וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה האמריקני לנאט"ו: "שלמו יותר - או שנמתן את תמיכתנו"

15.2.2017 / 17:45

ג'יימס מאטיס הגיע למטה הברית בבריסל לפגישות עם שרי ההגנה של חברות נאט"ו, והעביר את המסר שאותו מדגיש טראמפ עוד מאז הקמפיין. לפני הדיונים הסגורים, הוא ניסה לשכך את החשש: "נאט"ו היא אבן יסוד של המדיניות האמריקנית"

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

שר ההגנה של ארצות הברית ג'יימס מאטיס ניסה היום (רביעי) להבטיח את מחויבותה של וושינגטון לנאט"ו במהלך ביקורו הראשון באירופה, ברקע החשש השורר אצל מדינות היבשת בעקבות דבריו של הנשיא דונלד טראמפ והטלטלה שחווה ממשלו הצעיר עם התפטרות היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין. בשיחות סגורות עם שרי ההגנה הוא הבהיר כי אם ממשלותיהן לא יגדילו את הוצאותיהן, וושינגטון "תמתן" את תמיכתה. "אמריקה לא יכול לדאוג יותר מכם לביטחון ילדיכם", הדגיש מאטיס בדבריו הנוקבים נגד בעלות בריתה של וושינגטון.

במהלך קמפיין הבחירות וגם לאחריו, טראמפ הטיל ספק בנחיצות נאט"ו, שאותה כינה לא פעם ברית "מיושנת". לאחרונה הוא ריכך את הטון בנושא, אולם הוא מתעקש כי על חברות נאט"ו להגדיל את הוצאותיהן על ביטחון על מנת להוריד מהנטל על וושינגטון. לפני הפגישה במטה נאט"ו בבריסל אמר מאטיס כי "הברית נותרה אבן יסוד במדיניות של ארצות הברית".

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ בפגישה עם ראשת ממשלת בריטניה: "100% בעד נאט"ו"
טראמפ: בכיר נאט"ו לשעבר המכונה "כלב משוגע" ימונה לשר ההגנה
מנהיגי אירופה נגד דברי טראמפ: "לא צריכים עצות מבחוץ"

שר ההגנה של ארצות הברית ג'יימס מאטיס ומזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג בבריסל, 15 בפברואר 2017. רויטרס
מנסים להפגין עסקים כרגיל. מזכ"ל נאט"ו ומאטיס, היום/רויטרס

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג דחה את הטענות כי המשבר הפוליטי בוושינגטון ישפיע על תמיכתה של ארצות הברית בנאט"ו. "אני בטוח שהמסר שייצא מהפגישה הזאת יהיה מסר של אחדות, של חשיבות בעמידה זה לצד זה ובהגנה אחד על השני, ושל מחויבות איתנה של ארצות הברית לנאט"ו, הוא אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם מאטיס. גם שר ההגנה של בריטניה מייקל פאלון חיזק את דבריו ואמר כי הוא לא חושש שתהיה להתפטרות פלין השפעה על נאט"ו.

ואולם, למרות ההצהרות הפומביות, חברות נאט"ו ירצו להבין ממאטיס בשיחות הסגורות מהי גישתו של טראמפ לברית, ששומרת על ביטחונה של היבשת במשך כמעט 70 שנה. "עלינו לאחד את המשפחה", מסר דיפלומט אירופי בכיר בנאט"ו. "הכול מרגיש שברירי יותר מדי". שרי ההגנה של יתר 27 מדינות הברית, הכוללת גם את קנדה ואת טורקיה, ירצו גם להבין כיצד הברית יכולה לענות על דרישותיו של טראמפ לעשות יותר במלחמה נגד דאעש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
טנקים אמריקניים מדגם אברמס M1 בתרגיל של נאט"ו בלטביה, יוני 2016. רויטרס
טנקים אמריקניים בלטביה, במסגרת תרגיל של נאט"ו, יוני/רויטרס

במקביל לפגישת שרי ההגנה בבריסל, ארצות הברית פרסה היום בבולגריה כוחות, וכלי רכב משוריינים וציוד צבאי נוסף צפויים להיפרס במדינה עד סוף השבוע במסגרת תכניתה של נאט"ו להגדיל את התמיכה במדינות מזרח אירופה החוששות מרוסיה. הצעדים הללו התקבלו עוד על ידי נשיא ארצות הברית הקודם ברק אובמה, ונאט"ו מרחיבה את נוכחותה באזור בהיקף שלא נראה כמותו מאז המלחמה הקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully