וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף המתיחות: טראמפ ייפגש עם מזכ"ל נאט"ו בבריסל בעוד כחודשיים

22.3.2017 / 8:03

בנסיעה רשמית ראשונה מאז הושבע לנשיאות ארה"ב, ייפגש טראמפ עם המזכ"ל ועם מנהיגים נוספים. זאת, על רקע טענותיו בעבר כי הארגון מנצל את השקעתה הכספית של מדינתו. יממה קודם לכן, ישתתף טראמפ בוועידת ה-G7 באיטליה

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, יטוס בעוד כחודשיים לבריסל וייפגש שם עם מזכ"ל הברית הצפון אטלנטית (נאט"ו) וכן עם מנהיגים מהעולם - כך אישר הלילה (רביעי) רשמית הבית הלבן. הסכמה עקרונית לקיום המפגש התקבלה כבר בפברואר, והלילה פורסמה ההודעה על פרטיה המלאים.

הנסיעה, שתתקיים ב-25 במאי, תהיה הראשונה הרשמית של טראמפ מחוץ לתחומי ארצות הברית מאז שנכנס לתפקידו בחודש ינואר. לפני כמה שבועות, אישר טראמפ גם את השתתפותו בוועידת ה-G7 שתיערך באיטליה יממה לאחר מכן, כך שאם לא יחול שינוי בתכניות הוא צפוי לנכוח בשתי הוועידות המסקרנות הללו בזו אחר זו.

בהודעת הבית הלבן נכתב כי "הנשיא מצפה להיפגש עם השותפים בנאט"ו ולאשרר את המחויבות החזקה לברית זו, וכן לדון בנושאים קריטיים כמו האחריות המשותפת ותפקידו של נאט"ו במלחמה בטרור".

עוד ידיעות בנושא:
ארה"ב: שר החוץ ייעדר מפגישתו הראשונה עם שרי החוץ של נאט"ו
טראמפ למרקל: "נתמוך בנאט"ו, אך בעלות בריתנו צריכות לשלם את חלקן"
פנס: "ממשל טראמפ מחויב באופן חד-משמעי לנאט"ו ולאירופה"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן, וושינגטון, ארצות הברית. פברואר 2017. רויטרס
"מצפה לאשרר את המחויבות החזקה לברית". טראמפ/רויטרס

עוד כי קודם לנסיעה, יבקר מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג בבית הלבן ב-12 באפריל. "השניים ידונו בדרכים לחזק את הברית ולשתף פעולה באתגרים לאומיים ובינלאומיים", נמסר. מדובר בנסיעה מסקרנת לא רק בשל היותה הנסיעה הרשמית הראשונה של טראמפ, אלא גם בגלל מערכת היחסים המורכבת של נשיא ארצות הברית עם המדינות האחרות החברות בברית.

במהלך הקמפיין שלו חזר שוב ושוב על כך שארצות הברית "מנוצלת" כיון שהשקעתה הכספית גדולה משל מדינות אחרות בנאט"ו. רק בחודש שעבר אמר שר ההגנה, הגנרל ג'יימס מאטיס, בפגישה של ראשי הארגון בבריסל כי אם המדינות החברות לא יגדילו את ההשקעה מצדן, ארצות הברית תשקול למתן את תמיכתה. בעבר גם תקף טראמפ את הברית, אמר שהיא "מיושנת" וכי בעבר היא "לא הגנה מפני טרור". בחודש יולי שעבר הוא טען כי הוא לא מתחייב להגן באופן אוטומטי על מדינות שיותקפו על ידי רוסיה כחלק מהמחויבות של הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully