וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה טוענת: אחיו של קים מת בכלל מהתקף לב

2.3.2017 / 19:20

בפיונגיאנג דוחים את המסקנות של קואלה לומפור ולפיהן קים ג'ונג נאם חוסל בגז עצבים קטלני, וטרם מכירים בכך שאכן מדובר בו. מלזיה ביטלה את הפטור מוויזות מקוריאה הצפונית ותגרש חשוד צפון קוריאני שנעצר לאחר ההתנקשות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קוריאה הצפונית דחתה היום (חמישי) את הקביעה של הרשויות במלזיה שלפיהן אחיו למחצה של המנהיג חוסל בגז עצבים, וטענה כי ככל הנראה קים ג'ונג נאם מת כתוצאה מהתקף לב. בקואלה לומפור הדפו את הטענות הללו והודיעו כי היא ביטלה את הסכם הפטור מאשרות עם פיונגיאנג בשל ההתנקשות שבוצעה בנמל התעופה בחודש שעבר באמצעות החומר הכימי הקטלני VX.

קוריאה הצפונית לא מכירה בכך שקים ג'ונג נאם מת, ובמקום זאת היא מתייחסת אליו כאל קים צ'ול, השם שהופיע בדרכון שנשא ביום שבו חוסל. מלזיה אישרה כי אכן מדובר באחיו למחצה של קים ג'ונג נאום, שחי בגלות במקאו, שבשליטת סין, אחרי שביקר את השלטון השושלתי והרודני של משפחתו.

לקריאה נוספת בנושא
עומדות בפני עונש מוות: שתי נשים יואשמו ברצח אחיו של קים
טיפה אחת הורגת בתוך שניות: הגז הקטלני שחיסל את אחיו של קים
ההתנקשות במלזיה: אחיו של קים חוסל בגז העצבים הקטלני ביותר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד רגעי ההתנקשות בקים ג'ונג נאם בנמל התעופה בקואלה לומפור/מערכת וואלה!, צילום מסך

שתי אזרחיות זרות – מווייטנאם ומאינדונזיה – הואשמו ברצח של קים, אחרי שתועדו במצלמות האבטחה של נמל התעופה בקואלה לומפור כשהן מורחות על פניו דבר מה. הן, להגנתן, טענו כי הן חשבו שזאת מתיחה וקיבלו על כך כסף מראש. לטענת משטרת מלזיה, השתיים ידעו בדיוק מהן עושות ושטפו את ידיהן מיד לאחר שתקפו את קים.

מלזיה הודיעה בנוסף לכך כי תשחרר מחר ממעצר את רי ג'ונג צ'ול, אזרח קוריאה הצפונית שנעצר לאחר ההתנקשות, בשל חוסר בראיות. ברשויות מעולם לא מסרו מדוע הוא נעצר, אולם התובע הכללי של מלזיה גנרל מוחמד אפנדי אמר כי הוא יגורש מהמדינה מאחר שהוא אינו מחזיק במסמכים תקפים. עוד שבעה חשודים צפון קוריאנים מבוקשים לחקירה במלזיה, ארבעה מהם ככל הנראה נמלטו מהמדינה ושבו לקוריאה הצפונית לאחר חיסולו של קים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully