וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלזיה: שוחרר אחד החשודים בהתנקשות באחיו של מנהיג צפון קוריאה

3.3.2017 / 4:34

החשוד, אזרח קוריאה הצפונית בן 46, נעצר ימים ספורים אחרי מותו של קים ג'ונג נאם בשדה התעופה אך שוחרר מחוסר ראיות. במקביל, גינה משרד החוץ המלזי את השימוש בגז עצבים מסוג VX. "מסכן את הציבור הרחב"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אחד החשודים במעורבות בהרעלתו של אחיו למחצה של שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג נאם, במלזיה שוחרר הלילה (שישי) ממעצר - כך דיווחו גורמים במלזיה. לפי התובע הכללי במדינה, הסיבה לשחרורו של החשוד, רי ג'ונג צ'ול, היא חוסר ראיות. צ'ול, אזרח קוריאה הצפונית בן 46, נעצר כמה ימים לאחר ההתנקשות שאירעה בחודש שעבר בשדה התעופה בקואלה למפור.

במקביל, גינה משרד החוץ של מלזיה בחריפות את השימוש בגז עצבים מסוג VX, שנחשב נשק כימי להשמדה המונית, בתוך גבולות המדינה. "אנו מגנים בחריפות שימוש בנשק כימי זה כלפי כל אדם, בכל מקום ותחת כל נסיבות שהן", נמסר, "השימוש בו מסכן את הציבור הרחב". משרד החוץ מסר כי הוא נמצא בקשר עם הארגון למניעת הפצת נשק כימי בנוגע לתקרית והוסיף כי "מלזיה אינה מייצרת, מייבאת או משתמשת בכימיקלים מסוכנים". הגז נחשב לאחד הנשקים הכימיים הקטלניים בעולם ושימוש בו מהווה הפרה של החוק הבינלאומי.

לקריאה נוספת:
מלזיה: נעצר חשוד רביעי בחיסול אחיו למחצה של שליט צפון קוריאה
טיפה אחת הורגת בתוך שניות: הגז הקטלני שחיסל את אחיו של קים
עומדות בפני עונש מוות: שתי נשים יואשמו ברצח אחיו של קים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עומדות בפני עונש מוות. סיטי אישאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחיסולו של בקים ג'ונג נאם מואשמות שתי נשים, דואן ת'י הונג, מוויטנאם, וסיטי אישאה, מאינדונזיה. הן נעצרו לאחר שתועדו במצלמות נמל התעופה בקואלה לומפור כשהן מורחות על פניו של קים ג'ונג נאם חומר רעיל. הם יועמדו לדין, ובמידה ויורשעו – עשוי להיגזר עליהן עונש מוות. שתי הנאשמות סיפרו לנציגים דיפלומטים מארצותיהן כי שילמו להן כדי להשתתף במה שהן חשבו שתהיה מתיחה עבור תכנית טלוויזיה. במעורבות נעצרו שבעה בני אדם נוספים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג צפון קוריאה שחוסל בהתנקשות. פייסבוק, צילום מסך
ישנן ראיות שמת מהתקף לב. קים ג'ונג נאם/צילום מסך, פייסבוק

החקירה המעמיקה של מלזיה גרמה למשבר דיפלומטי עם קוריאה הצפונית. פיונגיאנג, שטרם הכירה בכך שקים ג'ונג נאם הוא זה שחוסל, דורשת את השבת גופתו. שגריר קוריאה הצפונית במלזיה קאנג צ'ול טען כי לא ניתן לסמוך על חקירת המשטרה וכי מדינתו סבורה כי ישנן ראיות לכך שקים ג'ונג נאם מת מהתקף לב.

מנגד, נשמעות טענות מצד ארצות הברית וקוריאה הדרומית כי קוריאה הצפונית תכננה את ההתנקשות בקים ג'ונג נאם. זאת, משום שהוא חי בגלות במקאו, תחת חסותה של סין, וביקר לא אחת את המשטר בפיונגיאנג ואת השלטון השושלתי של משפחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully