וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבירו מידע מוטעה: "חמישה בכירים בצפון קוריאה הוצאו להורג בנ"מ"

27.2.2017 / 22:10

סוכנות הביון של דרום קוריאה תדרכה חברי פרלמנט בסיאול ומסרה כי הגורמים חוסלו מאחר שהרגיזו את המנהיג קים. לא ברור מה המידע שהעבירו, ובעבר סוכנות הביון העבירה גם דיווחים מפוקפקים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הצפונית הוציאה להורג חמישה גורמים בכירים במשטר מאחר שהם העבירו דיווחים שהרגיזו את המנהיג קים ג'ונג און – כך דיווחה היום (שני) סוכנות הביון של קוריאה הדרומית. המידע הועבר לחברי פרלמנט בסיאול בתדרוך סגור במקביל לחקירה המתנהלת במלזיה סביב החיסול של קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית. בסיאול סבורים כי הוא קים ג'ונג און הורה על ההתנקשות, שקרתה ב-13 בפברואר בנמל התעופה בקואלה לומפור באמצעות גז עצבים קטלני במיוחד.

לפי סוכנות הביון, החמישה היו חברי המשרד לביטחון המדינה, שהוצאו להורג באמצעות נשק נגד-מטוסים בשל דיווחיהם השגויים. לא ברור מה היה המידע המוטעה שהעבירו וסוכנות הביון לא פירטה כיצד השיגה את המידע על שמה שעלה בגורלם. לדיווחי סוכנויות המודיעין בסיאול יש רקורד מפוקפק בכל הנוגע לדיווחים על המתרחש בקוריאה הצפונית המסוגרת.

בחודש שעבר הדיחה פיונגיאנג את ראש המשרד לביטחון המדינה קים וון הונג, ככל הנראה בשל מעורבותו בשחיתות, בניצול סמכותו ובעינויים שבוצעו על ידי אנשיו. הוא נחשב למקורבו של המנהיג קים, אך כלי התקשורת שבשליטת המדינה הקומוניסטית לא דיווחו על הדחתו או על ההוצאות להורג במשרדו.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, 23 בפברואר 2017. רויטרס
אחיו למחצה חוסל במלזיה. מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully