וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב שוקלת לפרוש ממועצת זכויות האדם של האו"ם

אתר "פוליטיקו" דיווח כי המדינה שוקלת לבטל את חברותה במועצה בת 47 החברות. "אחת הסיבות שהניעו את ההחלטה הוא היחס העוין של המועצה כלפי ישראל", טוען בכיר לשעבר במחלקת המדינה. בבית הלבן סירבו להתייחס לדיווח

צילום: מתוך דף הפייסבוק של בנימין נתניהו, עריכה: שמרית גולדשטיין

ארצות הברית שוקלת לפרוש מחברות במועצת האו"ם לזכויות אדם – כך דיווח הבוקר (ראשון) אתר "פוליטיקו". על פי הדיווח, המיוחס לשני גורמים שהוגדרו כמצויים בקשר קבוע עם בכירי ממשל מכהנים וכן עם בכירים לשעבר, החלטה על פרישה לא צפויה להתקבל בטרם תתכנס המועצה מחר. אולם, אפשרות פרישתה של המדינה מהגוף הבינלאומי מעוררת דאגה בקרב פעילי זכויות אדם אמריקנים, בצל החשש כי הנשיא דונלד טראמפ מבקש להקטין את חלקה של ארצו במאמצים בינלאומיים בתחום.

את ההחלטה על פרישה צפויים לקבל טראמפ, שר החוץ רקס טילרסון ושגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי. גורם בכיר לשעבר במחלקת המדינה הבקיא בנושא מסר כי אחד הדברים שהניעו את ההחלטה הוא היחס העוין של המועצה כלפי ישראל. אולם, לדבריו, גם ספקות לגבי יעילותה של המועצה וכן לגבי הרכבה נלקחים בחשבון. הגוף הואשם לא פעם בהכלה של נציגי מדינות בעלי משטרים שנויים במחלוקת בתחום זכויות האדם. כך למשל, חברות בו גם סין וערב הסעודית – מדינות שידועות בהפרות זכויות אדם תכופות.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: 28 פצועים מפגיעת משאית בצופים במצעד בניו אורלינס
שפל ביחסים: טראמפ יחרים את ארוחת כתבי הבית הלבן המסורתית
"נאבק בטראמפ": שר העבודה של אובמה נבחר להוביל את הדמוקרטים

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נואם בכנס השמרני CPAC  בוושינגטון. 24 בפברואר 2017. רויטרס
בבית הלבן סירבו להתייחס לדיווח. טראמפ, בסוף השבוע/רויטרס

"היו כמה בקשות ממשרד החוץ האמריקני לבחינת תרומתה של חברות ארצות הברית במועצה", אמר הבכיר לשעבר. בפגישה שהתקיימה בין טילרסון ובין הסגל הזוטר של משרדו הביע השרביקורת כלפי המועצה, שמחזיקה בסמכויות שבהן בין היתר היכולת לפתוח בחקירות בינלאומיות בתחום הפרת זכויות אדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ניקי היילי, מושלת קרוליינה הדרומית בכנס בוושינגטון, ארה"ב. 18 נובמבר 2016. AP
שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי/AP

דובריה של שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי לא מסרו תגובה, וגם הבית הלבן סירב להתייחס לדיווח. דובר מחלקת המדינה מארק טונר לא התייחס למהימנותם של הדיווחים, אך אמר כי המשלחת האמריקנית למועצה תיקח חלק בהתכנסות המועצה מחר.

מועצת זכויות האדם של האו"ם הוקמה בשנת 2006 והחליפה את הוועדה לזכויות אדם, שספגה ביקורת קשה על הרכב המדינות שהיו חברות בה. כיום חברות במועצה 47 מדינות. ממשלו של הנשיא לשעבר ג'ורג' וו בוש סירב להצטרף למועצה החדשה, אך תחת ממשלו של הנשיא לשעבר ברק אובמה הצטרפה ארצות הברית כחברה מן המניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully