פשרות". מרקל, הערב/רויטרס

כפי שעולה ברבות מהופעתו הפומביות, גם הפעם נשאל טראמפ על יחסו עם התקשורת. אחת הכתבות הגרמניות שהשתתפה במסיבת העיתונאים שאלה את טראמפ למה הוא מכנה את התקשורת "פייק ניוז". כתב אחר שאל אותו למה הוא "חושש מגיוון בתקשורת". טראמפ התעלם משתי השאלות.

בנוסף, נשאל טראמפ על הצהרותיו כי נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, צותת לו במהלך הקמפיין. אחד הכתבים הגרמנים שאל את הנשיא "למה אמרתם שהמודיעין הבריטי מעורב?". בתגובה, ענה בהתייחסו למרקל כי "יש לנו לפחות משהו במשותף", ורמז לפרשה שבה קיבלה מרקל ריאיות לפיהן הייתה נתונה לציתות הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי, בהוראתו של אובמה.

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully