וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נחרים דיון באו"ם על "מצב זכויות האדם בפלסטין"

דובר מחלקת המדינה הכריז בהודעה רשמית כי וושינגטון "מתנגדת באופן חריף וחד משמעי" לדיון במועצת האו"ם לזכויות אדם. הוא הבהיר כי ארה"ב תתנגד לכל החלטה שתעלה להצבעה בנושא, וקרא למדינות נוספות לפעול כך

צילום: מתוך דף הפייסבוק של בנימין נתניהו, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בחודש שעבר: שגרירת ארה"ב באו"ם יוצאת נגד "ההטיה האנטי-ישראלית" בארגון)

מארק טונר, דובר מחלקת המדינה האמריקנית, הכריז היום (שני) כי ארצות הברית "מתנגדת באופן חריף וחד משמעי" לדיון המתוכנן במועצת האו"ם לזכויות אדם על "מצב זכויות האדם בפלסטין ובשטחים ערביים כבושים אחרים". בהודעה רשמית, מסר טונר כי "פעולות המועצה הן תזכורת נוספת להטיה הברורה של הארגון נגד ישראל".

"השארת נושא הדיון בסדר היום המתוכנן של המועצה היא בין הסכנות החמורות ביותר לאמינותה", הוסיף טונר, שציין כי "אף מדינה אחרת לא זכתה לנושא שלם באג'נדה שמוקדש רק לה". טונר הבהיר כי לא ישתתפו בדיון נציגים אמריקנים, והכריז כי ארצות הברית תתנגד לכל החלטה שתובא להצבעה בנושא זה.

עוד בוואלה! NEWS:
ראש הסגל של נתניהו יצא לשיחות בבית הלבן על הבנייה בהתנחלויות
בעקבות דוח האפרטהייד: בכירה באו"ם התפטרה - בלחץ המזכ"ל
בנייה בהתנחלויות ותפילה משותפת: שליח טראמפ ונתניהו נפגשו שוב

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במועצת האו"ם לזכויות אדם, 28 באוקטובר 2015. רויטרס
"להביא לרפורמות הנחוצות". אבו מאזן נואם בפני מועצת האו"ם לזכויות אדם/רויטרס

לסיום, קרא טונר "לכל המדינות החברות באו"ם והשותפים הבינלאומיים המחויבים לזכויות אדם לפעול יחד איתנו על מנת בכל כך במועצת האו"ם לזכויות אדם". דבריו של טונר מצטרפים לאיומים שנשמעו בתקופה האחרונה מכיוון וושינגטון בדבר פרישה אפשרית מהמועצה, בשל עמדתה, לטענת הבית הלבן, כלפי ישראל.

שגריר ישראל באו"ם דני דנון הוסיף כי "מועצת זכויות האדם של האו"ם הפכה את הפגיעה בישראל למטרת קיומה". לדבריו, "הגיע הזמן לשים סוף לפרק המביך והמקומם הזה בתולדות האו"ם. על המדינות החברות במועצה לפעול כדי לעצור את העיוות של הגוף ההזוי הזה".

בשבוע שעבר הזהיר שר החוץ רקס טילרסון כמה ארגוני זכויות אדם כי ארצו עלולה לפרוש מהמועצה, אם זו לא תערוך "רפורמה משמעותית". על פי הדיווח באתר "פוריין פוליסי", טילרסון השיב לארגונים שפנו אליו וטענו כי לארצות הברית תהיה השפעה גדולה יותר אם תישאר חברה במועצה, בין השאר בסיוע לישראל בזירה הבינלאומית, וכן במאבק מול מדינות המפרות זכויות אדם, כגון סוריה וקוריאה הצפונית.

דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מארק טונר. טוויטר, אתר רשמי
"להפסיק את האובססיה כלפי ישראל". טונר/אתר רשמי, טוויטר

בתחילת החודש, הכריזה בפני מועצת האו"ם ארין ברקלי, סגנית לעוזר שר החוץ, כי ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ בוחן את המשך חברותו בארגון, תוך דרישה לאג'נדה "מאוזנת יותר", לדבריה, והפסקת "האובססיה לישראל". לדברי ברקלי, "על מנת שהמועצה הזו תזכה לאמינות כלשהי, קל וחומר להצלחה, היא חייבת להתרחק מעמדותיה המוטות וההרסניות".

"בעוד אנו שוקלים את המשך פעילותנו, הממשלה שלי תבחן את מעשיה של המועצה, בציפייה לרפורמה שתסייע בהשגת מטרתה של המועצה – להגן על זכויות אדם ולקדם אותן", הבהירה ברקלי, נציגת מחלקת המדינה האמריקנית בדיון בז'נבה. ארצות הברית היא אחת מ-47 המדינות המכהנות במועצה, וכהונתה צפויה להסתיים בשנת 2019.

הגוף הואשם לא פעם בהכלה של נציגי מדינות בעלי משטרים שנויים במחלוקת בתחום זכויות האדם. כך למשל, חברות בו גם סין וערב הסעודית – מדינות שידועות בהפרות זכויות אדם תכופות. את ההחלטה האפשרית על פרישה צפויים לקבל טראמפ, שר החוץ טילרסון ושגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי.

מועצת זכויות האדם של האו"ם הוקמה בשנת 2006 והחליפה את הוועדה לזכויות אדם, שספגה ביקורת קשה על הרכב המדינות שהיו חברות בה. כיום חברות במועצה 47 מדינות. ממשלו של הנשיא לשעבר ג'ורג' וו בוש סירב להצטרף למועצה החדשה, אך תחת ממשלו של הנשיא לשעבר ברק אובמה הצטרפה ארצות הברית כחברה מן המניין.

(עדכון ראשון:14:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully