וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נוסעים מנמלי תעופה במזה"ת לא יורשו לשאת מחשבים בטיסות

21.3.2017 / 12:15

האיסור על נוסעים מעשרה נמלי תעופה בשמונה מדינות בעלות רוב מוסלמי ייכנס לתוקף בשישי, וניתן יהיה לשאת מכשירים אלקטרוניים הגדולים מטלפוניים סלולריים רק במזוודות. זאת מחשש לפיגועים

נוסעים בשדה התעופה בעמאן, בירת ירדן. AP
יידרשו לארוז את המחשבים הניידים. נוסעים בשדה התעופה בעמאן, ירדן/AP

המשרד להגנת המולדת בארצות הברית הטיל היום (שלישי) הגבלות על נשיאת מכשירים אלקטרוניים לנוסעים מעשרה נמלי תעופה ממדינות בעלות רוב מוסלמי במזרח התיכון ובצפון אפריקה. זאת בשל חשש שארגוני טרור ישתמשו במכשירים כדי להוציא לפועל פיגועים. ההנחיות, שייכנסו לתוקף בשישי, יאסרו על עלייה למטוס עם מכשירים אלקטרוניים הגדולים יותר מטלפון נייד. המגבלות יהיו בתוקף עד 14 באוקטובר, אולם תיתכן בהמשך בחינה מחודשת של לוח הזמנים כמו גם הארכת המועד.

נמלי התעופה שעליהם הוטלו ההגבלות נמצאים בקהיר, מצרים; איסטנבול, טורקיה; כווית סיטי, כווית; דוחא, קטאר; קזבלנקה, מרוקו; עמאן, ירדן; ריאד וג'דה, ערב הסעודית; ודובאי ואבו דאבי באיחוד האמירויות הערביות. ההחלטה תשפיע על חברות התעופה הלאומיות של המדינות הללו, בהן "טורקיש איירליינס".

הנוסעים לא יורשו להכניס לתא המטען של המטוס מכשירים אלקטרוניים גדולים כמו טאבלטים, מחשבים ניידים ומצלמות – אך יוכלו לארוז אותם במזוודות הנבדקות בשיקוף הנמלי התעופה. שום חברת תעופה אמריקנית לא תושפע מהמהלך, מאחר שאין להן טיסות ישירות מאותם נמלי תעופה אל ארצות הברית. רוב החברות כבר הודיעו כי הן החלו ביישום התקנות.

עוד בוואלה! NEWS:
ראש ה-FBI אישר: חוקרים קשרים בין רוסיה לאנשי הקמפיין של טראמפ
ארה"ב: נחרים דיון באו"ם על "מצב זכויות האדם בפלסטין"
"הקומיסרים" של טראמפ: כך שולט הנשיא מקרוב במשרדי הממשלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
נוסעים יורדים מטיסה של חברת "סעודי איירליינס" מערב הסעודית. AP
ללא הגבלת זמן. נוסעים בחברת התעופה "סעודיה איירליינס"./AP

במשרד לביטחון המולדת הסבירו כי יש "חשש מהעניין המתמשך של גורמי טרור בפגיעה בטיסות מסחריות, כולל במוקדי תעופה, במשך השנתיים האחרונות". גורמים רשמיים מסרו כי האיסור הוטל בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל לאחר פשיטת הכוחות המיוחדים האמריקניים בתימן בינואר.

בבית הלבן הבהירו כי אין להכרזה כל קשר לצו הנשיאותי להגבלת הכניסה ממדינות בעלות רוב מוסלמי, שהוקפא על ידי בתי משפט בפעם השנייה החודש גם בגרסתו המרוככת. דוברת מטעם המשרד לביטחון המולדת הוסיפה: "לא פעלנו נגד מדינות ספציפיות, אלא הסתמכנו על המודיעין על מנת לקבוע אילו שדות תעופה יושפעו".

(עדכון ראשון: 7:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully