וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית: שיגור הטיל הבליסטי - "חיזק את כוחנו העצום"

פיונגיאנג הכריזה כי הניסוי בטיל, שלטענתה היה מדגם חדש המתבסס על דלק מוצק, הסתיים בהצלחה וכי הוא מסוגל לשאת ראש קרב גרעיני. ארה"ב דורשת לכנס את מועצת הביטחון של האו"ם

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

קוריאה הצפונית הכריזה היום (שני) כי השיגור שביצעה אתמול בטיל בליסטי הסתיים בהצלחה וכי המנהיג קים ג'ונג און היה נוכח בזמן הניסוי. לפי סוכנות הידיעות הרשמית, מדובר ב"טיל אסטרטגי" מדגם חדש – "פוקגוקסונג-2" - שמופעל על ידי דלק מוצק ולא על ידי דלק נוזלי, מה שמאפשר לו טווח שיגור גדול יותר ומקטין את פרק הזמן הנדרש לשיגורו. לפי הדיווח, טיל הקרקע-קרקע לטווח בינוני-ארוך הוא שדרוג של טיל ששוגר באוגוסט האחרון מצוללת והוא מסוגל לשאת ראש קרב גרעיני.

הניסוי בוצע בזמן שהייתו של ראש ממשלת יפן שינזו אבה באחוזתו בפלורידה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. יפן, הסמוכה לחצי האי הקוריאני, מודאגת מהפרובוקציות של קוריאה הצפונית ומתכנית הגרעין שלה. טראמפ הבטיח כי וושינגטון עומדת מאחורי טוקיו. בעקבות השיגור, וושינגטון דורשת כינוס של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא. השיגור גרר גינויים מצד המעצמות בעולם, כולל מסין ומרוסיה.

בפיונגיאנג דיווחו כי המנהיג קים היה "שבע רצון" בעקבות השיגור, שלטענת המשטר "חיזק את כוחה העצום של המדינה". על אף ההכרזות של המדינה הקומוניסטית המבודדת, המומחים מטילים ספק בכך שהיא אכן הצליחה לפתח את הטכנולוגיה הדרושה למזעור ראש קרב שאותו יוכלו להרכיב על טיל, אם כי הם סבורים שהם ישלימו מטרה זו בעתיד.

לקריאה נוספת בנושא
"הפגנת כוח מול טראמפ": קוריאה הצפונית ערכה ניסוי בטיל בליסטי
מרק פסיונים וקוקטיילים: תחרות בישול בצפון קוריאה לזכר אבי המנהיג

שיגור טיל בליסטי של קוריאה הצפונית, 12 בפברואר 2017. רויטרס
המומחים ספקנים לגבי הכרזות פיונגיאנג. שיגור הטיל/רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה בשיגור בטיל בליסטי, 12 בפברואר 2017. רויטרס
המנהיג קים צופה בניסוי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully