וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שר החוץ ייעדר מפגישתו הראשונה עם שרי החוץ של נאט"ו

21.3.2017 / 11:45

גורמים בממשל מסרו כי רקס טילרסון לא יגיע לוועידת השרים בבריסל, ויארח את נשיא סין בפלורידה במקום זאת. בהמשך, הוא יצא לביקור במוסקבה. "זו טעות חמורה, אנחנו מתרחקים מהמוסדות הכי חשובים לדמוקרטיה המערבית"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון מתכנן להיעדר מפגישה עם שרי החוץ של מדינות ברית נאט"ו בתחילת חודש אפריל, על מנת לארח את נשיא סין שי ג'ינפינג – כך מסרו אמש (שני) גורמים אמריקנים בכירים. הם הוסיפו כי טילרסון צפוי גם לבקר במוסקבה בהמשך החודש. שני גורמים רשמיים לשעבר הוסיפו כי הצעדים האלה עלולים להגביר את החשש בקרב בעלות בריתה המערביות של וושינגטון.

בכך, צפוי טילרסון להחמיץ את מה שהייתה אמורה להיות פגישתו הראשונה עם נציגי 27 המדינות החברות, בוועידה בבריסל ב-6-5 באפריל. במקום זאת, הוא ישתתף בפגישות הנשיא דונלד טראמפ עם נשיא סין באחוזת הנופש של טראמפ בפלורידה. טום שנון, תת-השר לעניינים מדיניים, ייצג את ארצות הברית בפגישת שרי החוץ במקומו של טילרסון.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: נוסעים ממדינות מוסלמיות לא יורשו לטוס עם מחשב וטאבלט
ראש ה-FBI אישר: חוקרים קשרים בין רוסיה לאנשי הקמפיין של טראמפ
"הקומיסרים" של טראמפ: כך שולט הנשיא מקרוב במשרדי הממשלה

רקס טילרסון בפגישה עם ולדימיר פוטין. AP
"פלירטוט". טילרסון ופוטין/AP

ממחלקת המדינה הובהר כי מחר ייפגש טילרסון עם 26 מתוך 27 שרי החוץ של מדינות נאט"ו, במסגרת כינוס בנוגע למאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). כמו כן, מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג צפוי להיפגש השבוע עם בכירי הממשל האמריקני בוושינגטון.

משרד החוץ במוסקבה, מצדו, סירב לאשר את הדיווח על ביקורו הצפוי של טילרסון. דוברת המשרד מריה זחרובה מסרה כי מוסקבה "לא מוכנה לאשר או להכחיש את המידע, אבל אנחנו בהחלט מופתעים מההדלפה השגרתית של מידע רגיש מוושינגטון". גם סגן שר החוץ, סרגיי ריאבקוב, אישר כי הוא לא מכיר כל תכנון לביקור של טילרסון.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שר ההגנה של ארצות הברית ג'יימס מאטיס ומזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג בבריסל, 15 בפברואר 2017. רויטרס
יגיע לוושינגטון. סטולטנברג ושר ההגנה מאטיס/רויטרס

המחוקק הדמוקרטי אליוט אנגל, חבר בכיר בוועדת בית הנבחרים ליחסי חוץ, טען כי החלטתו של טילרסון היא "טעות חמורה". לדבריו, "אני לא יכול להבין מדוע הממשל בוחר במהלך כזה, מלבד לסמן שינוי במדיניות החוץ האמריקנית, שמרחיקה את המדינה שלנו מהמוסדות הכי חשובים של הדמוקרטיה המערבית".

"זה מוסיף לטענות שאיכשהו ממשל טראמפ מפלרטט עם רוסיה", טען גורם בכיר לשעבר. "לא צריך להתחיל לעשות עסקים עם הרודנים הגדולים ביותר של העולם. עדיף להתחיל עם הדמוקרטיות הגדולות, ונאט"ו הוא מנגנון ביטחוני וקבוצה טרנס-אטלנטית של דמוקרטיות גדולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully