וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: שיגורי הטילים תרגלו תקיפת בסיסים אמריקניים ביפן

סוכנות הידיעות של מדינה המבודדת כי המנהיג קים פיקח על שיגור ארבעת הטילים הבליסטיים, שנחתו בים יפן. טראמפ שוחח עם מנהיגי יפן וקוריאה הדרומית, שבה החלה לפרוס ארה"ב מערכת הגנה מפני טילים

צילום: רויטרס

(בווידאו: ניסוי שיגור של צפו קוריאה, פברואר)

ניסוי הטילים שערכה אתמול קוריאה הצפונית היה תרגיל שדימה תקיפת בסיסים של צבא ארצות הברית ביפן – כך דיווחה הלילה (שלישי) סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה הקומוניסטית המבודדת. בעקבות הניסוי, החלה ארצות הברית בפריסת מערכת הגנה מפני טילים על אדמת קוריאה הדרומית. הנשיא דונלד טראמפ אמר לעמיתיו ביפן ובדרום קוריאה כי וושינגטון מחויבת לביטחונן, בשונה מהצהרותיו במהלך קמפיין הבחירות. מועצת הביטחון של האו"ם עשויה להתכנס מחר כדי לדון בהתפתחויות.

לפי סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית, המנהיג קים ג'ונג און פיקח בעצמו על הניסוי, שבו שוגרו ארבעה טילים בליסטיים לטווח בינוני לעבר חלקו הצפוני-מערבי של ים יפן ונחתו באזור הכלכלי המיוחד שלה. השיגורים בוצעו בתגובה לתרגיל השנתי המשותף שעורכים צבאות ארצות הברית וקוריאה הדרומית. ככל הנראה, היו אלו טילי סקאד מדגם משופר.

"הפרובוקציה המתמשכת מצד קוריאה הצפונית, וכן השיגורים שנערכו אמש, רק מחזקים את ההחלטה הנבונה של בעלת בריתנו להציב את המערכת בשטחה", נמסר מצבא ארצות הברית לאחר ההודעה על הצבת החלקים הראשונים מהמערכת THAAD, שטווח היירוט שלה הוא 200 ק"מ. לפי הבית הלבן, במהלך הלילה שוחח טראמפ עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה, והבטיח לו כי הוא מחויב לברית בין המדינות "במאה אחוז". לאחר מכן שוחח עם נשיא קוריאה הדרומית הואנג קיו-אהן, על תכנית תגובה לניסוי הטילים.

עוד בוואלה! NEWS:
מלחמת הסייבר החשאית של אובמה נגד צפון קוריאה
חיסול אחיו של קים: מלזיה גירשה את שגריר קוריאה הצפונית
העבירו מידע מוטעה: "חמישה בכירים בצפון קוריאה הוצאו להורג בנ"מ"

קים ג'ונג און שליט קוריאה הצפונית בסיור עם קצינים – פיונגיאנג, 25 באוקטובר 2014. רויטרס
פיקח בעצמו על הניסוי. קים ג'ונג און/רויטרס

לפי הדיווח של סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית, השיגור בוצע על ידי יחידות הכוח האסטרטגי בצבא, "שמשימתן הייתה לתקוף את בסיסיה של ארצות הברית האימפריאליסטית וכוחותיה האגרסיביים ביפן". הדיווח לא ציין במפורש מתי נערך התרגיל. "בלבם היה רצון בוער להשיב ללא רחמים לתרגילי המלחמה המשותפים שעורכות מחרחרות המלחמה", נאמר בדיווח. "קים הורה ללוחמים להישאר ערניים לאפשרות העגומה שבה מלחמה אמיתית עשויה לפרוץ בכל עת, ולהתכונן לנקוט יוזמה, לתפוס עמדות ולתקוף".

צבא קוריאה הדרומית מסר כי הטילים עברו כאלף קילומטרים והגיעו לגובה של 260 קילומטרים. הטילים שוגרו משטח מחוז טונגצ'אנג-רי, המקום שבו נמצא בסיס טילים שממנו שוגר בשנה שעברה טיל ארוך טווח שנשא לוויין לחלל. השיגור אשתקד זכה לגינוי מצד האו"ם בשל הפרת החלטת מועצת הביטחון שאסרה על שימוש בטכנולוגיית טילים מצדה של פיונגיאנג. צבא ארצות הברית הבהיר כי הטילים לא היוו איום בשום שלב על שטחה.

דונלד טראמפ ושינזו אבה מוסרים הצהרה לאחר ניסוי טיל בליסטי של קוריאה הצפונית, 12 בפברואר 2017. רויטרס, רויטרס
שוחחו על תגובה לניסוי. טראמפ ואבה/רויטרס, רויטרס

בחודש שעבר ערכה קוריאה הצפונית שיגור של טיל בליסטי לטווח בינוני. הטיל, שעל פי הערכות צבא הדרום היה מדגם "רודונג", טס למרחק של כ-500 קילומטרים ולרום של כ-550 קילומטרים אך נחת בים המזרחי, הגובל ביפן. הערכה אחרת בצבא הייתה כי מדובר בטיל מסוג חדש לטווח קצר. סיאול גינתה את השיגור אז וכינתה אותו "הפגנת כוח" מול מדיניותו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שהושבע פחות מחודש קודם לכן.

מועד השיגור חפף לביקורו של ראש ממשלת יפן אבה בארצות הברית, ויחד עם טראמפ הוא הודעת גינוי משותפת. צבא קוריאה הדרומית הודיע אז כי "הפרובוקציות החוזרות ונשנות מצד קוריאה הצפונית מעידות על האופי הלא רציונלי של משטרו של קים ג'ונג און האחוז טירוף אובססיבי לפיתוח יכולות גרעין ושיגור טילים".

(עדכון ראשון: 00:20)

מערכת הגנה מפני טילים THAAD של ארצות הברית מגיעים לבסיס חיל האוויר אוסאן בפיונגטאק, קוריאה הדרומית, 7 במרץ 2017. רויטרס
מערכת ההגנה מפני טילים נפרסת בקוריאה/רויטרס
מערכת הגנה מפני טילים THAAD של ארצות הברית מגיעים לבסיס חיל האוויר אוסאן בפיונגטאק, קוריאה הדרומית, 7 במרץ 2017. רויטרס
מערכת הגנה מפני טילים THAAD של ארצות הברית מגיעים לבסיס חיל האוויר אוסאן בפיונגטאק, קוריאה הדרומית, 7 במרץ 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully