וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת הסייבר החשאית של אובמה נגד צפון קוריאה

בניו יורק טיימס דווח כי הנשיא לשעבר עבר לפעילות סודית נגד תכנית הטילים של פיונגיאנג, אחרי שהתייאש מפיתוח מערכות הגנה. עתה יצטרך טראמפ להכריע אם להסלים את המאבק, ובין היתר הוא שוקל מתקפות מנע נגד אתרי השיגור

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

ארצות הברית מנהלת בשלוש השנים האחרונות מלחמת סייבר חשאית נגד קוריאה הצפונית במטרה לשבש את תכנית הטילים שלה - כך דווח אתמול (שבת) בניו יורק טיימס. לפי הדיווח, שהתבסס על גורמים רשמיים בממשל הקודם והנוכחי, ההחלטה אם להמשיך בתכנית שעליה הורה ברק אובמה עברה לפתחו של מחליפו דונלד טראמפ, ששוקל גם אפשרויות אחרות - זאת בשל המחלוקת סביב יעילות מתקפות הסייבר נגד המדינה המבודדת.

לפי הדיווח, זמן קצר לאחר תחילת התכנית החשאית הטילים של קוריאה הצפונית החלו להתפוצץ, לסטות ממסלולם או להתרסק בים. עם זאת, יש מי שסבור כי הכישלונות לא נבעו מהחבלה האמריקנית אלא מקשיים וממגבלות טכניים שמהם סובלת פיונגיאנג. מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג, כך דווח, הורה לחקור בשנה שעברה אם ארצות הברית אכן מחבלת בתכנית הטילים של ארצו.

למרות המאמצים של וושינגטון, פיונגיאנג רשמה התקדמות בפיתוח היכולת לשגר טילים בליסטיים לטווח ארוך, וקים הכריז כי ארצו נמצאת בשלבים האחרונים לקראת ניסוי בטיל בין-יבשתי שיכול לכסות את שטחה של ארצות הברית.

לקריאה נוספת בנושא
קוריאה הצפונית: שיגור הטיל הבליסטי - "חיזק את כוחנו העצום"
"הפגנת כוח מול טראמפ": קוריאה הצפונית ערכה ניסוי בטיל בליסטי

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, 23 בפברואר 2017. רויטרס
הורה לבדוק אם ארה"ב מחבלת בתכנית הטילים. קים ג'ונג און/רויטרס

אובמה החליט להוציא לפועל את התכנית לאחר שהחליט שמאות מיליארדי הדולרים שהשקיעו הממשלים השונים כדי לפתח מערכות יירוט, לא הניבו מערכת אמינה להגנה מפני מתקפות טילים. עתה ההחלטה כיצד להתקדם בתכנית עוברת לפתחו של טראמפ. גורם בכיר בממשל אמר כי בין האפשרויות החדשות שנשקלות הן תקיפה של אתרי השיגור בקוריאה הצפונית, אם כי גם מהלך זה לא מבטיח את חיסול היכולת בשלמותה.

אפשרות אחרת שעליה דן טראמפ עם בכירי ממשלו - הפגישה האחרונה בנושא התקיימה ביום שלישי - היא הצבה מחודשת של נשק גרעיני טקטי על אדמת קוריאה הדרומית, אחרי שזה הוצא לפני כ-25 שנה. עוד דווח כי אובמה הזהיר את טראמפ עם חילופי הממשל כי האיום הנשקף מקוריאה הצפונית עשוי להיות החמור ביותר שעמו יהיה עליו להתמודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully