וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול אחיו של קים: מלזיה גירשה את שגריר קוריאה הצפונית

4.3.2017 / 15:45

הממשלה הכריזה על השגריר קנג צ'ול אישיות בלתי-רצויה ונתנה לו 48 שעות לעזוב. קאנג טען כי לא ניתן לסמוך על החקירה המלזית לגבי הרעלתו של קים ג'ונג נאם. חשוד קוריאני ששוחרר: "החקירה היא מזימה נגד פיונגיאנג"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ממשלת מלזיה הכריזה היום (שבת) על שגריר קוריאה הצפונית למדינה אישיות בלתי-רצויה. בהודעה רשמית שנמסרה מקואלה לומפור, הובהר כי לשגריר קאנג צ'ול יש 48 שעות לעזוב את המדינה. זאת, ברקע המתיחות בין שתי המדינות בעקבות חיסולו של קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, בחודש שעבר בשדה התעופה הבינלאומי של קואלה לומפור.

בעוד חקירת החיסול נמשכת, אחד מהחשודים במעורבות בהרעלתו של קים שוחרר אתמול. לפי התובע הכללי במדינה, הסיבה לשחרורו של החשוד, רי ג'ונג צ'ול, היא חוסר ראיות. צ'ול, אזרח קוריאה הצפונית בן 46, נעצר כמה ימים לאחר ההתנקשות. עם שובו לסין אמש, הוא טען כי החקירה היא "מזימה" שנועדה לפגוע בפיונגיאנג.

עוד בוואלה! NEWS:
מלזיה: שוחרר אחד החשודים בהתנקשות באחיו של מנהיג צפון קוריאה
צפון קוריאה טוענת: אחיו של קים מת בכלל מהתקף לב
עומדות בפני עונש מוות: שתי נשים יואשמו ברצח אחיו של קים

שגריר קוריאה הצפונית במלזיה, קאנג צ'ול. AP
דורש את השבת הגופה לקוריאה הצפונית. השגריר קאנג/AP

במקביל, גינה משרד החוץ של מלזיה בחריפות את השימוש בגז עצבים מסוג VX, שנחשב נשק כימי להשמדה המונית, בתוך גבולות המדינה. "אנו מגנים בחריפות שימוש בנשק כימי זה כלפי כל אדם, בכל מקום ותחת כל נסיבות שהן", נמסר, "השימוש בו מסכן את הציבור הרחב". הגז נחשב לאחד הנשקים הכימיים הקטלניים בעולם ושימוש בו מהווה הפרה של החוק הבינלאומי.

בחיסולו של בקים ג'ונג נאם מואשמות שתי נשים, דואן ת'י הונג, מוויטנאם, וסיטי אישאה, מאינדונזיה. הן נעצרו לאחר שתועדו במצלמות נמל התעופה בקואלה לומפור כשהן מורחות על פניו של קים ג'ונג נאם חומר רעיל. הם יועמדו לדין, ובמידה ויורשעו – עשוי להיגזר עליהן עונש מוות. שתי הנאשמות סיפרו לנציגים דיפלומטים מארצותיהן כי שילמו להן כדי להשתתף במה שהן חשבו שתהיה מתיחה עבור תכנית טלוויזיה. במעורבות נעצרו שבעה בני אדם נוספים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג צפון קוריאה שחוסל בהתנקשות. פייסבוק, צילום מסך
ביקר את שלטון אחיו למחצה. קים ג'ונג נאם/צילום מסך, פייסבוק

החקירה המעמיקה של מלזיה גרמה למשבר דיפלומטי עם קוריאה הצפונית. פיונגיאנג, שטרם הכירה בכך שקים ג'ונג נאם הוא זה שחוסל, דורשת את השבת גופתו. השגריר קאנג טען כי לא ניתן לסמוך על חקירת המשטרה וכי מדינתו סבורה כי ישנן ראיות לכך שקים מת מהתקף לב. מנגד, נשמעות טענות מצד ארצות הברית וקוריאה הדרומית כי קוריאה הצפונית תכננה את ההתנקשות בקים ג'ונג נאם. זאת, משום שהוא חי בגלות במקאו, תחת חסותה של סין, וביקר לא אחת את המשטר בפיונגיאנג ואת השלטון של משפחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully