וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב באו"ם: "מועצת זכויות האדם חייבת להיפטר מהאובססיה לישראל"

1.3.2017 / 12:40

נציגה בכירה של מחלקת המדינה הכריזה בדיון במטה מועצת האו"ם לזכויות אדם בז'נבה כי ממשל טראמפ "שוקל את המשך פעילותו", והוסיפה כי "המועצה חייבת להתרחק מעמדותיה המוטות וההרסניות". כהונת ארה"ב במועצה תסתיים ב-2019

צילום: מתוך דף הפייסבוק של בנימין נתניהו, עריכה: שמרית גולדשטיין

(לפני כשבועיים: שגרירת ארה"ב באו"ם יוצאת נגד "ההטיה האנטי-ישראלית" בארגון)

ארין ברקלי, סגנית לעוזר שר החוץ של ארצות הברית, הכריזה היום (רביעי) בפני מועצת האו"ם לזכויות אדם כי ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ בוחן את המשך חברותו בארגון, תוך דרישה לאג'נדה "מאוזנת יותר", לדבריה, והפסקת "האובססיה לישראל". לדברי ברקלי, "על מנת שהמועצה הזו תזכה לאמינות כלשהי, קל וחומר להצלחה, היא חייבת להתרחק מעמדותיה המוטות וההרסניות".

"בעוד אנו שוקלים את המשך פעילותנו, הממשלה שלי תבחן את מעשיה של המועצה, בציפייה לרפורמה שתסייע בהשגת מטרתה של המועצה – להגן על זכויות אדם ולקדם אותן", הבהירה ברקלי, נציגת מחלקת המדינה האמריקנית בדיון בז'נבה. ארצות הברית היא אחת מ-47 המדינות המכהנות במועצה, וכהונתה צפויה להסתיים בשנת 2019.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ הודה לאלמנת הלוחם שנהרג - כל הקונגרס קם על רגליו. צפו
על חשבון סיוע זר: טראמפ דורש 54 מיליארד דולר לשדרוג הצבא
בוש נגד טראמפ: "התקשורת היא חלק בלתי נפרד מהדמוקרטיה"

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון במקסיקו סיטי, מקסיקו, 22 בפברואר 2017. רויטרס
"מצפים לרפורמה". שר החוץ טילרסון/רויטרס

בתחילת השבוע דווח באתר האמריקני "פוליטיקו", מפי גורמים המקורבים לבכירי הממשל, כי ארצות הברית שוקלת לפרוש מחברות במועצת האו"ם לזכויות אדם. את ההחלטה האפשרית על פרישה צפויים לקבל טראמפ, שר החוץ רקס טילרסון ושגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי. גורם בכיר לשעבר במחלקת המדינה הבקיא בנושא מסר כי אחד הדברים שהניעו את ההחלטה הוא היחס העוין של המועצה כלפי ישראל. אולם, לדבריו, גם ספקות לגבי יעילותה של המועצה וכן לגבי הרכבה נלקחים בחשבון.

הגוף הואשם לא פעם בהכלה של נציגי מדינות בעלי משטרים שנויים במחלוקת בתחום זכויות האדם. כך למשל, חברות בו גם סין וערב הסעודית – מדינות שידועות בהפרות זכויות אדם תכופות. "היו כמה בקשות ממשרד החוץ האמריקני לבחינת תרומתה של חברות ארצות הברית במועצה", אמר גורם בכיר לשעבר שצוטט בדיווח.

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב בנאום מול מועצת האו"ם לזכויות אדם. ז'נבה, 3 במרץ 2014. רויטרס
הגוף זכה לביקורת קשה. שר החוץ של רוסיה לברוב נואם בפני המועצה/רויטרס

בפגישה שהתקיימה בין טילרסון ובין הסגל הזוטר של משרדו הביע השר ביקורת כלפי המועצה, שמחזיקה בסמכויות שבהן בין היתר היכולת לפתוח בחקירות בינלאומיות בתחום הפרת זכויות אדם. דובריה של שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי לא מסרו תגובה, וכך גם הבית הלבן ודובר מחלקת המדינה מארק טונר.

מועצת זכויות האדם של האו"ם הוקמה בשנת 2006 והחליפה את הוועדה לזכויות אדם, שספגה ביקורת קשה על הרכב המדינות שהיו חברות בה. כיום חברות במועצה 47 מדינות. ממשלו של הנשיא לשעבר ג'ורג' וו בוש סירב להצטרף למועצה החדשה, אך תחת ממשלו של הנשיא לשעבר ברק אובמה הצטרפה ארצות הברית כחברה מן המניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully