וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על חשבון סיוע זר: טראמפ דורש 54 מיליארד דולר לשדרוג הצבא

27.2.2017 / 19:15

נשיא ארה"ב אמר בפני כינוס של מושלים בבית הלבן כי "יהיה זה תקציב למען ביטחון הציבור ולמען הביטחון הלאומי". עיקר הכספים יקוצצו ממחלקת המדינה ומהסוכנות להגנה על הסביבה

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של ניו יורק טיימס, עריכה: שמרית גולדשטיין

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שני) כי הוא מתכנן "גידול היסטורי" בתקציב הצבא דרך קיצוצים במשרדים אחרים בממשל. טראמפ מעוניין בהעברת 54 מיליארדר דולר לפנטגון במקביל לקיצוץ דומה בהוצאות אחרות, כולל בצמצום משמעותי בסיוע הניתן למדינות אחרות. התקציב הנוכחי היה 584 מיליארד דולר, כך שמדובר בגידול של 9.2%.

"יהיה זה תקציב למען ביטחון הציבור ולמען הביטחון הלאומי", אמר טראמפ בפגישה עם מושלים בבית הלבן. "הוא יכלול גידול היסטורי בהוצאות ההגנה למען בנייתו מחדש של הצבא המפורר בזמן שאנו הכי זקוקים לו". כבר כיום, צבא ארצות הברית נחשב לחזק ביותר בעולם וארצות הברית משקיעה יותר מכל מדינה אחרת בתקציבי הביטחון שלה.

הבית הלבן ישלח היום את הצעתו של טראמפ למשרדי הממשל כהכנה לקראת הדיונים עם הקונגרס שלרוב נמשכים כמה חודשים. לקונגרס, הנשלט על ידי הרפובליקנים, יש את המילה האחרונה בנושא והעברת התקציב זקוקה לאישורו. בנאום שנשא ביום שישי בפני כינוס תומכים שמרני, הבטיח טראמפ את אחד "מההשקעות הגדולות ביותר אי-פעם בצבא".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 27 בפברואר 2017. רויטרס
זקוק לאישור הקונגרס. טראמפ, היום/רויטרס

שני גורמים המעורים בפרטי התכנית של טראמפ מסרו כי המימון יגיע בחלקו מקיצוצים במחלקת המדינה ובסוכנות להגנת הסביבה. אחד מהגורמים אמר כי דרישתו של הנשיא כוללת הקצאת תקציבים לבניית ספינות, כלי טיס וביסוס "נוכחות אגרסיבית יותר בנתיבי שיט בינלאומיים אסטרטגיים", כמו מצרי הורמוז וים סין הדרומי.

הגורם השני אמר כי התכנית כוללת קיצוץ של 30% ממחלקת המדינה, מה שייאלץ לסגור תכניות ולעצב מחדש את מבנה משרד החוץ. חלק מהמומחים הטילו ספק בצורך לגידול כה משמעותי בתקציב הצבא, כשתקציב מחלקת המדינה והסיוע למדינות זרות מסתכם ב-50 מיליארד בלבד. טראמפ הוסיף כי במהלך נאומו בקונגרס מחר הוא יעלה את סוגיית ההוצאות על שיפור התשתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully