וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנס: "ממשל טראמפ מחויב באופן חד-משמעי לנאט"ו ולאירופה"

בנאום במינכן בפני מנהיגי המדינות החברות בנאט"ו ובאיחוד האירופי, הבהיר סגן נשיא ארצות הברית כי הממשל החדש "ישמור על נאמנות" לבעלות בריתו ו"מחויב למנוע מאיראן נשק גרעיני שיאיים על ישראל". לברוב: "לכונן סדר עולמי פוסט-מערבי"

צילום: רויטרס

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס הבהיר היום (שבת) כי ממשלו החדש של הנשיא דונלד טראמפ "מחויב באופן חד-משמעי" לברית נאט"ו ולשותפות עם מדינות אירופה. בנאום שנשא בפני "ועידת מינכן לביטחון", שבה התכנסו מרבית מנהיגי מדינות אירופה ובכירים ממדינות העולם, ביקש פנס להציג לראשונה את עיקרי מדיניות החוץ של וושינגטון.

"נשמור על נאמנות לנאט"ו", קרא פנס, שזכה למחיאות כפיים מהקהל, בו ישבו בין היתר קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג ונשיאים וראשי ממשלה של מדינות נוספות החברות בברית הצבאית הבינלאומית, כמו גם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב. פנס ציין את נוכחותם של חיילים אמריקנים על אדמת אירופה, והבהיר: "אם מישהו מטיל ספק במחויבות האמריקנית, הוא צריך רק להסתכל על ההשקעה האמריקנית בביטחון ובשגשוג באירופה".

עוד בוואלה! NEWS:
שר ההגנה האמריקני לנאט"ו: "שלמו יותר - או שנמתן את תמיכתנו"
על רקע הביקורת והיחסים המתוחים: טראמפ יפגוש את מנהיגי נאט"ו
התפטרות היועץ של טראמפ: העדות ליחסים המסתוריים עם הקרמלין

אנגלה מרקל ומייק פנס, ועידת מינכן לביטחון, גרמניה, 18 בפברואר 2017. רויטרס
"ימיהן הגדולים של ארה"ב ושל אירופה עוד לפנינו". פנס ומרקל, היום/רויטרס

סגן הנשיא הוסיף כי רוסיה מחויבת לכבד את הסכמי מינסק לקידום תהליך השלום במזרח אוקראינה, והבהיר: "דעו כי ארצות הברית תמשיך לדרוש מרוסיה אחריות למעשיה, גם בעודנו ממשיכים לחפש קרקע משותפת" עם הממשל במוסקבה. "ימיהן הגדולים של ארצות הברית ושל אירופה עוד לפנינו", קרא פנס.

כמו כן, הוא התייחס למדיניות הממשל החדש במזרח התיכון, וציין כי "ארצות הברית תחת טראמפ מחויבת לכך שאיראן לעולם לא תשיג נשק גרעיני, שיוכל לאיים על בעלות בריתנו ברחבי העולם, ובעיקר ישראל". פנס הדגיש כי הבית הלבן ממשיך לקדם תכנית להשמדת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיראק ובסוריה, אולם לא סיפק פרטים נוספים לגבי אופי המאמצים.

"נאט"ו חייבת להמשיך ולהתפתח, על מנת להתמודד על אתגרי היום והמחר", קרא פנס, והפציר בשותפותיה של וושינגטון להמשיך בהפניית משאבים למאבק בטרור. "אנחנו חייבים לעשות יותר. אנחנו חייבים לשלוט בעולם הדיגיטלי, כפי שאנחנו דומיננטיים בעולם הפיזי, ולהישאר צעד אחד קדימה לפני יריבינו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב בוועידת מינכן לביטחון, גרמניה, 18 בפברואר 2017. רויטרס
"חייבים להישאר צעד אחד קדימה". לברוב ומרקל, היום/רויטרס

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, נשא אף הוא דברים בוועידה ואמר כי נאט"ו הוא ארגון ששייך לתקופת המלחמה הקרה וכי יש לכונן סדר עולמי שישקף תפיסה חדשה, "פוסט-מערבית". הוא הוסיף כי על רוסיה ונאט"ו לשוב ולשתף פעולה. עוד אמר לברוב כי הטענות שרוסיה מנסה לערער את היציבות במערב הן חסרות בסיס. לדבריו, ארצו רוצה ביחסים פרגמטיים עם ארצות הברית והמתיחות בין שתי המדינות אינה טבעית.

לפניו נאמה מרקל בפני באי הוועידה השנתית, ואמרה ברמיזה למצב בארצות הברית תחת ממשלו החדש של טראמפ כי "חופש העיתונות הוא אחד מעמודי התווך של הדמוקרטיה". כמו כן, בהתייחסות להגבלת מהגרים ומבקשי מקלט ממדינות בעלות רוב מוסלמי לתחומי ארצות הברית, הבהירה הקנצלרית כי "דת האסלאם אינה מקור הטרור".

לדברי מרקל, יש צורך לשלב את המדינות המוסלמיות במאבק בטרור האסלאמיסטי. היא הוסיפה כי על המדינות החברות באיחוד האירופי לשתף פעולה עם רוסיה במאבק בטרור האסלאמי. "המאבק בטרור הוא תחום אחד שבו יש לנו אינטרסים משותפים, ואנו יכולים לפעול במסגרתו יחד", הבהירה.

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב בוועידת מינכן לביטחון, גרמניה, 18 בפברואר 2017. רויטרס
רוצה "יחסים פרגמטיים" עם ארצות הברית. לברוב, היום/רויטרס

שר החוץ בממשלה של מרקל, זיגמר גבריאל, טען כי גרמניה לא תוכל להגדיל את תקציב ההגנה שלה לרמה שדורש נאט"ו, בעוד פוליטיקאים רבים, לדבריו, קוראים להפחתת המסים. הוא הבהיר כי גרמניה מחויבת לברית הצבאית, אולם טען כי המדינות החברות חייבות להתמודד עם הגורמים הבסיסיים לאיומים, כמו שינוי האקלים ועוני, במקום להתמקד רק בתקציבי ביטחון.

לטענת גבריאל, גרמניה צריכה לקבל "הנחה" מהיעד שנקבע לתקצוב נאט"ו - 2% מהתוצרת הגולמית הלאומית של כל מדינה - בשל העובדה שהיא מימנה את קליטתם של יותר ממיליון פליטים בשנים האחרונות. הוא ציין כי ברלין הוציאה על כך 40-30 מיליארד אירו, "כתוצאה מהתערבויות צבאיות כושלות בעבר".

"אנחנו חייבים למצוא 25 מיליארד אירו תוך זמן קצר כדי להגיע למטרה של נאט"ו", הסביר גבריאל, "אין לי מושג איפה נוכל למצוא אותם, ובוודאי שלא אם אנחנו חותמים על הסכמים שאפתניים להפחתה במסים באותה העת". הוא סיכם: "בואו נשמור על הכיוון, אבל לא ניצור מרוץ נשק חדש, שבעצמו יפגום בביטחוננו".

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס, מינכן, 17 בפברואר 2017. רויטרס
"הבעיות העיקריות: איראן, איראן ואיראן". פנס, עם הגעתו למינכן אמש/רויטרס

אתמול נאם בפני באי "ועידת מינכן לביטחון, הסנאטור הרפובליקני הבכיר ג'ון מקיין, ואמר כי התפטרותו של היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין, בעקבות מגעים עם שגריר רוסיה בוושינגטון, מעידה על "אי סדר" בממשל טראמפ. לדבריו, "אני חושב שנושא פלין מראה במובנים רבים את אי הסדר בממשל. יש הרבה מה לעשות".

בנוסף לכך, שר הביטחון אביגדור ליברמן משתתף גם הוא בוועידה, וצפוי לשאת נאום מחר בבוקר. אתמול הוא נפגש במינכן עם עמיתו האמריקני ג'יימס מאטיס, ודן עמו בסוגיית הגרעין האיראני. בפגישה בין השניים, הראשונה מאז מונה מאטיס לתפקיד, אמר ליברמן כי "שלוש הבעיות העיקריות שעמן עלינו להתמודד הן: איראן, איראן ואיראן".

ליברמן הוסיף כי יש צורך בהקמת "קואליציה אמיתית ויעילה שתתמודד עם הטרור שהיא מפיצה בעולם, עם פיתוח הטילים שהיא עוסקת בו ועם מרוץ החימוש הגרעיני שלה". עוד טען שר הביטחון כי איראן היא "חוט מקשר" בין קוריאה הצפונית לבין חיזבאללה ומשטר אסד.

(עדכון ראשון: 11:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully