וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מחריפה את הטון: תמה אסטרטגיית הסבלנות כלפי צפון קוריאה

17.3.2017 / 14:40

שר החוץ טילרסון נועד עם עמיתו בקוריאה הדרומית, והזהיר כי אם האיומים יתגברו, גם האופציה הצבאית נמצאת על השולחן: "אנחנו בוחנים מגוון חדש של צעדים". מחר הוא יבקר בסין

צילום: רויטרס

(מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מפקח על שיגור טילים)

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון הכריז היום (שישי) כי מדיניות "הסבלנות האסטרטגית" שהפגינה וושינגטון כלפי קוריאה הצפונית הסתיימה. במהלך מסיבת עיתונאים שכינס בסיאול, בירת קוריאה הדרומית, הוסיף הדיפלומט האמריקני הבכיר ביותר כי אופציה צבאית "תהיה על השולחן" אם האיום הנשקף מפיונגיאנג יתגבר. גם הנשיא דונלד טראמפ הצטרף לאיומים ואמר כי פיונגיאנג "משחקת עם ארצות הברית כבר שנים".

טילרסון החל במסעו הראשון באסיה כשהגיע ליפן ביום רביעי. ביום שבת הוא יבקר בסין במטרה למצוא "גישה חדשה" להתמודדות עם תכנית הגרעין והטילים של קוריאה הצפונית, אחרי מאמצים כושלים, לדבריו, לפרק את המדינה הקומוניסטית המבודדת מנשקה הגרעיני. "תנו לי להיות ברור מאוד – מדיניות הסבלנות האסטרטגית הסתיימה. אנחנו בוחנים עכשיו מגוון חדש של צעדים ביטחוניים ודיפלומטיים. כל האפשרויות מונחות על השולחן", הזהיר שר החוץ. לדבריו, איומים מצד קוריאה הצפונית על הדרום ייענו "בתגובה מתאימה".

לקריאה נוספת בנושא
הזאב המשוגע משחר לטרף: הגבול המסוכן בעולם בנקודת רתיחה
אחרי מערכת ההגנה מטילים: ארה"ב שולחת גם מל"טים לדרום קוריאה

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון בביקור כוחות אמריקניים בקוריאה הדרומית, 17 במרץ 2017. רויטרס
ארה"ב משנה גישה. טילרסון לצד כוחות אמריקניים בדרום קוריאה, היום/רויטרס

הוא קרא לסין ליישם את הסקנציות שהוטלו על קוריאה הצפונית ואמר כי סין לא צריכה להעניש את קוריאה הדרומית בשל הסכמתה לפריסת מערכת אמריקנית מתקדמת נגד טילים על אדמתה. בייג'ינג טוענת כי המכ"ם העוצמתי של מערכת ה-THAAD מהווה סכנה לביטחונה. הנשיא טראפ התייס היום למשבר עם קוריאה הצפוים וכתב בטוויטר כי "קוריאה הצפונית מתנהגת רע מאוד". הנשיא האשים את סין בכך שהיא לא עושה מספיק בכדי לרסן את קוריאה הצפונית.

"אנחנו סבורים שהפעולות הללו לא הכרחיות ומדאיגות" אמר טילרסון, שהתייחס להגבלות שהטילה סין על חברות דרום קוריאניות לאחר הצבת החלקים הראשונים של המערכת המתקדמת.

"אנחנו מקווים שהם ישתפו עמנו פעולה כדי להסיר את האיום שמצריך את הצבת ה-THAAD מלכתחילה". עמיתו הדרום קוריאני יאן ביונג-סה אמר במסיבת העיתונאים כי המערכת נועדה להגנה מפני קוריאה הצפונית, ולא מכוונת נגד מדינות אחרות. בסין זועמים על הלחץ האמריקני וטוענים כי הם פועלים ככל שניתן כדי לרסן את קוריאה הצפונית מבלי לגרום למשבר הומניטרי בשכנתה מדרום.

שני שרי החוץ ביקרו לפני מסיבת העיתונאים באזור המפורז שבגבול בין שתי הקוריאות. טילרסון פגש גם חלק מהכוחות האמריקניים המוצבים במדינה.

החרפת הטון של וושינגטון כלפי פיונגיאנג הגיעה לאחר שבתחילת החודש שיגרה קוריאה הצפונית ארבעה טילים בליסטיים ממערב המדינה, שנחתו בים יפן. בקוריאה הצפונית טענו כי מדובר בתרגול של תקיפת בסיסי צבא אמריקניים ביפן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully