וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מערכת ההגנה מטילים: ארה"ב שולחת גם מל"טים לדרום קוריאה

13.3.2017 / 13:00

בצל המתיחות עם הצפון, דובר מטעם הכוחות האמריקניים בדרום מסר כי כלי הטיס יוצבו בבסיס אווירי מדרום לבירה סיאול. שגרירת ארה"ב באו"ם אמרה כי בשבוע שעבר כי "כל האופציות נמצאות על השולחן" ביחס לפיונגיאנג

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

ארצות הברית החלה לפרוס מל"טים חמושים בקוריאה הדרומית – כך מסר היום (שני) דובר של צבא ארצות הברית. זאת ימים אחרי שהחלה בהצבת מערכת מתקדמת נגד טילים במטרה להרתיע את קוריאה הצפונית מפני "פרובוקציות נוספות". לפי הדובר, הצבת כלי הטיס, מדגם "גריי איגל", בקוריאה הדרומית היא חלק מתכנית רחבה יותר לצוות מחלקה של מל"טים חמושים לכך פלוגה בצבא.

"כלי הטיס מוסיפים יכולות מודיעין וריגול משמעותית לכוחות האמריקניים בקוריאה ולבעלי בריתנו", מסר דובר הכוחות האמריקניים בקוריאה הדרומית כריסטופר בוש. הוא לא פירט מתי תושלם פריסת כלי הטיס. לדבריו, המל"טים הנשלטים מרחוק יוצבו בבסיס האווירי בקונסאן, כ-180 ק"מ מדרום לבירה סיאול.

קוריאה הצפונית ערכה שני ניסויים גרעיניים ושורת ניסויים בטילים שונים מאז תחילת השנה שעברה, חרף סנקציות של האו"ם. בשבוע שעבר הזהירה שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי כי וושינגטון בוחנת מחדש את האסטרטגיה שלה בנוגע לקוריאה הצפונית וכי "כל האפשרויות נמצאות על השולחן".

בשבוע שעבר פרסה ארצות הברית בקוריאה הדרומית את חלקיה הבסיסיים של המערכת השנויה במחלוקת THAAD, חרף התנגדות נחרצת של סין. אחרי שתהיה מבצעית, המערכת תוכל באופן מעשי להשתמש במכ"ם שלה כדי לראות ולפקח על פעילות המתרחשת הרבה מעבר לקוריאה הצפונית, בעומק שטחה של סין.

לקריאה נוספת בנושא
סין דוחקת בקוריאה הצפונית: עצרו את ניסויי הגרעין והטילים
צפון קוריאה: שיגורי הטילים תרגלו תקיפת בסיסים אמריקניים ביפן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשלט מרחוק. מל"ט "גריי איגל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully